13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    FanguJoe

[Opgelost] smtp servers onbereikbaar

Sinds gisteren kan ik ineens geen mail meer verzenden, de verbindingsassistent geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de SMTP Mac server en ook niet met de SMTP Orange server (woon op Corsica). Mail ontvangen geen probleem bij beiden.Mail versturen via ICloud of Orange webmail geen probleem.

Ik wilde schijfhulp EHBO er even op los laten maar die zegt al heel snel ” error: directory valence check: directory (oid Oxc0047): nchildren(1)does not match drec count (o)” en daarna bevriest de hele boel, kan niks aanklikken, moet dus geforceerd stoppen en weer opstarten. Heb MacOSX opnieuw geinstalleerd maar dat maakt geen enkel verschil, vandaag weer precies hetzelfde.

Twee problemen dus, geen idee of die iets met elkaar te maken hebben.

Iemand een idee of een oplossing?

Bijdrager
    McPim

Ik zou eerst het tweede oplossen, dat is ernstiger. Dan weet je meteen of ze iets met elkaar te maken hebben. Heb je schijfhulpprogramma al gedraaid vanuit de recovery mode? ‘Opnieuw installeren’ was geen schone installatie neem ik aan, dus dan is er ook niks veranderd/gerepareerd aan je schijf.

Als je schijfhulpprogramma draait vanuit een lopend macOS kan de boel bevriezen en -zeker bij een grote HDD – lang duren. Die melding krijg je ook voordat de EHBO start. Gewoon een tijdje afwachten dus.

Bijdrager
    FanguJoe

Dank voor uw antwoord, ik heb zojuist Schijfhulp gedraaid vanuit Recovery mode maar dat geeft precies hetzelfde resultaat. Ook nog etre check laten kijken maar de enige “major issue” die gevonden werd was dat er verschillende antivirus apps waren geinstalleerd. De iMac werkt overigens normaal.

Opnieuw installeren was inderdaad geen clean install.

Bijdrager
    McPim

Bedoel je met hetzelfde resultaat in recovery mode dat de Mac dan ook bevriest en zelfs na een tijdje wachten niets meer doet?

Bijdrager
    FanguJoe

McPim, vanwege mijn ongeduld niet lang genoeg gewacht. Schijfhulp heeft nu gemeld dat er een beschadiging is.

Wat is mijn herstelvolume?

Bijdrager
    McPim

Kijk, geduld is een schone zaak. ‘Herstelvolume’ wil zeggen dat je schijfhulp draait vanuit de recovery mode. Dan kan er gerepareerd worden.

Bijdrager
    FanguJoe

Schijf gerepareerd!

Helaas nog steeds geen verbinding met de SMTP servers. Mijn twee mailaccounts weggooien en op nieuw installeren?

Bijdrager
    McPim

Mooi zo, dat is één 😉. Account opnieuw installeren kan natuurlijk, maar ik zou eerst de SMTP instellingen controleren? Is er iets op je Mac veranderd, gebruik je een VPN, of andere tools recent geïnstalleerd? Meerdere anti-virus apps is ook niet handig.

Bijdrager
    FanguJoe

Aan de SMTP instellingen heb ik niets veranderd, ineens geen verbinding meer. Wat ik vreemd vind is dat het ineens voor twee accounts geldt, mijn Mac account èn mijn Orange account. Je zou zeggen dat het iets in die instellingen moet zijn maar volgens mij klopt het en ik heb niks veranderd. Ik gebruik op dit moment geen VPN en er is geen verbinding met de SMTP servers, ik heb geen tools geinstalleerd. Als anti virus heb ik alleen Bitdefender Total Security, verder Ghostery maar dat is geen anti virus

Bijdrager
    nnsa

Misschien een alternatieve tip: start je router eens opnieuw op.

Bijdrager
    FanguJoe

Voor de zekerheid heb ik de VPN (Goose) toch maar eens goed afgesloten en ineens heb ik weer verbinding met de SMTP servers. Top advies McPim! Blijft de vraag hoe dat kan, nooit problemen met die VPN gehad.

Nogmaals dank voor het meedenken !!

Bijdrager
    McPim

Top! En zie hier. 🙂

Bijdrager
    FanguJoe

Heb Goose meteen even een berichtje hierover gestuurd, dank voor de tip!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.