7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Janne

Smart Utility, HD failing. Help

Hallo iedereen,

Ik ben niet zo goed met techniek, vandaar dat ik hier lid ben geworden. Door middel van het lezen van wat fora dacht ik dat een SMART Utility test wel handig zou zijn vanwege mijn -ineens- heel trage macbook pro. Ik snap alleen niet zo goed wat er gezegd wordt. Mijn HD is kapot? Moet ik dat dan gaan vervangen?

Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen met het verduidelijken van de testuitslag.

Heel erg bedankt alvast!

Bijdrager
    jopie213

Uit de test blijkt dat je harde schijf niet goed meer is. Als je daarnaast beschrijft dat de boel erg traag is, blijkt dat het inderdaad een aflopende zaak is. Ik zou eerst zsm een backup maken, en dan de harde schijf vervangen. Dat is niet zo moeilijk trouwens. Succes!

Bijdrager
    Obi

Tip; je kunt OS X gebruiken om een schermafbeelding te maken van het SMART utitlity window.

Druk de toetsen Command (⌘)- <Shift>- <4>, druk de Space bar in , en beweeg de camera naar
    het window waar je een scherm afbeelding van wilt maken. Dan hoef je geen foto te maken.

Bijdrager
    Janne

Bedankt!! HD is dus waarschijnlijk het enige probleem? En verder niets meer uittesten?

@Obi, helaas is mijn MBP zo traag, dat dit allemaal veel te lang zou duren.. Toch bedankt!

Bijdrager
    Nikita

Wat je omschrijft (het plotseling heel traag worden), klinkt inderdaad als een defecte HDD. Ook i.c.m. wat de SMART status aangeeft. Probeer (voorzover je dat nog niet hebt) een back-up te maken van je gegevens en daarna moet de HDD vervangen worden.

Bijdrager
    MrFlashh

Ik heb ook een SMART Utilty test uitgevoerd omdat mijn MBP heel traag is en bij mij geeft hij ook aan dat hij ‘FAILING’ is alleen ik heb minder foutmeldingen dan bovenstaande test.

Moet ik dan nog steeds een nieuwe harde schijf kopen of kan het ook een ander probleem zijn?

Bijdrager
    SunKeeper

Als je een externe harde schijf hebt staan (FireWire, USB) waar je ongeveer 50GB op kunt vrijmaken (extra partitie aanmaken eventueel) zou je daar een nieuwe installatie op kunnen uitvoeren. Dan merk je snel genoeg of het aan de interne harde schijf ligt.

In de huidige situatie zou ik zeker voor een goede backup zorgen. Dat moet je eigenlijk altijd doen, maar de status FAILING geeft toch wel aan dat er problemen zitten aan te komen, als die er al niet zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.