10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rezpack

SMSen ontvangen zonder SIM in iPhone?

Hallo,

Dit is toch vreemd? Ik ontvang net voor de derde keer een SMS op een iPhone 3GS waar GEEN SIM kaart inzit.
    Hoe kan dit gebeuren?
    Ik had er heel even een T-Mobile SIM in om te checken of de telefoon simlock vrij was. Sinds dien zijn er 3 smsen binnengekomen.

De SIM zit al weer in een andere telefoon iPhone 2G en krijgt daar die smsen niet.
    Ander sms verkeer is er wel geweest met de 2G tussendoor. Dus daar werkt heen er weer smsen.
    Tis ook geen Whatapp verkeer oid want dat is niet geinstalleerd op die 3GS.
    Het T-Mobile abonnement is ook iPhone abonnement.

Trouwens iOS 5 is vers geinstallerd op die 3GS, 3G staat uit, wifi verbonden. Geen contacts in de 3GS.

Bijdrager
    Melgior

Aangezien je iOS 5 hebt: was het niet een bericht van een ander iOS apparaat via iMessage? Dat zit standaard in iOS 5 en werkt net zoals Watsapp via internet en dus ook zonder simkaart.

Bijdrager
    Rezpack

Aha ja dat is het. Ik zie de functie iMessage kan je uit zetten.
    Lekker handig; gratis SMSen naar een telefoon die niet van jou is/ waar jou simkaart niet inzit …. NOT.

Bijdrager
    Melgior

Je kunt die berichten alleen ontvangen op die telefoon zolang je bij iMessage bent ingelogd met je Apple ID. Als je die telefoon weg gaat doen, dus eerst uitloggen of beter nog herstellen naar fabrieksinstellingen.

Bijdrager
    Rezpack

Maar ik ben nooit met deze telefoon ingelogd op iets. Zou het kunnen dat het gelinkt is met de oude eigenaar zijn ID?

Bijdrager
    Melgior

Kijk even onder instellingen van de iPhone bij ‘Berichten’ -> ‘Ontvang op’. Daar zou je moeten kunnen zien met welk Apple account je op dit moment bent ingelogd.

Bijdrager
    Rezpack

De oude eigenaar was nog ingelogd idd.
    Maar betekent het nu dat die tijdelijke SIM nu gelinkt is aan zijn ID? Of was het zijn ID en deze fysieke telefoon?
    En is alles na een fabrieksinstelling reset totaal ongedaan? Of krijgt hij nog smsen op zijn ID?

Bijdrager
    Melgior

iMessages gaan via internet en hebben verder niets te maken met je simkaart, iMessage gebruikt alleen je telefoonnummer of e-mail adres om de berichten te kunnen bezorgen. Als je gewoon uitlogt en/of iMessage aan en uitzet heb je hier verder geen last meer van.

Bijdrager
    Rezpack

Ik weet nu hoe er vanaf te komen. Dank je!

Maar hoe werkt het nu echt?
    Ik snap dat iMessage uitzetten het stopt.
    Maar ID was iemand anders, SIM (dus telefoonnnummer) ook. Twee verschillende personen. Hoe weet iMessage dat dat telefoonnummer ingelogt is op iMessages? Is er niet toch een link met de ID?
    De oude eigenaar gebruikt op zijn nwe telefoon gewoon ook iMessages natuurlijk met zijn ID.

Bijdrager
    Melgior

iMessages werkt eigenlijk buiten je SIM kaart en het normale SMS systeem om. De eerste keer dat je iMessage gebruikt wordt waarschijnlijk wel je telefoonnummer gekoppeld aan je Apple ID, maar dat is alleen maar zodat het makkelijk is om je te herkennen (mensen die je een bericht willen sturen via iMessage hoeven zo niet je Apple ID te weten, maar iMessage vindt je automatisch aan de hand van telefoonnummers in het adresboek). Zolang je dus bent ingelogd op iMessage en je internet hebt kun je dus berichten ontvangen, ook al zou je je gsm abonnement opzeggen en je telefoonnummer niet meer actief zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.