14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Meine

Smartphone + MAC

Hallo,

ik ben sinds korte tijd opzoek naar een smartphone. Heb mij eerst maar eens gestort op de soorten die er allemaal zijn. Na een aantal in de hand te hebben gehad ben ik tot de conclussie gekomen dat ik het maar niet veel vindt om te werken via een toetsenbord. Dus mijn eerste vereiste was binnen, een touchscreen.

Mijn tweede vereiste stond al vast en dat was dat ie goed te gebruiken is samen met mijn MAC. Nu wel het probleem meteen al de meeste telefoons die overbleven waren uitgerust met Windows Mobile. Dan probeert een verkoper je toch nog wel de telefoon aan te smeren want hij werkt prima met de Mac de verkoper heeft het zelf ook. Een schande aan Mac zo’n persoon dus die winkel bestaat voor mij niet meer.
    Mijn oog was een beetje gevallen op de HTC P3300. Na wat onderzoek op het internet te hebben gedaan hoorde ik van het programma MissingSync. Wanneer ik dat allemaal zowat bekijk is dat de verbindingsbrug tussen Mac en Windows. Echter wat ik weer wat jammer vindt is dat het me weer €40 gaat kosten. Voordat ik een aankoop doe zou ik graag wat meer willen weten over MissingSync zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit programma en werkt het naar behoren?

Natuurlijk sta ik ook open voor suggestie van het nemen van een andere telefoon.

Moderator
    unSOUND

Naast MissingSync is er ook nog PocketMac.

Wat ik persoonlijk vaak doe in dit soort gevallen is achteruit werken. Ik ga dus eerst een lijst maken van de telefoons die WEL door de Mac en iSync ondersteund worden, en maak dan vervolgens uit die toestellen een keuze…

Overigens zijn er al meer topics in deze trant, zoek maar eens op MissingSync bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Petje

Ik zou nog een paar dagen wachten, totdat Apple met een iphone komt….dat zou dan ook nog een optie kunnen z`ijn.

Bijdrager
    Meine

Ik heb zelf al even op de website van APPLE gekeken naar devices die worden ondersteund vondt niet echt wat ik zocht. Ik ga nog even zoeken over MissingSync. De iPhone, hoelang gaat dat verhaal al rond. Ik heb nog een dikke maand te gaan met mijn huidige telefoon en dan op naar iets nieuws en het liefst zo snel mogelijk want ben mijn huidige telefoon na 4 jaar toch meer dan zat!

Iemand nog leuke ideeen voor een smartphone hoor ze graag.

Bijdrager
    Xigh

Wat zoek je precies in je telefoon. Ik ben nu na 4 jaar van het series 60 systeem afgestapt. niet omdat het niet voldeed, maar ik was verveeld. Het was ook meer zo dat ik wist dat ik de mogelijkheid had om bepaalde dingen te doen, maar je deed er zelden wat mee. M’n broertje heeft de Nokia E61. Deze is net iets anders dan de standaard S60 telefoons en hij heeft een aangenaam groot scherm.
    Zelf heb ik nu een Sony Ericsson p910i. Heerlijke telefoon, werkt goed en snel en met iSync. Heb een hele tijd gekeken naar de Nokia 9500, maar wilde graag een touchscreen.

Je moet denk ik gewoon even een lijstje maken voor jezelf met wat je zoekt. Dus bijvoorbeeld wel of geen camera (want dan vallen er al heel veel telefoons af), en wat voor besturingssysteem en dergelijke.

Bijdrager
    Cea

Heb sinds een tijdje een Palm Treo 750v WM en werkt prima via Missing Sync.
    cab files kan je instaleren via missing sync.
    Werkt zoals het hoort. Je kan op de site van de maker controleren welke pda/telefoons compatibel zijn met missing sync.

Bijdrager
    vmaxbeast

Kan een NokiaN70 wel met Mac en iSync ?

Bijdrager
    CaDoc

Zou geen HTC kopen – werkt met WIndows Mobile. ’t Werkt wel een beetje met de Missing Sync software maar ik heb er zoveel problemen mee gehad dat mijn HTC Wizard AKA T-Mobile Vario alweer een half jaar in de la ligt. Heb nu een Palm Treo met de Missing Sync-software en dat draait nu als een zonnetje…

Succes!

Bijdrager
    Cea
    ”CaDoc”

Zou geen HTC kopen – werkt met WIndows Mobile. ’t Werkt wel een beetje met de Missing Sync software maar ik heb er zoveel problemen mee gehad dat mijn HTC Wizard AKA T-Mobile Vario alweer een half jaar in de la ligt. Heb nu een Palm Treo met de Missing Sync-software en dat draait nu als een zonnetje…

Succes!

De Palm treo is eigenlijk ook een HTC toestel.

Bijdrager
    CaDoc
    ”Cea”

Wellicht wordt de Treo 680 ook door HTC gemaakt, ontworpen is het in ieder geval niet door HTC. De kwaliteit van mijn Treo is zeker 500% beter dan van die HTC Wizard AKA MDA Vario. Ook is voor mij het Palm OS stukken beter dan Windows Mobile. Met Windows Mobile was ik steeds bezig om het apparaat überhaupt werkend te houden, hetgeen uiteindelijk ook niet meer lukte (de mail was vastgelopen en ondanks resets e.d. werkte het NIET meer). Uiteindelijk dus húp, de lade in en niet meer naar omkijken. Daarnaast kwam dan ook nog de brakke geluidskwaliteit (blikkerig is echt een understatement) en de mogelijkheid dat ieder moment je telefoongesprek weg kon vallen. Daarnaast was syncen met de Mac ook geen sinecure ondanks de goede pogingen van MarkSpace met de Missing Sync-software. Wat hou je over – een toestel waar je net helemaal niets mee kan.

Nee hoor, geen HTC/Windows Mobile meer voor mij. De Treo is lekker betrouwbaar, de agenda werkt goed, het syncen ook – geef mij maar dat lekker uitontwikkelde Palm OS!

Daarnaast heb ik trouwens ook nog een Nokia E60 en die is ook heel goed te doen. Syncen met OSX gaat ook met dit toestel van een leien dakje. Symbian is wat mij betreft redelijk te vergelijken met het Palm OS, zij het dat Symbian naar mijn smaak iets moderner is maar weer minder extra 3rd party apps kent. Zoek je een smartphone met Symbian in de trant van een Treo dan kom je met een E61 volgens mij ook heel aardig uit…

Bijdrager
    Cea
    ”CaDoc”
    ”Cea”

Wellicht wordt de Treo 680 ook door HTC gemaakt, ontworpen is het in ieder geval niet door HTC. De kwaliteit van mijn Treo is zeker 500% beter dan van die HTC Wizard AKA MDA Vario. Ook is voor mij het Palm OS stukken beter dan Windows Mobile. Met Windows Mobile was ik steeds bezig om het apparaat überhaupt werkend te houden, hetgeen uiteindelijk ook niet meer lukte (de mail was vastgelopen en ondanks resets e.d. werkte het NIET meer). Uiteindelijk dus húp, de lade in en niet meer naar omkijken. Daarnaast kwam dan ook nog de brakke geluidskwaliteit (blikkerig is echt een understatement) en de mogelijkheid dat ieder moment je telefoongesprek weg kon vallen. Daarnaast was syncen met de Mac ook geen sinecure ondanks de goede pogingen van MarkSpace met de Missing Sync-software. Wat hou je over – een toestel waar je net helemaal niets mee kan.

Nee hoor, geen HTC/Windows Mobile meer voor mij. De Treo is lekker betrouwbaar, de agenda werkt goed, het syncen ook – geef mij maar dat lekker uitontwikkelde Palm OS!

Daarnaast heb ik trouwens ook nog een Nokia E60 en die is ook heel goed te doen. Syncen met OSX gaat ook met dit toestel van een leien dakje. Symbian is wat mij betreft redelijk te vergelijken met het Palm OS, zij het dat Symbian naar mijn smaak iets moderner is maar weer minder extra 3rd party apps kent. Zoek je een smartphone met Symbian in de trant van een Treo dan kom je met een E61 volgens mij ook heel aardig uit…

Je hebt een treo met het palm os. Dacht dat je een treo met wm had. Eventjes een vergissing van mij.
    Ikzelf heb de treo 750 met wm en werkt hier als een zonnetje. Je hebt inderdaad gelijk over die andere HTC en wm toestellen, totdat ik de treo heb aangeschaft. deze werkt toch een stuk beter dan mijn vorige HTC tytn.

Bijdrager
    CaDoc
    ”Cea”

Je hebt een treo met het palm os. Dacht dat je een treo met wm had. Eventjes een vergissing van mij. Ikzelf heb de treo 750 met wm en werkt hier als een zonnetje. Je hebt inderdaad gelijk over die andere HTC en wm toestellen, totdat ik de treo heb aangeschaft. deze werkt toch een stuk beter dan mijn vorige HTC tytn.

Klinkt in ieder geval goed. Wellicht zal het toch iets te maken hebben met de kwaliteit van de componenten, het ontwerp en de verschillende drivers. Zelf ben ik ooit overgestapt van Windows naar Mac OSX vanwege het vele vastlopen van Windows op mijn zelf in elkaar geschroefde PC. Intussen hoor ik wel verhalen van Dell PC’s die al jaren stabiel draaien op XP – Dell zorgt lijkt me voor een keurig uitgebalanceerde combinatie van hardwarecomponenten, net zoals Apple zorgt voor hardware die perfect werkt met OSX. Zo zal het met WM uiteindelijk ook wel zijn, zeker met de miniatuur-hardware die veel te verduren krijgt in de broekzak.

Zelf zal ik niet direkt meer teruggaan naar het Windows-platform, daarvoor ben ik al veel te veel een Maccer geworden. Mijn eerdere afkeer ben ik echter kwijt, tegenwoordig raad ik iedereen aan óf een Mac óf een Wintelbak van een goed merk te kopen.

Bijdrager
    macbookfreak
    ”vmaxbeast”

Kan een NokiaN70 wel met Mac en iSync ?

Deze telefoon werkt perfect met mac.

Zelf werk ik met de nokia e61 , als ultime smart phone (Deze werkt na de laatste apple updates , oom perfect met isync

Bijdrager
    Xigh

Krachtige telefoon, mooi vormgegeven en praktisch. Alleen toch jammer dat er geen spellingschecker ingebouwd zit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.