16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    djjns

SMS terugzetten

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:
    Gisterenavond wou ik de smsjes van mij en mn vriendin opslaan zodat er terug ruimte op de iphone 4 was voor nieuwe conversaties.
    Itunes heeft in mijn opdracht minstens 3 keer een volledige backup genomen.
    Toen het hiermee klaar was, heb ik de pc afgesloten en de sms conversatie van mij en mn vriendin gewist op de iphone zelf.
    Toen ik vanmorgen op zoek ging naar een alternatieve manier om de smsjes op pc op te slaan (vroeger gebruikte ik een website, deze bestaat intussen niet meer…)
    bleek dat ik niet veel websites meer vond die deze dienst verleenden.
    Uiteindelijk heb ik me phoneview aangeschaft en probeerde ik eerst om de reservekopie van gisterenavond terug te plaatsen (op deze manier zou de hele sms historie immers weer op de pc staan…)

PROBLEEM: sedert 6 maart, staan er GEEN nieuwe reservekopies meer in de lijst waaruit ik kan kiezen… Aangezien gisteren 2 mei was, vind ik dit redelijk bizar.
    Is er iemand die me hierbij kan helpen?
    De smsjes hebben echt wel een hele grote emotionele waarde…

Ik heb al in de bibliotheek bij mobilesync gaan kijken en daarin staan allemaal smsjes die in de reservekopieĆ«n stonden die voor 6 maart zijn genomen…

Alvast bedankt allemaal!

Bijdrager
    MBPuser

Je hebt apparaatjes waar je de laatste 100 of 50 whatever (hangt af van je provider) smsjes kunt ‘uitlezen’ van je simkaart..

Edit: ik bedoel zoiets als dit.. Die dingen hebben vaak dat je de laatste zoveel smsjes van je SIM kunnen ‘rippen’, google ff voor een goeie..

Bijdrager
    SunKeeper

Sorry wanneer de reactie bot over komt, maar waarom zo ingewikkeld?

Allerveiligste manier (kost wel wat tijd) is alle belangrijke SMS’en simpelweg overtypen in een document. Er is ook nog snellere manier (alleen minder mooi) en dat is alles screenshotten en dan opslaan.

Daarnaast snap ik ook niet waarom je iets moet wissen wegens ruimtetekort. Een gemiddelde SMS is 6 KB, dus voordat je daar 10 GB van vol hebt…

Ik snap er eigenlijk weinig van.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@SunKeeper Op mijn vorige mobiel was een gemiddelde MMS 6kb, dus een SMS nog minder (niet dat het veel verschil maakt)

@TS waarom vraag je niet aan je vriendin de smsjes terug? Die heeft ze als het goed is ook in haar telefoon staan;)

Bijdrager
    djjns

Hallo iedereen,

bedankt voor de tips.
    Probleem is: het was een iphone conversatie van een goede 2500 berichten.
    Mijn vriendin heeft gaandeweg grote delen moeten verwijderen aangezien zij met nokia werkt…
    Ze heeft trouwens enkel de berichten die ik naar haar heb gestuurd…
    En ik heb dus echt de volledige conversatie nodig. Vanaf sms 1 tot de 2500ste sms…

@mbpuser: Je oplossing had ik ook al gezien, maar 100 tov 2500, is weinig he?:s weet jij of er iets krachtigers bestaat?
    @ sunkeeper: Overtypen zou een optie zijn, moest ik de berichten nog terug kunnen vinden in de reservekopieĆ«n… Ik zoek eigenlijk een manier om aan die reservekopie van gisterenavond te komen.
    Daar stond de hele conversatie in EN die zou af te halen zijn met mijn phoneview applicatie…

Dus eventueel nog extra hulp?

groeten
    JNS

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Maakt een iTunes reserverkopie eigenlijk wel backup van de berichten? Naar mijn weten alleen van de Apps, muziek, films etc… Misschien heb ik het wel fout, maar ik dacht echt dat dat zo was

Bijdrager
    djjns

Sms’en ook;)
    been there, done that;)

Bijdrager
    MBPuser

2500 smsjes ?:lol: Holy shit, je kan meer als 1 woord per keer versturen hĆ© :crazy: Maar dat gaat niet lukken met zo’n apparaatje dan inderdaad, al weet ik niet of zo’n microSIM meer of minder smsjes bewaard dan een gewone SIM. Heb je er in ieder geval nog een paar terug..

Bijdrager
    tinus_omt

Het kan ook zijn dat je backups in iCloud aan hebt staan, dan maakt iTunes zelf geen backup (volgens de beschrijving in ieder geval). Dat kun je zien in de instellingen (General/iCloud/Storage & Backup).

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    MBPuser op 03 mei 2012

al weet ik niet of zo\’n microSIM meer of minder smsjes bewaard dan een gewone SIM. Heb je er in ieder geval nog een paar terug..

Is microSIM dan anders als een gewone SIM? Je hebt van die apparaatjes die de buitenkant van de gewone SIM afknippen, maar zijn de officiĆ«le microSIM’s dan wel anders?

Bijdrager
    MBPuser

Geen idee eerlijk gezegd, dat bedoelde ik dus ook:wink:

Bijdrager
    djjns

Hoi,

ik heb intussen gebeld met de supportlijn van apple.
    Hierbij zeiden ze dat het logisch is dat iTunes geen verscheidene reservekopieƫn meer neemt.
    Sedert de komst van IOS5, wordt de vorige reservekopie van de iphone gewoon bijgewerkt…
    Dit is de regel geworden om geheugen te besparen…

De man aan de lijn zei tevens dat Apple zeker geen software heeft om deze reservekopieĆ«n terug te draaien naar eerdere momenten…
    MAAR: er zou wel software van andere programmeurs beschikbaar zijn die dit doen.

Kent er van jullie misschien iets of iemand?

groeten
    JNS

Bijdrager
    Stirf

Nog een draadje?
    Waarschijnlijk omdat je geen antwoord kreeg. Ik vermoed dat Ć©Ć©n van de twee gesloten gaat worden wegens vervuiling van het forum.

Bijdrager
    djjns

Dan is dat maar zo.
    Ondertussen ben ik nog steeds niet geholpen…
    Echt niemand enig idee?

Bijdrager
    House90

Toevallig niet via iCloud eens eerder een Reservekopie gemaakt? Wellicht dat je nog een reservekopietje in de lucht hebt anders?

Bijdrager
    djjns

spijtig genoeg niet nee…:(
    Toch bedankt voor de tip…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.