18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Smerige IBook

Hoi. Zat net te tekenen met een wat zachter potlood en blies nadat ik klaar was met tekenen het overige ‘krijt’ weg dat was blijven liggen… MAAR mijn IBook stond nog op tafel. Dus nu zitten er grijze strepen op mijn IBook. Iemand een idee waarmee ik de IBook het beste schoon kan maken. Met een vochtig doekje ging het er niet fatsoenlijk af…

Bijdrager
    Ross

terpentine:lol:

Bijdrager
    Furia

gum

Bijdrager
    Kippewit

Een gom? Dat gebruik ik doorgaan voor potlood.

Bijdrager
    Zweefvliegerke

geheel off-topic, maar in een potlood zit grafiet;)

ik denk ook dat je het best met een gom kan proberen…

edit: heb juist even geprobeerd op een gewoon stukje pvc, met een beetje wasbenzine gaat het 10x beter dan water…

Bijdrager
    kontheur

ik ga het er op wagen!!:evil:

Bijdrager
    kontheur

Nou van die gum krijg ik alleen maar ROYALE strepen erop en dat wil ik nou ECHT NIET hebben op mijn mooie witte BOEK…

Ga het erop wagen met een beetje wasbenzine! Nu maar hopen dat hij niet blauw uitslaat!:evil:

Bijdrager
    Ketsjap

Weet iemand trouwens hoe je de handsteunen van je iBook terug wit krijgt? Het gedeelte waar je handpalm op rust wanneer je typt wordt gaandeweg wat doffer van kleur. Niet veel, maar soms merk je het toch…

Ik heb al met ’n sponsje en wat water geprobeerd maar dat helpt niet…

Bijdrager
    moniqi73

Ik hoop dat ik nog op tijd ben, maar ik zou een kneedgom gebruiken, die is zacht, en daar blijft de grafiet van het potlood in ‘plakken’

Bijdrager
    Zweefvliegerke

@ketsjap: als je eens zoekt op “iPod krassen” (in de zoekfunctie van forum.macosx.nl) dan kom je denk ik “brasso metal polish” tegen, voor de iPod is het zeer geschikt om hem weer mooi blinkend te maken, ik denk ook wel dat dat voor de iBook geldt…

Bijdrager
    QriZ24

ik zou het eens proberen met een zacht sponsje en een sopje van allesreiniger. wasbenzine lijkt me wat te agressief…

Bijdrager
    janvanes
    ”Zweefvliegerke”

@ketsjap: als je eens zoekt op “iPod krassen” (in de zoekfunctie van forum.macosx.nl) dan kom je denk ik “brasso metal polish” tegen, voor de iPod is het zeer geschikt om hem weer mooi blinkend te maken, ik denk ook wel dat dat voor de iBook geldt…

Je haalt hiermee wel wat materiaal weg. Geen goed idee als je een gelakte iBook hebt (zoals de eerdere modellen die een matzilveren laklaag over het grijze kunststof hebben)

Bijdrager
    Ross

jij met je sponsje water:D . die op de handvat kan je proberen met een doek en wat glassex.

Bijdrager
    Erick Verlee

doekje met glassex, ik maak er altijd mijn komplete powerbook schoon mee, zowel beeldscherm als behuizing…werkt perfekt!

Bijdrager
    Ketsjap

Glassex? Heb ik nog nooit van gehoord, is dat een reinigingsproduct?

Of is dat weer iets Hollands? hehe :wink: :D

Bijdrager
    Annoniem

Ongeveer het meeste bekende schoonmaak middel hier te verkrijgen!!

(oorspronkelijk alleen voor glazen oppervlakten)

Bijdrager
    Aardbeihoofd

In BelgiĆ« is Glassex te krijgen in de Delhaize, Carrefour, Colruyt… Werkt inderdaad heel goed.

Bijdrager
    janvanes

… en in de rest van Europa (inclusief BelgiĆ«).

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.