17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

SMTP-probleempje

Zakelijk een nieuwe hostingserver in de hand genomen. Verschil met vorige is dat we geen aparte SMTP-server hebben afgenomen.

Installeren van de IMAP-mailadressen op de MacBooks was geen probleem. SMTP-server daarvoor is internetprovider UPC.

Maar het probleem doet zich voor met het installeren van dezelfde IMAP-mailadressen op de iPhone. Alles verloopt gladjes tot aan de SMTP-server. Ik kies daar voor KPN omdat we Simyo sim-kaart hebben. Maar de KPN-smtp wil niet werken (zowel op thuis-wifi (UPC) als met 3G).

Vraag is: hoe kan ik de mail instellen op de iPhone zodat ik overal mails kan versturen?

Alvast bij voorbaat dank voor de hulp!

Bijdrager
    Beech

Heb je een gmail-account ? Zo niet, neem er eentje, dan kun je die smtp-server gebruiken. Werkt overal.

Bijdrager
    ReneSegers

Heb je een gmail-account ? Zo niet, neem er eentje, dan kun je die smtp-server gebruiken. Werkt overal.

Dank voor de tip Beech. Maar ik heb geen gmail, prive hebben we iCloud, kunnen we die gebruiken misschien?

Bijdrager
    Beech

Die zit gekoppeld aan je Apple ID.
    Ik heb een gmail-account met een naam, die niet naar mij herleidbaar is, erg handig.

Bijdrager
    ReneSegers

Die zit gekoppeld aan je Apple ID

Dat snap ik, maar bedoel je daarmee dat je die dus niet kunt gebruiken om andere mail te verzenden?

Heeft er iemand anders nog tips hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Beech

Je Apple ID is gekoppeld aan een email-adres van jou en blijkbaar kun je daar de smtp-server niet van gebruiken ?
    Waarom neem je geen gmailaccount er bij ?
    UPC-server werkt alleen thuis voor verzenden van mail.

Bijdrager
    ReneSegers

Je Apple ID is gekoppeld aan een email-adres van jou en blijkbaar kun je daar de smtp-server niet van gebruiken ?
    Waarom neem je geen gmailaccount er bij ?

Nee het gaat me erom dat ik natuurlijk wel mail kan ontvangen en versturen op m’n prive iCloud mail. Maar in deze vraag gaat het om een tweede en derde zakelijk mailadres waarvan ik ook overal wil kunnen verzenden en ben ik dus op zoek naar een SMTP-manier die me die mogelijkheid biedt. Als het even kan zonder het nemen van een extra (gmail) account.

Bijdrager
    fred44nl

als je overal email wil kunnen verzenden, zul je gebruik moeten maken van een SMTP-server,
    waar je steeds met een wachtwoord gecontroleerd wordt.
    zo gaat het bijv. met gmail, maar er zijn ook andere.
    ik heb mobiel internet van Vodafone en ook daar moet je de SMTP-server zo instellen,
    dat je met een wachtwoord geverifieerd wordt.
    zodra je gebruik maakt van een SMTP-server van een netwerkprovider, wordt de toegang
    geverifieerd via de toegang tot het netwerk.
    en dat lukt alleen als je op dat netwerk zit.

Bijdrager
    ReneSegers

als je overal email wil kunnen verzenden, zul je gebruik moeten maken van een SMTP-server,
    waar je steeds met een wachtwoord gecontroleerd wordt.
    zo gaat het bijv. met gmail, maar er zijn ook andere.
    ik heb mobiel internet van Vodafone en ook daar moet je de SMTP-server zo instellen,
    dat je met een wachtwoord geverifieerd wordt.
    zodra je gebruik maakt van een SMTP-server van een netwerkprovider, wordt de toegang
    geverifieerd via de toegang tot het netwerk.
    en dat lukt alleen als je op dat netwerk zit.

OK dan zou ik het dus via Simyo moeten spelen. Maar ik heb geen Simyo wachtwoord voor mail…

Bijdrager
    fred44nl

daarvoor zul je een account of abonnement bij Simyo moeten hebben.
    of de SMTP-server van Simyo een wachtwoord nodig heeft, weet ik eigenlijk niet.
    ik denk van niet, omdat het via KPN loopt en die werken niet met een wachtwoord op de SMTP-server.

Bijdrager
    ReneSegers

daarvoor zul je een account of abonnement bij Simyo moeten hebben.
    of de SMTP-server van Simyo een wachtwoord nodig heeft, weet ik eigenlijk niet.

Simyo is mijn mobiele provider dus je zou zeggen dat ik daar een abonnement heb. Ik zal me eens tot Simyo richten.

Bijdrager
    fred44nl

dan heb je de email-instellingen van Simyo.
    wat moet je instellen bij SMTP ??

edit:
    je kunt wel een SMTP-server van Simyo instellen,
    maar als je dan op iemands anders wifi-netwerk zit, heb je weer hetzelfde probleem.

Bijdrager
    ReneSegers

dan heb je de email-instellingen van Simyo.
    wat moet je instellen bij SMTP ??

smtp.kpnplanet.nl, poort 25 volgens Simyo-forum. Maar dat heb ik dus geprobeerd en dat werkt niet.

Bijdrager
    fred44nl

je bent nu thuis en maakt gebruik van een wifi-netwerk, wat niets met kpn te maken heeft:)
    als je wifi uitschakelt op je iPhone, zou het wel moeten werken.

Bijdrager
    ReneSegers

je bent nu thuis en maakt gebruik van een wifi-netwerk, wat niets met kpn te maken heeft
    als je wifi uitschakelt op je iPhone, zou het wel moeten werken.

Allready did that, helaas, werkt niet.

Bijdrager
    fred44nl

ook al zou het thuis wel werken, heb je elders weer het zelfde probleem.
    de oplossing is toch echt een gmail-account.

Bijdrager
    mollie319

Naar mijn weten kun je port 25 alleen gebruiken bij je eigen provider.
    Voor de rest is het geblokkeerd.

Ik maak ook gebruik van verschillende SMTP servers en gebruik altijd port 587 hiervoor. Ik heb dan wel geen UPC maar het verhaal blijft hetzelfde.
    Ik heb zelf een KPN verbinding thuis, maar die gebruik ik verder niet.

Werkt altijd en overal.

Dus zoals ik je verhaal begrijp heb je dus mail van UPC?
    Gewoon in mail je UPC gegevens invullen, inkomende server port 143
    Uitgaande server port 587
    Dan zou het moeten werken en kun je, ongeacht welke verbinding je mail checken en verzenden.

MAAR ik lees net dat UPC dat niet ondersteund! Mijn god, 30 jaar terug in de tijd van de techniek.

Leg me me eens exact uit hoe alles in elkaar zit. Je hebt zakelijk een nieuwe hostingprovider (voor je domein en website) neem ik aan.
    Bij wie is dit?
    Welk pakket etcetera, en hoe je thuis situatie is.
    Mag ook via PM als je al je gegevens niet wilt rondslingeren op internet:-)

Ik ontwikkel zelf ook websites voor klanten, hosting regel ik ook zelf, maar ik heb iets meer informatie nodig omtrent jouw probleem.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.