2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    sajansen

SMB share

Hey, Ik heb een Mac-Mini met 10.10.2 en de server app. Ik heb een aantal rare probleempjes.

Windows 8.1
    Ik kan gewoon aanmelden en alles zien en bladeren door de mappen. Maar wanneer ik een programma wil uitvoeren zoals bijvoorbeeld setup.exe dan gebeurt er niets, wanneer ik uitvoer met admin rechten gebeurt er ook niets. Als ik het dan kopieer naar een lokale map, is alles zoals het hoort en kan ik het gewoon openen.

Windows 7
    Hier kon ik aanmelden en bladeren net zoals met windows 8.1, maar nu kan ik op een of andere manier ook niet meer aanmelden. (heb iets met netwerk security voor aanmelden aangepast maar kan het niet meer vinden) Toen ik wel nog kon aanmelden, had ik precies het zelfde als met windows 8.1, alles werkt behalve uitvoeren.

Klinkt voor mij als een rechten probleem qua het uitvoeren. Wat mij wel is opgevallen is, op het moment dat ik een programma probeer uit te voeren, dat even kort “guest user” in het lijstje komt van aangesloten gebruikers van de server app. Ook dit verschijnt nu niet meer maar dat kan zijn omdat ik dat had met de windows 7 computer en gezien die nu niet meer kan aanmelden kan ik het gast gebruiker ding niet meer nabootsen. Windows 8.1 heb ik nog niet zover gekregen… die geeft gewoon helemaal geen melding of wat dan ook als ik een programma wil opennen.

PS. sorry voor typefouten, ben dyslectisch.

Bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    sajansen

Ik heb het al opgelost met het aanmelden op Windows 7. dat werkt weer. nu is het alleen nog het uitvoeren van bestanden wat niet werkt… als iemand mij daarmee kan helpen zou heel fijn zijn.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.