17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

SMS/iMessage komt dubbel binnen

Wie kan mij verder helpen aub ?

Volgend probleem:

Als mijn data/internet uit staat en ik ontvang een bericht van iemand met een iPhone dan komt de SMS gewoon normaal binnen. Maar als ik dan mijn data/internet aansteek, dan komt datzelfde bericht nogmaals binnen.

Wanneer mijn data/internet aan staat voor ik het bericht ontvang, dan komt ze normaal binnen (maw 1 keer)

Nu vraag ik me af wat dit kan zijn ??
    Als ik ga kijken bij INSTELLINGEN – BERICHTEN – STUUR EN ONTVANG VIA
    staat bij Je bent bereikbaar voor iMessage via: daar staan 3 lijnen aangevinkt (1e mijn gsm nummer – 2e mijn icloud mail en ten 3e skynet mail) de eerste is lichtgrijs en is dus standaard.

Dan bij Start nieuwe gesprekken vanaf: staat mijn gsm-nummer aangevinkt (icloud en skynet mail staan erbij maar niet aangevinkt – alle 3 gelijkertijd aanvinken is geen optie.

Kunnen jullie me verder helpen aub ?

ps: op mijn vorige iPhone 6 had ik dit probleem niet, overgestapt naar iPhone 7 nu en kan het maar niet oplossen, hopelijk krijg ik wat goeie feedback van jullie.

Eventjes ter verduidelijking: het is NIET het probleem van herhaal meldingen (dit is enkel een geluidssignaal na 1 minuut ongeveer dat ze nog eens herinnert dat er een bericht is binnen gekomen) – bij mij komen de berichten effectief 2 keer binnen
    thx !!!

Bijdrager
    GoeieDag

Je verhaal is niet helemaal duidelijk; is het zo dat het eerste bericht dan als SMS binnenkomt (groen), en het tweede, zelfde bericht dan als iMessage (blauw)? Op zich is het logisch, want Apple wilt zorgen dat een bericht via Berichten hoe dan ook aankomt. Of je dan ook de tweede binnen moet krijgen, weet ik niet zeker.

Waarom zet je Ć¼berhaupt ‘data’ uit? Het is toch 2017?

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Kan toch maar zo duidelijk zijn ?

Ik stuur een sms (logisch dat ik antwoord krijg daarop).
    Ik krijg dus antwoord…
    Als mijn data/internet af ligt komt ze gewoon binnen als sms.
    Wanneer ik mijn data/internet aansteek komt hetzelfde antwoord nog eens binnen als iMessage.
    Deze komen trouwens altijd grijs binnen als die van de afzender komen. Groen en Blauw is enkel als je zelf verstuurd.

Waarom ik mijn data uitzet doet er niet echt toe maar ten eerste omdat ik niet steeds wil gestoord worden (bvb op mijn werk) – je kan idd je geluid op stil zetten maar ik kies ervoor om data uit te zetten. Als ze me nodig hebben kunnen ze gewoon een sms sturen of bellen indien dringend.
    Ten tweede om de batterij te sparen. En ten derde: niet iedereen heeft unlimited data.
    In NL krijg je veel meer data in jullie bundels

Bijdrager
    GoeieDag

Over die kleur heb je natuurlijk gelijk. My bad. Maar je kunt wel zien of het een SMS of iMessage is die je ontvangt aan de woorden respectievelijk ‘Bericht’ en ‘iMessage’.
    Onduidelijk was of het bericht de 2e keer binnen kwam als SMS of iMessage. Nu beschrijf je dat wel.

Ik herken je verhaal niet, want idd altijd data aan. Maar bij dit soort problemen zet ik altijd even iMessage af en weer aan, dat helpt wel eens.

Bijdrager
    erwinde

Tja, data uitzetten is natuurlijk niet bedoeld om een ‘niet storen’ bordje op te hangen en veroorzaakt dus gedoe met iMessages. De iPhone heeft een ‘niet storen knop’, waarom die niet gebruiken? Dan is meteen je iMessage probleem opgelost.

Bijdrager
    SvS

Dat is dat maantje in control panel. Gewoon die inschakelen.

En achtergrondactiviteiten minimaliseren bij de instellingen, zodat er niks van data afgesnoept wordt.
    Dan kun je die gerust aan laten.

Bijdrager
    GoeieDag

En als je echt niet gestoord wilt worden, kun je ‘m ook op flight mode zetten. Waarom zou je wel SMS-jes toestaan, en geen iMessages?
    Maar zoals gezegd: de niet storen knop is speciaal bedoelt voor…niet storen.
    Afzetten om te besparen op accuduur en datavolume is voor beiden onzin; want als je niet actief data gebruikt, doet het ook zeer weinig.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Allemaal goed en wel maar dit is mijn vraag omzeilen.
    Mijn vraag was duidelijk en had dan ook een duidelijk antwoord gekregen. Niet van waarom dit en waarom dat.
    Ik heb mijn redenen waarom ik zo werk.
    Het werkte vroeger perfect zonder problemen op mijn iPhone 6. Sinds ik de iPhone 7 heb komt dit voor.

Bijdrager
    GoeieDag

Allemaal goed en wel maar ik wacht op reactie of mijn eerder gegeven suggestie heeft geholpen!

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

GoeieDag,

Ik wens alles aan te laten of uit te laten (hoe je het bekijkt) zoals het is.
    Niet het halve maantje activeren of flight-mode.
    Wil dat het normaal werkt zoals het met mijn vorige iPhone was.

Bijdrager
    GoeieDag

Maar dat laat dan onverlet dat je toch wel kunt lezen?
    Ik adviseerde: zet iMessage eens uit en weer aan; dat wil nog wel eens helpen bij ‘raar’ gedrag van Berichten.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

GoeieDag,

Ik kan idd mijn berichten lezen. Ze blijven niet achterwege.
    Heb eveneens iMessage al een paar keer aan/uit gedaan en opnieuw geactiveerd.
    Had dit vergeten te vermelden dat ik je raad eens had opgevolgd.
    Helaas…

Grtz

Anoniem

Sinds iOS 11 komt het bij mij alleen nog maar op mijn iPhone 7 binnen. Voorheen ontving ik op mijn iPad als ook mijn MacBook Pro de berichten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Zeer vervelend vind ik het.

Heb al iMessage al meermaals uit en aan gezet. Zonder oplossing.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

inds iOS 11 komt het bij mij alleen nog maar op mijn iPhone 7 binnen. Voorheen ontving ik op mijn iPad als ook mijn MacBook Pro de berichten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Zeer vervelend vind ik het.
    Heb al iMessage al meermaals uit en aan gezet. Zonder oplossing.

Heb je de optie stuur sms door aangezet onder instellingen van berichten ?

Anoniem

Ja, heb de optie gewoon aanstaan. Daar staat voor zowel mijn iPad als ook MacBook Pro bij.
    Heb deze nu even uit en weer aangezet. Helaas niet de oplossing hiervan.

Anoniem

Heb volgens mij het probleem gevonden. Heb nu op mijn MacBook Pro uitgelogd voor iMessage en opnieuw ingelogd. Hierna vroeg ie om de verificatie van het wachtwoord. Via de twee-staps-verificatie.

Toch zeer vervelend dat hier dan niet direct door Apple meteen melding van gemaakt wordt. Ben ook geen groot fan hiervan van de twee-staps-verificatie. Werkt bij mij echt rampzalig met keer op keer de vraag voor iets te verifiƫren maar niet duidelijk de info waarvoor.

Lijkt nu opgelost te zijn.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Goed dat jouw probleem al opgelost is:) Nu de mijne nog…heb al contact gehad met de apple chat medewerkers, tot nu ook nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.