10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Alwin

SMTP problemen tijdens 4G KPN

Ik heb een probleempje en de KPN kan mij daar niet mee helpen. Thuis verstuur ik probleemloos met mail.kpnmail.nl mijn mailtjes voor [email protected]. Onderweg, als ik mijn laptop via de hotspot van mijn telefoon aan het internet hang, lukt mij dat niet. Mail versturen op mijn telefoon via 4G lukt ook niet, Met de telefoon thuis via WIFI weer wel.

Mail versturen met mijn iCloud-adres uiteraard wel. Die heeft zijn eigen smtp adres.

Alles is KPN, zowel mijn thuis als mobiele abonnement. Wie heeft hier ervaring mee?

Bijdrager
    readefries

Wat gebruik je als SMTP server? Gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord om e-mail te versturen? Je kunt e-mail alleen zonder in te loggen versturen, als je op het netwerk van de SMTP server zit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

SMTP server van Google gebruiken…..

smtp.gmail.com
    poort 465 met SSL

Bijdrager
    readefries

@joop dan moet je wel bij Google ingelogd zijn…

Moderator
    Mac Daddy

Glitch stelt de juiste vragen.
    Je zal inderdaad ook ingelogd moeten zijn op je smtp server en niet alleen op je ontvangende (pop of imap) server wil je het op andere netwerken dan je thuisnetwerk kunnen gebruiken. (bizar dat de KPN helpdesk dit soort basis informatie niet weet)

Bijdrager
    Alwin

@Glitch: thuis op WIFI gebruik ik, werkend zonder een gebruikersnaam en wachtwoord om e-mail te versturen, mail.kpnmail.nl.

Dus als ik op het 4G netwerk van KPN zit kan ik deze ook gebruiken?

Maar dan ingelogd?

Moderator
    Mac Daddy

Klopt. Thuis word je mail bij de inkomende weg gecontroleerd op gebruikersnaam en wachtwoord. Het uitgaande wordt dan niet meer gecontroleerd, omdat er 2 factoren zijn. Je inkomende login gegevens en het vast IP adres dat bij KPN hoort. Als je een mobiel netwerk gebruikt, verandert dat IP adres continue en dus moet er ook voor uitgaand een login controle plaatsvinden, wil je kunnen versturen.

Daarnaast is het ook net ietsje veiliger als je ook je uitgaande mail hebt ingesteld met een login.

Dit is wat ik ongeveer heb onthouden in mijn tijd als helpdeskmedewerker bij een andere provider. Ik stelde het bijna altijd met klanten zo in. Zeker als het om mobiele apparaten ging.

Moderator
    Mac Daddy

Het kan trouwens ook nog een poort instelling kunnen zijn, maar de poorten moet je op de KPN site kunnen vinden.

Bijdrager
    Alwin

Oh oke, maar het blijft schrikbarend dat je in 1e of 2e lijn van de helpdesk zo matig wordt geholpen met dit soort zaken. Het is dat ik op kantoor niets anders dan KPN kan krijgen, maar anders….

Bijdrager
    Pixies

Als je deze instellingen aanhoudt, moet het lukken: link naar kpn
    Helpdesk van KPN is idd bagger.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.