17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

SMPT Server

Beste OMT-ers.

Probleem met mijn uitgaande mail. Ik verstuur een mail vanuit het adres  ……@me.com.

Vervolgens krijg ik een schermpje met de vermelding: “bericht kan niet worden verstuurd via server …[email protected] Probeer geselecteerde server”.

Niets wil werken. Heb ik in het verleden ook al eens gehad maar toen is het spontaan opgelost. Met het herstarten van de computer lukt het helaas ook niet.

Wie weet raad?

vr.gr,

Donald.

Bijdrager
    McPim

Staat in je Mail voorkeuren bij je iCloud account wel ‘iCloud’ als uitgaande SMTP server ingesteld en niet je Hotmail account?

Bijdrager
    Donald D.

@McPim: Hartelijk dank voor je reactie.

Daar stond hotmail (offline). Heb ik nu gewijzigd in iCloud. Maar ook nu staat er (offline). Geprobeerd een email te verzenden maar helaas niet gelukt.

Waarom staat er offline? Is dit het probleem?

vr.gr.

Bijdrager
    McPim

Als je in de linkerkantlijn van je email onder ‘inbox’ rechts-klikt op je iCloud account staat daar de optie om het weer online te zetten. Werkt dat?

Bijdrager
    Donald D.

Daar staat “gebruik alle accounts offline”. Klik ik hierop dan wijzigt dat in “……… online”.

Op dat moment verschijnen er een aantal zwarte rondjes met daarin een soort van “N”

Helaas werkt het verzenden dan nog niet.

Bijdrager
    McPim

Dan heb je ze allemaal offline gezet.. Je moet zorgen dat ze allemaal online staan, dus géén zwart rondje. Je moet niet rechtsklikken op je inbox zelf, maar op de individuele accounts daaronder! Eerst het driehoekje klikken zodat je alle accounts ziet, zie plaatje. De vraag is welk account er dan dat zwarte rondje blijft houden ook als je het online probeert te krijgen, je Hotmail of je iCloud account?

Bijdrager
    Donald D.

Als ik dat doe dan staat er een zwart rondje bij: inkomend, iCloud en Hotmail.

Ik zie bij jou staan “Take iCloud online“. Maar als dat ervbij mij staat “gebruik alle accounts online” dan krijg ik juist de zwarte rondjes.

klik ik er dan weer op dan staat er dus “……offline” en verdwijnen de zwarte rondjes!

Bijdrager
    McPim

Verwarring over de benaming van het menu-item, het gaat erom dat als je een zwart rondje ziet het account offline is, geen verbinding heeft. Met het menu-item zet je het account online. Je zegt: “..verdwijnen de zwarte rondjes” -> prima, dan zou alles moeten werken als bij geen enkel account een zwart rondje staat.

Bijdrager
    Donald D.

Als ik het driehoekje aanklik bij “inkomend” zie ik staan iCloud en Hotmail. Klik ik rechts op iCloud dan kan ik het aldaar veranderen in online. Echter op dat moment komt het zwarte rondje naar voren! Klik ik dan weer op “inkomend” dan verdwijnen de zwarte rondjes maar staat ook de iCoud weer op offline????? Dit gaat dan vanzelf.

Bijdrager
    McPim

Lukt het je om alle zwarte rondjes weg te krijgen? En zo ja, wat gebeurt er als je dan een email probeert te sturen met je iCloud account?

Bijdrager
    Donald D.

Alle zwarte rondjes zijn weg. Ik zou dus nu online moeten staan. Dit was ook de situatie in aanvang. Kijk ik echter bij server instellingen onder voorkeuren van email dan staat er achter nog steeds (offline). Dit was dus de situatie zoals in het begin. Ik krijg de mails helaas nog niet verstuurd.

Bijdrager
    McPim

Werkt het iCloud email account wel op een andere device als je dat hebt (iPhone bijvoorbeeld)? Kun je online inloggen op je iCloud email via http://www.icloud.com? Zet in systeemvoorkeuren -> internet accounts -> iCloud het vinkje bij ‘Mail’ eens uit en weer aan.

De situatie van het begin is veranderd in  die zin dat je nu ‘iCloud’ als uitgaande server hebt geselecteerd waar eerst ‘Hotmail’ stond. Wat is dan nu de foutmelding als je een email probeert te versturen? Die zou niet dezelfde moeten zijn als in je eerste bericht.

Bijdrager
    GauloisesNL

Vaag herinner ik mij dat ik ook zoiets heb meegemaakt, op 3 verschillende mac’s met dezelfde instellingen, bij de een deed mail het wel, bij de andere juist weer niet. Ik dacht toen de DNS server te hebben veranderd naar die van google ( 8.8.8.8 en 8.4.4.4 ) en daarmee het probleem opgelost te hebben.

Bijdrager
    Donald D.

Mijn (uitgaande) iCloud mail werkt wel op de andere devices.

Ik kan inloggen op http://www.icloud.com

account uitgaande email is nu iCloud. Was idd voorheen hotmail.

Als ik nu een email vanaf mijn mac wil versturen ………….   dan werkt het!!!!!!

Begrijp er niets van. Nadat ik mijn andere devices had gecontroleerd, had gekeken of ik kon inloggen op http://www.icloud.com wilde ik je laatste vraag nog even beantwoorden wat de foutmelding zou zijn. En plots was het probleem verholpen. De mail ging gewoon weg.

Geweldig bedankt McPim voor je hulp.

groetjes,

Donald D.

Bijdrager
    McPim

Mooi! Het moest blijkbaar even bezinken in het mail programma 😊.

Bijdrager
    Donald D.

Je bent een topper McPim. Je hebt vandaag iemand heel blij gemaakt. Nogmaals bedankt voor je geduld en bijdragen.

Donald D.

Bijdrager
    McPim

Kleine moeite, graag gedaan 😉. Thanks!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.