13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Hydræ

Smartphone als desktop

Afgelopen week keek ik naar een video over de producten van de buren uit Seattle, en werd gegrepen door dit idee. Je sluit je smartphone aan op een adapter of docking die er een soort mini desktop van maakt.

Het idee is erg interessant, aangezien de nieuwe Apple Ax processors tegenwoordig van desktop class zijn, is het wel een mogelijkheid om de functie van een iPhone uit te breiden.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Hydræ.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Hydræ.

Bijdrager
    pruus

Lijkt mij handig voor als je meerdere mensen in huis hebt….Nee dus, dan liever via te AppleTV.

Geblokkeerd
    Humain
    pruus op 21 oktober 2015

Lijkt mij handig voor als je meerdere mensen in huis hebt….Nee dus, dan liever via te AppleTV.

JUIST als je meerdere mensen in huis hebt. Degene die wil computereb prikt hem in.
    Applt TV ben je echt gebonden aan een tv

Bijdrager
    iMaf

Dit is eigenlijk wel een interessant concept ,en laat maar komen zou ik zeggen!!!
    En nog wel een paar interessante dingen gezien en dan voornamelijk de VR, worden mooie jaren voor ons consumenten 😄

Bijdrager
    KarelWillem

Enkele jaren geleden was er al een startup die dit groots aankondigde.

Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.

Bijdrager
    Usain

Dit Windows continuum is echt huge voor kantoren. Tyf al die kut computers de deur uit en geef iedereen een windows 10 phone. Zit je op je plek hang je de phone aan je scherm moet je ergens heen dan trek je de kabels eruit en ga je lekker weg. Presentatie is ook wel geinig. Zo’n gaylord met een hoedje op haha https://www.youtube.com/watch?v=f34PJhto92Q

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Usain.

Bijdrager
    Niels

@usain: alle desktops de deur uit is voor veel bedrijven natuurlijk niet mogelijk, die draaien allerlei systemen die niet op een smartphone gaan werken. Wel ideaal voor de reizende sales persoon.

Overigens kun je dit met je iPhone met oa. Microsoft Office ook gewoon als je een Apple Tv hebt, gewoon synchroon mirroren via een Apple TV die op een Tv danwel HDMI monitor is aangesloten.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja? Je hangt ook zo een muis en toetsenbord aan je iPhone?

Bijdrager
    Niels
    KarelWillem op 21 oktober 2015

Ja? Je hangt ook zo een muis en toetsenbord aan je iPhone?

Bluetooth toetsenbord ja, voor Office heb je ook eigenlijk niet meer nodig. Als je dan alsnog bepaalde dingen een muis nodig hebt, dan kun je dit op het scherm van je iPhone/iPad doen.

Bijdrager
    Usain
    NielsDam op 21 oktober 2015

@Usain: alle desktops de deur uit is voor veel bedrijven natuurlijk niet mogelijk, die draaien allerlei systemen die niet op een smartphone gaan werken.

Ik was laatst op bezoek bij een bedrijf en daar stonden alleen nog maar thin clients. Verbonden gewoon over vnc met een computer elders. Dat kan ook prima met een telefoon. Maar je hebt gelijk het zal niet voor ieder tak van een bedrijf een perfecte oplossing zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Usain.

Bijdrager
    computer space

Als je m dit jaar koopt (lumia 950), dan krijg je de dock er voor nop bij.

Bijdrager
    Hydræ

Zie je wel, er is kennelijk een markt voor mobiele pc’s:

De broekzakpc een succes

Bijdrager
    WillemZ

Ik hoop dat Apple dit ooit gaat doen met de iPhone en de iPad.
    Dan bedoel ik dat je de iPhone met al zijn apps aansluit op een iPad scherm, zodat de apps van de iPhone daarop gebruikt kunnen worden.

En dan de belevenis van de iPad.

Dat zou ideaal zijn. Alle opslag op 1 systeem en altijd bij de hand.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.