5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ovomaltine

SMPT server uitgaande post in functie van locatie

Hallo,

Ik laat in mijn Mail programma 3 mailadressen toekomen (Telenet, Gmail en K.U.L).

Het probleem is wanneer ik op kot ben (“kamers” voor de Nederlanders), gebruik ik Kotnet van de K.U.L.
    Dit is een netwerk in samenwerking met Telenet. Deze blokkeert de SMPT van Telenet en van Gmail, waardoor ik verplicht ben om mijn mailadres van de universiteit te gebruiken in mijn Mail programma. Als ik mails verstuur via de browser, dan kan ik ook met Telenet -en Gmailadres gebruiken.

Is er een mogelijkheid om de blokkering op te heffen of kan mijn MBP weten dat ik adhv. het ip-adres op kot ben, waardoor hij automatisch al de juiste server selecteert voor mij in Mail?

Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Bijdrager
    gIzMo01

Ik zit zelf ook op de KUL en je kan perfect aanvinken dat hij 1 van de aanwezige servers moet gebruiken, wanneer je dan een mailtje verstuurd gaat hij gwn 1 voor 1 elke server testen.

En idd thuis gaat hij gaan via mail.telenet.be en bij de kul is dit smtps.student.kuleuven.be ofzo.

Bijdrager
    Ovomaltine

Bedankt voor je reactie, maar ik heb daar toch nog een vraag over.

kan ik aanvinken dat mijn mails van Telenet en Gmal op kot altijd verstuurd worden via K.U.L, en thuis via hun eigen servers?

Bijdrager
    gIzMo01

Idd,

Je gaat gwn naar je uitgaande server instellingen, daar voeg je al je server toe en je vinkt uit dat hij enkel deze server mag gebruiken, zo gaat hij elke server 1 voor 1 testen en kan je dus vanaf je telenet account via de kul server versturen via kotnet:-)

Bijdrager
    Ovomaltine

Dankjewel! Dit zal me nog meermaals van pas komen!:grin:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.