14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroentje

smillies gejat..

Ik heb voor mijn New Beetle forum smillies gemaakt (met een new beetle)

ik ben daar best trots op en mogen ook gebruikt worden voor andere new beetle fora (indien netjes gevraagd)

Maar onze zuiderburen die het niet eens waren met ons forum zijn een eigen forum begonnen, niks mis mee. Als je niet met elkaar kan vinden moet je maar een eigen weg inslaan.

Ze zouden het allemaal beter weten en doen.. het begint al door klakkeloos de smillies te stelen !

wat kan je tegen dit soort praktijken doen??

Bijdrager
    midas

ach, zolang er mensen sterven van de honger zou ik me maar niet zo druk maken over je smillies

Bijdrager
    Yaris

Een goede communicatie kan veel conflicten oplossen. Zeg vriendelijk en beleefd tegen de zuiderburen dat het niet netjes was om zonder je toestemming je smilies te gebruiken en vraag dat ze die van hun forum weghalen ofwel dat ze er een bronvermelding bij zetten.

Bijdrager
    jeroentje

ik heb het netjes gevraagd.. maar er word in alle talen gezwegen, de smillies staan op de photobucket kunnen die iets doen

Bijdrager
    jeroentje
    ”midas”

ach, zolang er mensen sterven van de honger zou ik me maar niet zo druk maken over je smillies

gaat mij gewoon het principe .. nu zijn het simpel smillies .. what’s next?

Bijdrager
    de mossel
    ”jeroentje”
    ”midas”

gaat mij gewoon het principe .. nu zijn het simpel smillies .. what’s next?

Je echte Beetle ?:wink:

Bijdrager
    petitmal

In beginsel geldt hier het auteursrecht/copyright.

Maar, tenzij je bent aangesloten bij een beroepsvereniging die
    hier een algemeen belang in ziet voor de beroepsgroep (of zelf redelijk diepe zakken hebt),
    is het, ook mede gezien het hier ‘onze zuiderburen’ betreft, denk ik redelijk lastig dit recht uitgeoefend te krijgen.

En dit:

klinkt lekker sympathiek…maar is natuurlijk beetje simpel. Zo zijn waarschijnlijk alle problemen waar op dit forum een oplossing voor wordt gezocht als relatief onbelangrijk weg te wuiven. En veel mensen zouden geen droog brood meer kunnen verdienen als we dat soort relativiteit in de praktijk zouden brengen.

Het gaat dus idd om het principe, maar per geval zou je je in praktische zin wel moeten afvragen
    of de werkelijke waarde van de ‘buit’ en de gederfde inkomsten opwegen tegen de kosten ve procedure. (Ook als je geen prof bent en je je recht zou willen halen is het handig om deze afweging te maken…)

En dan ga ik er van uit dat je je rechtspositie kunt staven met overtuigend bewijs…

…succes.

Bijdrager
    Mendoza
    ”petitmal”

daar heb je gelijk in.
    en dan vraag ik me gelijk af waar de foto van de ‘beetle’ in kwestie vanaf geplukt is. ik heb niet de indruk dat deze zelf is gemaakt.

Bijdrager
    petitmal

Mendoza schreef:

en dan vraag ik me gelijk af waar de foto van de ‘beetle’ in kwestie vanaf geplukt is. ik heb niet de indruk dat deze zelf is gemaakt.

Niet eens aan gedacht!

Tja…:roll:

Bijdrager
    Mendoza

ik ben bang dat Jeroentje er ook niet bij stil heeft gestaan . . . :D

mocht ik gelijk hebben. heeft hij:

a. geen pooot om op te staan.
    b. niets meer om ‘de zuiderburen’ te verwijten, want hij is immers schuldig aan hexact hetzelfde.

Bijdrager
    jeroentje
    ”Mendoza”
    ”petitmal”

daar heb je gelijk in.

Ik deze gepikt van de website van volkswagen, ik heb via de PR afdeling van volkswagen nadat de smillies klaar waren hun voor gelegd, en uitgelegd wat de bedoeling hiervan was. En hun goedkeuring hier voor gekregen. Ik wist dat VW hier best boven opzit met dit dingen.

Ik heb weleens gevraagd om het logo van de New Beetle te gebruiken voor andere dingen maar dat mocht niet.. helaas..

Bijdrager
    macmickey2

Nou geef je zelf het antwoord al…JIJ hebt toestemming van VW het zuiderburen forum niet. Ik zou hen dat even laten weten en desnoods VW inschakelen :evil:

Bijdrager
    japser909

Als jij gratis reklame maakt voor VW zijn zij daar dolblij om !!! sterker nog… als het versprijd wordt zouden ze dat ook geen kwalijke zaak vinden. neem bijv de :apple: logo… hoeveel mensen gebruiken dat niet als spielerei, het is daarom ook nie zo slim om achteraf vreemd op te kijken als mede enthousiastellingen dat van jou copy pasten toch ? :?

Bijdrager
    J.C.

Het probleem is echter dat wanneer jij een :apple: ziet gelijk aan je iPod of je Mac denkt. Als je die smilies ziet denk ik niet gelijk aan de TS zijn forum.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.