28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

SMS of MMS?

Dag allemaal,

Ik heb ’t nog niet op ’t forum kunnen vinden, dus bij deze de vraag:

Hoe weet ik nu of ik een MMS stuur of een SMS?

Dit naar aanleiding van een reactie van een van mijn vrienden die me vroeg waarom ik met een MMS antwoordde op zijn SMS. Da’s een logische vraag lijkt me. Alleen ik weet er geen antwoord op. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat de messaging app zelf zo intelligent is om van de SMS een MMS te maken zodra dat nodig is omdat je er bijv een foto bij invoegt. Ik heb alleen maar met een paar woorden geantwoord op zijn SMS en verder niks. Toch heeft hij mijn reactie als MMS ontvangen?

Daarop inhakend: Worden de MMS-en ook uit de T-Mobile bundel betaald of is dat gewoon voluit dokken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Bijdrager
    knrd

Hoe je het vershil ziet weet ik zo ook niet..
    Ik heb het gewoon uit staan..

MMS valt buiten de bundel bij T-Mobile.. iets van 50c/pb dat ik gelezen had :x

Bijdrager
    Granny Smith

normaal stuur je een mms als j er iets aanhangt… een foto, geluidsfragment, locatie, …

enkel tekst zou normaal via sms verstuurd worden

Bijdrager
    heintjep

Dat was ook mijn aanname, tot gisteren….

Mooi klote als die MMS-en ook nog eens buiten de bundel vallen…

Bijdrager
    heintjep
    ”heintjep”

Mooi klote als die MMS-en ook nog eens buiten de bundel vallen…

Inderdaat:
    http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-iphone.pdf
    Buiten de bundel… Oplichters…

Blijft nog steeds vreemd dat je dus eigenlijk helemaal niet weet of je een SMS of een MMS gaat versturen… :x :x :x

Bijdrager
    Sentitel

Toevallig een onderwerp ingevuld?

Bijdrager
    heintjep

Aahh… Dat zou misschien wel eens iets kunnen betekenen…

Ik heb al verschillende keren gehad dat ik een SMS aan het tikken was en dat ik hem niet kon versturen. Gisteren viel me pas op dat ik al die keren in het onderwerp veld heb zitten tikken. Jen kan dus niks versturen als de body leeg is. Gisteren heb ik het onderwerp veld weer leeggemaakt en in de body alsnog opnieuw geschreven en toen verzonden.

Zou het kunnen dat de app denkt dat als ik in het onderwerp veld heb zitten rommelen dat hij er een MMS van maakt? (ondanks dat dat veld toch weer leeg is)

Bijdrager
    Calpa

Je kunt bij Instellingen -> Berichten -> ‘Mms-berichten’ ook uitzetten.. dat heb ik zelf in ieder geval gedaan.

Nooit iets met MMS gedaan, en zal het waarschijnlijk ook nooit doen.. zeker niet voor 50 cent per bericht.

Bijdrager
    reven

MMS – ik ben toch niet gek!

Een postzegel is € 44 – stuur eens een kaartje!

Bijdrager
    bekhof

Postzegel van goud zeker ? :wink:

Bijdrager
    heintjep
    ”PascalPas”

Je kunt bij Instellingen -> Berichten -> ‘Mms-berichten’ ook uitzetten.. dat heb ik zelf in ieder geval gedaan.

Nooit iets met MMS gedaan, en zal het waarschijnlijk ook nooit doen.. zeker niet voor 50 cent per bericht.

Tja, nou dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik doe idd ook niet veel met MMS, maar ooit is het wel eens handig/leuk. Rijst meteen de volgende vraag: Als ik in de settings MMS uitzet, kan ik dan nog wel MMS-en ontvangen?

Bijdrager
    Jor1

je kunt in voorkeuren ook ONDERWERP uitschakelen. Dit lost jouw probleem op een nette manier op volgens mij.

Bijdrager
    Oppie

Heintjep (of ben je Dbakker?), misschien niet op het forum te vinden, maar e.e.a. staat gewoon in de User Guide van de iPhone: http://support.apple.com/manuals/#iphone

Bijdrager
    heintjep

Tja, dat vermoeden had ik ook al… Ik heb echter weinig ervaringen met MMS, maar mocht ik er dan 1 willen versturen heeft ie dus geen subject…

Bijdrager
    heintjep
    ”Oppie”

Heintjep (of ben je Dbakker?), misschien niet op het forum te vinden, maar e.e.a. staat gewoon in de User Guide van de iPhone: http://support.apple.com/manuals/#iphone

Hee, mijn tweelingbroer!:-) Sjit, weer een andere avatar zoeken…

In ieder geval bedankt voor de link!

Bijdrager
    piebas

Je kunt het ook “zien” als je het bericht typt, als je een sms maakt staat er bovenaan: “nieuw bericht”
    bij een mms staat er: “Nieuwe mms”

Bijdrager
    De Henk

Als je MMS niet uitzet in de settings stuurt ie altijd MMS en geen SMS, zover ik ’t kan zien.
    Correct me if this is wrong, maar dat heb ik zelf al een paar keer ervaren.
    Wanneer MMS in de settings uitstaat kun je ook geen MMS meer ontvangen.

Bijdrager
    heintjep
    ”piebas”

Je kunt het ook “zien” als je het bericht typt, als je een sms maakt staat er bovenaan: “nieuw bericht”

Ja, verhip… Je hebt gelijk. Alleen jammer dat je dat niet meer ziet als je in een bestaande conversatie een nieuw bericht schrijft. ..

Bijdrager
    De Henk

Dit klopt maar er staat alleen “Nieuwe mms” waneer je er een plaatje bijhangt.
    Als je in de settings mms aan hebt staan en je wil een sms sturen is de melding sec “nieuw bericht”
    maar die verstuurd ie als mms. Er had natuurlijk moeten staan “Nieuwe sms”

Bijdrager
    Calpa
    ”De

Als je MMS niet uitzet in de settings stuurt ie altijd MMS en geen SMS, zover ik ’t kan zien.

..dat zou.. vreemd zijn? :|

Bijdrager
    xan
    ”PascalPas”

Ik heb deze instelling daar helemaal niet staan.
    Ik heb wel 3.0 erop staan, maar heb nog een 2G iPhone.
    Zou dat daarop dan niet werken?

Bijdrager
    heintjep
    ”xan”
    ”PascalPas”

Ik heb deze instelling daar helemaal niet staan.
    Ik heb wel 3.0 erop staan, maar heb nog een 2G iPhone.
    Zou dat daarop dan niet werken?

Klopt. Toevallig zag ik het in de handleiding waarvan ik de URL eerder in deze draad heb gepost, staan dat MMS pas vanaf de iPhone 3G wordt ondersteund…

Bijdrager
    Zodiack

Je probleem komt me bekend voor:
    Ook ik kreeg ‘klachten’ van iemand omdat ik ‘m steeds MMSjes zou sturen die ie niet geopend kreeg.
    Echter ik stuur alleen maar SMSjes al mijn andere sms-kennissen hadden nergens last van.
    Heb toch maar voor de zekerheid in Instellingen/Berichten de optie MMSberichten maar even uitgezet.

Bijdrager
    lovelace

Mms betekend Multimedia Messaging Service, http://nl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service voor meer informatie.

Dus text is GEEN mms.

Bijdrager
    heintjep
    ”lovelace”

Mms betekend Multimedia Messaging Service, http://nl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service voor meer informatie.

Dus text is GEEN mms.

Dan zou ik je Wikipedia link toch nog maar eens opnieuw proberen te lezen. Op de 2e regel staat nl het volgende:

Een MMS kan bestaan uit tekst, geluid, een plaatje of een stukje video, of een combinatie van deze soorten.

MMS kan dus wel degelijk text zijn. Het is alleen onzinnig om text als MMS te versturen. Enerzijds omdat niet iedereen MMS kan ontvangen en anderzijds omdat het kostentechnisch onzinnig is om text als MMS te versturen buiten je bundel als het ook binnen je bundel kan met SMS….

Maar goed dit wordt een andere discussie dan dat ik bedoeld heb aan te snijden in dit draadje…

Bijdrager
    Vlindertje

Nu we het toch over MMS hebben:

Wanneer iemand mij MMSt krijg ik de link van de t-mobile website (die verwijst naar de MMS) als SMS.
    Ik krijg dus niet meteen de foto te zien in mijn SMS venster van de iPhone, maar de link.
    Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Bijdrager
    iNaffer

Dat heb ik met mijn nokia ook met kpn…

Bijdrager
    iMac-er

Om nog ingewikkelder te maken, als je SMS naar meerdere personen stuurt dan stuurt mijn iPhone MMS :? . Heeft iemand dit ook gemerkt?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.