14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Qapla

Smart Utility Unknown error

Gewoon voor de lol eens met Smart Utility mijn hd getest.
    Ik kreeg deze error.
    Dat is vreemd want verder heb ik geen problemen met mijn HD, Ik had ook niet verwacht dat hij errors ging geven.

Geblokkeerd
    Carp

Voor 3700 uur gebruik zou je beter verwachten, maar anderzijds misschien mazzel dat je juist nu SMART controleert.

Probeer DriveDx eens, die geven meer info.

DriveDx

Bijdrager
    Qapla

Ik begrijp er niets van.
    Wat bedoel je met voor 3700 uur gebruik? Ik weet niet goed wat dat betekent.
    Maar goed ik probeer DriveDx eens.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Qapla

Er is precies toch iets mis, maar voor mij is dit Chinees.

Geblokkeerd
    Carp

Je kunt de totale gebruiksduur, in dit geval 3700 uur aflezen, dat is niet bijzonder hoog…dus om dan al zoveel errors te hebben.

Ik moet wel zeggen meer vertrouwen in DriveDX te hebben en zoals je ziet geven hun je nog het groene licht, ondanks die fouten.
    Je kunt als het goed is ook ‘precies’ zien, waar/welke segmenten errors geven.

Maar ik zou niet te lang wachten een andere HD aan te schaffen, misschien meteen een SSD??

Bijdrager
    Qapla

Ok dat is dan goed om te weten.
    Ik ben sowieso van plan een SSD te kopen, maar ik wil min. 500GB, liefst meer en die zijn toch behoorlijk duur.
    Die schijf komt uit een andere pc van mij. Ik heb die enige tijd ook extern gebruikt zonder bescherming misschien is die daardoor beschadigd?
    Bedankt.

Geblokkeerd
    Carp

Probeer de schijf, nadat je de data hebt overgezet, eens te wissen/formatteren en check zijn ‘health’ dan nog eens!
    Ik zie nl dat er bij staat ‘check power & cable’ …misschien ligt het aan een corrupte kabel/stekker, of corrupte data. Ik zie geen ‘bad sectors’.
    Niet geschoten is altijd mis!

Bijdrager
    Qapla

Dat zat ik dus ook te denken.

Geblokkeerd
    Carp

Check ook even het ‘errors log’, daar zou specifiek meer info moeten staan over het probleem!

Bijdrager
    Qapla

Die zijn hetzelfde als in smart utility.

Geblokkeerd
    Carp

Ik ben benieuwd wat er blijft staan na formatteren!

Bijdrager
    Qapla

Volgende maand bestel ik een nieuwe hd met 7200 rmp, want deze is er 1 met 5400 rpm. En dan check ik de health nog eens van de oude nadat ik ze heb geformatteerd .
    En dan nu toch eens beginnen sparen voor een SSD. Ik vind ze gewoon behoorlijk duur zeker voor mijn mbp early 2011 13″ die misschien nog maar 400 euro waard is. De SSD die ik erin wil steken kost rond de 300 euro en dat is dan maar voor 500gb. Ik wil eigenlijk meer.

Geblokkeerd
    Carp

Ik heb zelf ook een MB pro 2012, met SSD’s erin (ook in de Optical)….dat maakt op zo’n machine een GROOT verschil.
    Als je een andere koopt, heb je tot 2012 de optie nog zelf iets te kunnen veranderen, met die nwe Retina’s word dat lastig.
    Kortom, ik zou er snel een 256Gb SSD inzetten, totdat….

In die nieuwere modellen zitten ‘blade SSD’s’, dan kan je die oude nog in een kastje stoppen als externe.

Bijdrager
    Qapla

Eindelijk een SSD geĂ¯nstalleerd. Jammer genoeg maar 120 gb.
    Nu heb ik geen errors meer, het lag niet aan een kapotte data kabel.

Wanneer ik al mijn gegevens van de oude HDD heb overgezet naar een andere zal ik die formatteren en eens zien of er dan nog steeds problemen met zijn.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.