9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

Sms vanuit nederland naar portugal 30 keer verstuurd

Ik ben in portugal geweest er zijn wat smsjes verstuurd over en weer vanuit nederland en portugal vise versa.
    Mijn zus stuurde een sms en die is ca. 30 keer verstuurd vanuit nederland, d.w.z. Ik heb hem ca.30 keer ontvangen.
    Terwijl sms van mijn andere zus 1 keer ontvangen is.

Waar kan dat aan liggen?

Ik heb een iphone 4 mijn zus Samsung galaxy s

Moderator
    Strifer

Ik denk eerder dat het aan het netwerk ligt/lag (of de combinatie van netwerken..) dan aan een iPhone of Galaxy S. Soms wordt een bericht opnieuw verstuurd indien de telefoon die aan het sturen is denkt dat het smsje niet goed verzonden is, terwijl je hem toch al de eerste keer ontving. Maar goed, dit gebeurt niet 30 keer achter elkaar, lijkt mij. Vandaar dat ik de netwerken verdenk in plaats van de telefoons. Ik heb ook weleens dezelfde smsjes een aantal keer achter elkaar zien binnenkomen (geen 30x trouwens..)

Bijdrager
    arri

niet te hopen dat ie 30x in rekening wordt gebracht..

Moderator
    Pete.Z

Geen idee of dit de beste plek is voor dit topic, maar hij is zeker beter dan waar het eerst stond.

Bijdrager
    Horloge

Niemand eerder zoiets gehad?

Bijdrager
    Richard74

Heb ik ook gehad, een paar keer zelfs. Vorig jaar was ik op vakantie en tijdens een wedstrijd van Nederland op het WK stuurde een vriend van me een SMS. Dat bericht bleef maar binnenkomen, om het kwartier bijna. Die heb ik in totaal een keer of 90 ontvangen. Achteraf uiteraard gecheckt maar het verscheen niet op de factuur.

Bijdrager
    Dickie

Dat soort dingen gebeuren vaker wanneer iemand in het buitenland is, niets om je zorgen over te maken.
    De operator heeft niet door dat het bericht afgeleverd is en blijft het dus een tijdje proberen. Helaas voor jou betekent dit dat je een bericht dus inderdaad 30x binnen kunt krijgen.

Bijdrager
    joke_name

Ik heb dit probleem ook gehad. het berichtje heb ik ongeveer 200x gehad. Elke keer als die gene mij een smsje wilde sturen kreeg ik het smsje wat ik al 190x had gehad.

Wat ik toen heb gedaan is van netwerk gewisseld en toen weer terug naar netwerk wisselen.

Bijdrager
    Hostyle

Ik heb het in Tunesië en Portugal ook meegemaakt. Bijna ieder berichtje vanuit NL kwam meerdere keren binnen. Van netwerk switchen of je telefoon uit en weer aan zetten zou voldoende moeten zijn om het (tijdelijk) te stoppen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.