10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Velvet

SMC router, nieuwe macbook

Ik bestel morgen een macbook, maar heb het volgende probleem.

Ik heb een vaste pc (windows), waaraan een draadloze router is verbonden. Deze draadloze router zorgt voor de internetverbinding van een eerste laptop (ook windows). De router is devolgende: SMC Networks, ADSL BARRICADE 9, SMC7904WBRA. Ik wil hierop mijn macbook ook ‘aansluiten’, zodat ik vanuit mijn eigen kamer ook draadloos internet heb.

Ik heb ergens gelezen dat deze router niet ondersteund wordt door mac, dat het dus niet gaat werken. Ik ken ├ęcht niets van netwerken of draadloze internetverbindingen, kunnen jullie mij hierbij helpen?

Kan er iemand mij een volledige uitleg geven van wat ik allemaal moet doen om die verbinding tot stand te doen komen?

Bedankt,
    Michael

Bijdrager
    iMe

Ik zou het eerst maar gewoon proberen. Wi-Fi is wi-fi en als zodanig behoorlijk platform onafhankelijk. Wanneer je je macbook hebt gewoon een wifi verbinding maken, is ook een assistent voor om je te helpen. Mocht je dan een probleem hebben, haal dan eerst alle beveiliging van je router af, maak een verbinding en bouw dan de beveilging weer op.

Bijdrager
    Yaris

Je router is wel geschikt voor Mac OS X, zie de systeemvereisten in de handleiding.

Met die handleiding, de cursus van Macmiep en de zoekfunctie op dit forum moet je wel een netwerk kunnen opzetten. Als het dan nog niet lukt, stel je maar opnieuw een vraag.

Bijdrager
    Mr.Velvet

Ik had al gekeken naar de cursus MacMiep, maar ik moet nog even afwachten om het allemaal te testen.
    In elk geval bedankt voor de reacties, ik hoop dat het gaat lukken.

Bedankt!
    Michael

Geblokkeerd
    Anoniem

ik heb dezelfde router, werkt met een macbook (pro).

Ik zeg kopen die handel :finderoud:

Bijdrager
    Mattheus

Hier ook een smc router en ik surf met al tijden draadloos helemaal suf…… (Tenzij ik nu droom, en later wakker wordt om tot de ontdekking te komen dat de computer nog niet eens is uitgevonden…)

Bijdrager
    RainBowCatcher

Mijn SMC wireless werd meteen gevonden door mijn imac, geen probleem die kunnen heel goed samen.

Ik hoefde niks in te stellen hij had meteen verbinding.

tenzij natuurlijk je smc wachtwoord of iets dergelijks beveiligd is…..

Bijdrager
    williamhunt

Ik heb hier ook zo’n netwerk
    en ‘k moet zeggen alles loopt vlot
    tot in het netwerk wil beveiligen.
    Dan geraak ik met het juiste wachtwoord toch niet meer op het draadloos netwerk

Iemand enige suggesties?

router is SMC7004WBR

Bijdrager
    Marieke1232

Hallo,

ik las net bovenstaande berichten en ik wil even zeker weten of het klopt (en ik dus eindelijk een mooie macbook kan gaan kopen): ik heb momenteel een gewone windows pc met een smc draadloze router met ingebouwd adsl. Daarnaast heb ik een laptop met een smc kaartje voor draadloos internet. Nu wil ik een macbook aanschaffen en, als ik jullie berichten goed heb begrepen, gaat de macbook automatisch contact zoeken met internet zodra ik deze aanzet, of moet ik nog wat anders doen?
    Alvast bedankt! :lol:

Bijdrager
    Yaris

@Marieke1232: ik kan enkel maar de adviezen herhalen die hierboven al gegeven zijn: dat moet wel lukken, probeer het gewoon en anders vraag je maar om hulp hier op het forum. Succes!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.