5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gert-Jan Schouwenaar

SMS en Imessage

Imessage werkt goed, maar automatisch terug naar SMS niet. Mijn vriendin en ik hebben beiden een Iphone 4 met IOS5 erop. Beiden hetzelfde Apple ID, maar natuurlijk een eigen telefoonnummer. Bewust hebben we geen mobiel internet (3G) erop, want we zijn beiden bijna altijd in het bereik van WiFi.

Het volgende is het geval: we sturen fijn berichten via SMS naar elkaar en toen we beiden in het bereik van WiFi waren ging dat vanzelf over in Imessage. Helaas, als we buiten het bereik van de WiFi zijn gaat de Iphone niet terug naar SMS en komen onze berichten niet aan. Bij de Instellingen->Berichten staat Stuur als SMS aan. Wat kan er nog mis zijn?

Bijdrager
    Sascha

Herkenbaar. Je moet met je vinger die blauwe ballon ingedrukt houden en in het pop-up menuutje kiezen voor ‘verstuur als tekstbericht’.

Bijdrager
    Gert-Jan Schouwenaar

Bedankt, dat lukt allemaal wel. Maar ik zie aan mijn kant niet dat de ander het bericht niet heeft ontvangen. Oftewel buiten bereik van WiFi is! Dus ik weet ook niet of ik alsnog als tekstbericht moet versturen.

Bijdrager
    iMacPatje

Ik heb provider Proximus in Belgie, ik ben er te straks achter gekomen dat de iMessage berichten worden aangerekend. Deze worden via F-Mobile UK Gsm gestuurd. Heb met Apple gebeld en deze wisten mij te vertellen dat er eenmalig kosten voor kunnen aangerekend worden hier voor. Daarna contact gehad met de Proximus klantendienst en daar kwamen ze uit de lucht gevallen. Ze rekenen er 0,33 cent voor aan, een collega heeft Telenet en hier worden ze in – gebracht op het factuur. Heeft hier nog iemand hier al iets van gemerkt op zijn factuur. Kunnen ze deze wettelijk gezien wel aanrekenen omdat het toch via de Apple id word erkend als deze persoon iOS 5 draait.

Bijdrager
    Gastonw

Toch vreemd, want toen mijn iMessage niet verzond werd het automatisch een sms…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.