15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Geblokkeerd
    Anoniem

En je account verwijderen en opnieuw installeren werkt niet?
    Als bovenstaande niet werkt, zal een nieuw account ook niet werken;-)

Bijdrager
    fred44nl

waar heb je geprobeerd om de smtp-servers weer toe te voegen ??
    dat moet normaal gesproken in Mail kunnen.

Bijdrager
    GoeieDag

Het zou kunnen helpen als je vertelt wat en waarom je hebt lopen prutsen.

Opmerking 2 klopt niet; als je uitlogt uit iCloud (‘verwijderen’), blijven de bestanden gewoon bij Apple op de server staan.

En vertel vooral eens welke SMTP server jouw standaard server was. Want alleen die hoef je dan in te stellen.

Bijdrager
    Bremsy

@vuurvreter: ik heb geprobeerd het mailaccount opnieuw te installeren, niet het het gebruikersaccount.

@fred44nl
    : ik kan geen enkele uitgaande server selecteren, want er staan er geen. Ik gebruik voor elke mailaccount de eigen smtp server. Dus voor iCloud de iCloud server, gmail de gmailserver en hotmail de hotmailserver.

@GoeieDag
    : Dat is een beetje lastig. Ik had in de gmail accountinstellingen de smtp server veranderd. Daarna het scherm afgesloten om op te slaan. Toen liep de boel vast: Het accountscherm was helemaal wit en reageerde nergens meer op. Toen mail afgesloten (niet geforceerd) en opnieuw opgestart: alles weg!

Bijdrager
    penseel

En de Mac op nieuw opstarten? Of probeer eens met; https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
    Of Gmail in de browser; https://www.google.com/intl/nl/mail/help/about.html#inbox

Bijdrager
    Bremsy

Opstarten heb ik al gedaan. Werkt niet. Ik kan vanaf mijn andere apparaten wel mailen. Ik wil geen ander mailprogramma of in een browser maken maar Apple mail weer werkend krijgen.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Bremsy

Dit werkt niet voor de iCloud. Dat wil een Apple token en die kan ik niet kiezen. Dat gebeurt wanneer je de iCloud aanzet.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je dan wel weer de gmail, en andere, SMPT kunnen instellen? Dus met het ‘plusje’ (+) uit het screenshot van Fred.

Bijdrager
    Bremsy

Dat heb ik nog niet geprobeerd omdat de iCloud mail voor mij het belangrijkst is en ik die eerst op orde wil hebben.

Bijdrager
    penseel

Kom je hier wel in! https://www.icloud.com/

Bijdrager
    Bremsy

Yep, dat is geen probleem.

Ik heb zojuist de iCloud mail in de mailvoorkeuren uit- en ingeschakeld. Staat de bij de uitgaande servers ineens weer “iCloud”! Ik ga morgen aan het testen. Met een beetje geluk ga er ik wel uitkomen.

Bijdrager
    penseel

suc6

Bijdrager
    Bremsy

Alles werkt weer! Ik heb het als volgt opgelost:
    In Mail/Voorkeuren/Account “Schakel deze account uit” en vervolgens “Schakel deze account in”. Er is dan nog geen uitgaande server geselecteerd, maar de juiste server staan wel in de serverlijst. Deze selecteren (om de één of andere reden moet ik dat telkens twee keer doen) afsluiten en klaar!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.