10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    daddycool

SMS op iPad (met 097 nummer) of goede berichten service

Beste OMT’rs,

Titel zegt het al.
    Men wil SMSjes kunnen verzenden naar 097 nummers welke in een iPad zitten.
    Ik lees verschillende berichten over 097 nummers (data only) en SMS.
    Of weet iemand een goed alternatief.

Berichten welke verzonden moeten worden hebben vooral betrekking op de bedrijfsgebonden applicatie.

Al heb ik mijn twijfels of dit mogelijk is.

Bijdrager
    csteelooper

Op zich kun je wel SMS’en naar een data-nummer (097), maar SMS’en op de iPad is niet mogelijk. Apple heeft nooit ondersteuning voor SMS ingebouwd in de iPad. Berichten verzenden behoort daardoor sowieso niet tot de mogelijkheden, maar ook ontvangen gaat vaker niet dan wel. Bij Vodafone-netwerkberichten gaat het goed, omdat die als zogenaamde flash-sms worden verzonden (een SMS die leesbaar is zolang ze in het scherm staat; na het sluiten van het berichtvenster is ze niet meer terug te vinden). Reguliere SMS-berichten versturen naar een iPad heeft geen zin, want die komen hoe dan ook niet aan.

Als je een ander merk tablet zou hebben is het SMS’en van of naar een 097-nummer geen enkel probleem, waarmee ik alleen aan wil geven dat het probleem dus niet bij het nummer maar vooral bij de iPad ligt.

Uiteraard heeft de iPad wel iMessage en kunnen berichten ván een iPhone wel op de iPad gelezen worden (en je kunt die dan ook beantwoorden), maar échte SMS-ondersteuning is er niet. Dus als die nodig is heb je een probleem…

Vroeger (in de jaren ’90) waren er veel websites waar je berichten kon versturen via SMS, maar die zijn eigenlijk allemaal wel weer verdwenen. Zeker de echt betrouwbare partijen. Dit komt mede doordat providers zelf SMS vanaf het web gingen bieden, maar ook doordat SMS’en met smartphones makkelijker is geworden. Dan heb ik het vooral over het typen van tekst.

Ik weet niet wat je onder ‘een goede berichtenservice’ verstaat. Is iMessage of Facebook Messenger een optie? Als WhatsApp een eigen iPad-app had zou ik die er ook bij kunnen noemen, maar nee dus…

Bijdrager
    SvS

Facebook Messenger als zakelijk berichtendienst …nehhh… Die neem ik niet serieus als FB-loos persoon.

– Telegram kan ook.

– Bestaat er Signal app voor iPad?

Bijdrager
    daddycool

Beide dank voor jullie antwoord.
    Dit bevestigd mijn vermoeden dat SMS’n naar iPads niet mogelijk is.
    iMessage had ik ook al over nagedacht, echter heeft het merendeel van de gebruikers een zakelijke Android telefoon. (dit ivm de aanschafkosten).
    Management wil 1 werkbare oplossing en dacht aan good old SMS, om daarmee zowel de iPads als de telefoons van de gebruikers te kunnen bereiken.
    Kwestie van helaas pindakaas.

Wij gebruiken Airwatch als MDM pakket, waarmee wij ook pushberichten kunnen versturen.

Wat mij betreft kan hier een slotje op.

Moderator
    Night

WhatApp schijnt met zakelijke implementaties te zijn gekomen onder de naam WhatsApp Business, die uiteraard device-independant zijn. Wellicht iets om eens in te duiken.

Bijdrager
    csteelooper

@svs: so true… Telegram had ik even niet aan gedacht… Kan inderdaad ook natuurlijk…

@night: klopt. Maar dat is volgens mij met name voor het verzenden van berichten. Heb je nog steeds een werkbare versie van WhatsApp nodig op de devices van gebruikers… En alhoewel er nu wel toepassingen bestaan waarmee je WhatsApp kunt gebruiken op de iPad, is het verre van ideaal. Dit omdat al deze “fake” clients gebruik maken van WhatsApp Web. En dat wil je niet, want het is niet half zo betrouwbaar als een “native” toepassing, zoals die op de telefoon beschikbaar is. Bovendien: om WhatsApp Web te gebruiken moet WhatsApp óók geopend zijn op de host (de oorspronkelijke telefoon behorende bij je WhatsApp-account). Voorbeeld: als ik WhatsApp via de Desktop App wil gebruiken, moet WhatsApp óók op mijn iPhone draaien. Weliswaar op de achtergrond, maar toch…

Moderator
    Night

Klopt. Maar als de iPads een sim kaart (en dus mobiel nummer) hebben, lijkt me dat niet echt een probleem.

Bijdrager
    SvS

Conclusie: Telegram wint het op deze terrein.

Alleen voor bij 1e gebruik sim even in mobiel stoppen voor sms ter verificatie.

Moderator
    Night

Telegram is inderdaad ook een degelijke optie met een prima desktop variant.

Moderator
    Night

Ik heb nog eens zitten nadenken, maar de functionaliteit die jij wil, kun je eenvoudig allemaal uitvoeren met Slack workspaces. Dit werkt echter wel op gebruiker in plaats van 06-nummer, maar hierdoor is het eenvoudiger om device-onafhankelijk de juiste persoon/personen en/of groepen te benaderen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.