4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    cezanne

Smart Groups werkt niet meer

Smart Groups in Contacts heeft altijd goed gewerkt voor me. Maar nu minder. Ik kan nog steeds een groep aanmaken op basis van criteria maar daarna die criteria niet meer wijzigen want als ik klik op ‘wijzig smart groep’ toont het programma een leeg venster waar de criteria hadden moeten staan; ik zie dus niet meer wat de criteria waren en dus ook niet meer wijzigen;

ik heb 2 plaatjes toegevoegd: eentje waar ik de smart groep aanmaak, en eentje waar ik de smart groep probeer te wijzigen;

smart groep bewerken

Bijdrager
    GoeieDag

Je moet het wijzig venster zo klein mogelijk maken, dmv van het window-resize-pijltje (onderkant zover mogelijk naar boven brengen). Dan op Cancel klikken, en opnieuw wijzigen; je zult zien dat de criteria nu wel zichtbaar en benaderbaar zijn.

Zie hier.

Bijdrager
    cezanne

bedankt goeidag voor de tip!

ben net in buitenland aangekomen voor vakantie (zonder mac) maar ga het bij thuiskomst direct proberen; intussen kennis gemaakt met Cardhop, een alternatief programma dat op macos en ios draait en dat lijkt toch wel van een ander (hoger) nivo, dus ik denk dat ik daarmee verder ga als ik enthousiast blijf!

Bijdrager
    cezanne

Cardhop blijft me boeien! Jammer dat apple al die jaren is blijven steken in hun oude, achterhaalde app (wat ook geldt voor Mail); dit miljardenbedrijf moet toch iets beters kunnen maken voor al die trouwe apple fans!

Met Cardhop kan je zelfs een mailtje sturen naar een (smart) groep vanuit ios, iets dat niet lukt met contacts; natuurlijk blijven er altijd wensen over: de geadresseerden van de (smart) groep komen in het gewenste mailprogramma terecht in het To/Aan veld terwijl dit natuurlijk beter in het BCC veld kan worden gedaan; met macos kan je dit nog repareren via een eenmalige Terminal ingreep, op ios gaat dat niet lukken, helaas;

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.