22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Jecman

SMX? Wat moet je er mee en hoe kom je er van af?

Een collega van me is een switcher en komt af en toe langs met wat vraagjes over zijn nieuwe iMac. De meeste vragen kan ik wel beantwoorden, maar gisteren kwam hij mij vragen wat het programma SMX doet en waarom je dat niet uit kan zetten. SMX heeft zich genesteld in z’n Dock en hij krijgt het niet weg via een gebruikelijke weg. Wel via een Force Quit.

Wie kan mij/ons uitleggen wat het is en hoe hij er eventueel weer vanaf komt.

Ik kwam het programma SMX namelijk tegen in een thread over Hackers en zo, en hij maakt zich nu toch wel enige zorgen.

Bijdrager
    Ja Rune

SMX is gewoon een prog met serials. Je kan het gewoon sluiten normaal en verwijderen als je wil.
    Hij hoeft zich geen zorgen te maken

Bijdrager
    jeroenimo

Kan soms best handig zijn hoor! SMX i.c.m. Serial box. :innocent:

Bijdrager
    angorawol

SMX is een leesprogje voor serial nummers (gewoonlijk komt het tesamen met Saltmine)
    Totaal niets om ongerust over te zijn (integendeel), het is geen spyware, adware of virus.
    We werken met Macs, hoor en niet meer met PC (waar je inderdaad beducht moet zijn op allemaal troep)

Bijdrager
    Jecman

OK, ik geloof dat ik het begin te begrijpen. Hij hoeft zich dus niet zoveel zorgen te maken.

vwb. het laatste antwoord (van angorawol), 1 moet ooit de eerste zijn, dus we kunnen wel vol blijven houden dat we op onze macjes geen gevaar lopen, maar uiteindelijk is er iemand die het erg leuk lijkt om de eerste te zijn die alle mac-ers van de hele wereld voor gek zet!

En dan klagen we toch allemaal steen en been dat onze mac-jes nu ook getroffen zijn door een virus o.i.d. :cry:

Voorlopig update ik trouw mijn virusscanner, open ik even goed geen attachments als ik de afzender niet ken en hoop ik dat ik nog heel lang van mijn mooie appletjes mag genieten… :D

Bijdrager
    angorawol

Je kan hem wel vertellen dat hij zijn firewall moet aanzetten (normaal in de systeemvoorkeuren in samengebruik) dan moet hij zich helemaal geen zorgen meer te maken.

Eerlijk gezegd gebruik ik al jaren geen virusscanner meer, hoor.
    Maar op mijn school, waar wij ook windows gebruiken, moet je elke dag inderdaad constant adware – spyware – virussen eruit lichten.

Normaal zou je trouwens SMX gewoon moeten kunnen sluiten in de dock hoor.

Bijdrager
    bruno
    ”Jecman”

…gisteren kwam hij mij vragen wat het programma SMX doet en waarom je dat niet uit kan zetten. SMX heeft zich genesteld in z’n Dock en hij krijgt het niet weg via een gebruikelijke weg. Wel via een Force Quit.

Staat waarschijnlijk in je startupitems, oplossing eruithalen;)

Bijdrager
    angorawol

Spreken we hier over Mac OS X of bedoel je MacOs 9

Bijdrager
    Jecman

Volgens mij gebruikt hij gewoon MacOs X. Ik weet het bijna wel zeker omdat hij het over de Dock heeft. Hij heeft SMX ook “opgelopen” bij het installeren van Office X.

Ik zal morgenochtend eens aan hem vragen of zijn probleem is opgelost aan de hand van de tips in deze thread. Ik heb hem verwezen naar deze site en gevraagd het zelf verder in de gaten te houden cq. op te lossen.

Bijdrager
    angorawol
    ”Jecman”

Volgens mij gebruikt hij gewoon MacOs X. Ik weet het bijna wel zeker omdat hij het over de Dock heeft. Hij heeft SMX ook “opgelopen” bij het installeren van Office X.

Opgelopen, dat kan niet.

Bijdrager
    Sad

Hij kan het gewoon uit zijn dock gooien. Mocht dit niet lukken en vliegt het programma weer terug de dock in, dan eerst SMX afsluiten met appeltje-Q of force quit.

Als je het daarna nog niet uit de dock kan gooien dan gebruikt hij een user die geen administrator rechten heeft. De administrator moet hem dan rechten geven om zijn eigen dock te wijzigen.

Bijdrager
    Jecman

Opgelopen, dat kan niet.

Ok dan, hij heeft het waarschijnlijk mee geïnstalleerd.

Zal zo eens checken of het hem gelukt is.

Bijdrager
    Jecman

:)

Krijg net een mailtje van mijn collega:

Hallo Jacco,

Ja. Ik kon ‘m wegkrijgen door geforceerd te stoppen en daarna weggooien.
    Na opnieuw opstarten blijft ie weg.

Ik denk dat ie niet goed ge-installeerd was waardoor ik ‘m niet “normaal” kon wegkrijgen.
    Ik zal om 12.30 even alle kommentaren doorlezen.

Groet
    Waldo

Zijn probleem is dus opgelost.

Dank u zeg ik vol blijde eerbied!

Bijdrager
    pensioengerechtigde

en waar kan je SMX upgraden ?

Bijdrager
    Deskman

Zoals gebruikelijk is dat min of meer geheim…

Maar google is your friend…

Bijdrager
    chm
    ”Deskman”

Zoals gebruikelijk is dat min of meer geheim…

Maar google is your friend…

:D :wink: 8)

Bijdrager
    pensioengerechtigde

thanks

Bijdrager
    Leo

Maar die van augustus als die bestaat vind ik nergens met google

Bijdrager
    Ja Rune

die van augustus ben ik ook nog niet tegenkomen.
    Niet alleen google is je vriend ook poisoned is handig.

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”Leo”

Maar die van augustus als die bestaat vind ik nergens met google

Ik heb hem op een torrentsite gezien, daar moet je het mee doen 8)

Bijdrager
    Ja Rune

Nu zie ik hem ook

Bijdrager
    Leo

heb hem ook gevonden

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.