9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Dahlia

SMS’s Orange Simkaart importeren/opslaan

Heb net m’n iPhone binnen maar zit tot april nog vast aan mijn Orange simkaart/abb.
    Ik heb contacten kunnen importeren, maar ik kan niet bij mijn opgeslagen sms’jes. Is daar een manier voor, om oude sms’jes op te slaan op de iphone, dan wel op een andere manier op te slaan (op m’n Macbook b.v.),
    er zitten een aantal dierbare herinneringen tussen:)

Bijdrager
    tjetta

Staan die smsjes op je simkaart of in je telefoongeheugen? In dat geval is het wel handig als je vermeld welke telefoon je nu hebt…

Bijdrager
    Dahlia

volgens mij staat een gedeelte op mijn simkaart en een gedeelte op mijn telefoon. Mijn telefoon is i.i.g. een samsung D900.
    Als ik de sim in de iphone doe zie ik sowieso niet hoe ik bij mijn sim geheugen kan komen. De contacten heb ik eerst via mijn oude telefoon op mijn mac geimporteerd en toen gesynced met de iphone. Is er zo iets te doen voor de sms’jes?

Moderator
    Pete.Z

Doorsturen naar je nieuwe telefoon?

Of gewoon wegmikken,herinneringen zitten in je hoofd…..

Bijdrager
    Dahlia

ja, daar heb je gelijk in. Helemaal zen. Maar toch, voor de goede orde, hoe importeer je normaal gesproken sms’jes op een sim kaart op je iPhone?

En ook: hoe sla je eventueel je sms’jes op op je computer, b.v. met een app. die er een txt file van maakt ofzo. Bestaat zoiets?

Bijdrager
    saewer
    ”Dahlia”

ja, daar heb je gelijk in. Helemaal zen. Maar toch, voor de goede orde, hoe importeer je normaal gesproken sms’jes op een sim kaart op je iPhone?

En ook: hoe sla je eventueel je sms’jes op op je computer, b.v. met een app. die er een txt file van maakt ofzo. Bestaat zoiets?

Sms’jes? Dat gaat niet lukken.

Moderator
    Poezenbeest

Ach… er is bij O2 in Engeland wel een manier, dus zou het hier ook moeten lukken…

linkje

Overigens… andersom…
    http://www.micromat.com/index.php?option=com_content&task=view&id=190&Itemid=106

Werkt hier niet helemaal perfect, maar het werkt…

Wat misschien wel kan, is de smsjes in een xml proberen te krijgen via Nokia-software en dan ze hier importeren…

Bijdrager
    St. Mobbs

Net voordat ik op dit topic wilde reageerde ging hij op slot. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140505

Maar de vraag was hoe je een txt-bestand maakte. Dat maak je bijvoorbeeld met Pages. Leeg document openen. Bericht(en) typen. En dan onder “archief” de optie “exporteer”. Daar in de knoppenbalk moet je kiezen voor “platte tekst”. Dan wordt het opgeslagen als txt-bestand.

Bijdrager
    Macs
    ”S.

Net voordat ik op dit topic wilde reageerde ging hij op slot. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140505

Maar de vraag was hoe je een txt-bestand maakte. Dat maak je bijvoorbeeld met Pages. Leeg document openen. Bericht(en) typen. En dan onder “archief” de optie “exporteer”. Daar in de knoppenbalk moet je kiezen voor “platte tekst”. Dan wordt het opgeslagen als txt-bestand.

Ik denk dat de vraag was hoe je via bluetooth dit .txt bestand op je iPhone krijgt… Volgens mij gaat dit gewoonweg niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.