13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Sluimerstand tijdens een film

Hey, als ik een film bekijk met quicktime en vervolgens mijn muis en keyboard niet aanraak. Dan gaat mijn beeldscherm na een tijdje vanzelf in sluimerstand. Wat eigenlijk vrij normaal is, maar is het mogelijk om dat op één of andere manier uit te schakelen. Ik vind het best vreemd dat je beeldscherm tijdens het kijken van een film ook in sluimerstand kan gaan. Sluimerstand is toch juist bedoeld voor wanneer je niet actief bent op de computer ?

Als ik: “Plaats beeldscherm(en) in sluimerstand na inactieve periode van:” op nooit zet. Krijg ik een waarschuwingsmelding te zien. Dus dat lijkt me geen goed idee.

Ik wil gewoon lekker onafgebroken een film kijken.

:D

Bijdrager
    iJeroen

Met welk programma kijk je de film? Volgens mij heb ik met Quicktime Full-Screen nog nooit gehad dat hij naar sluimerstand ging…

Moderator
    unSOUND

Je kunt de sluimerstand gewoon helemaal uit zetten. Die waarschuwing geldt puur tegen inbanden van je beeldscherm, iets wat niet zal gebeuren tijdens een film, en sowieso alleen van toepassing is op oudere CRT schermen.

Bijdrager
    Vai Martino Vai
    ”unSOUND”

Die waarschuwing geldt puur tegen inbanden van je beeldscherm

Niet puur voor het inbranden. De sluimerstand is ook voor energiebesparing. Dat scheelt je weer wat op de rekening.

Bijdrager
    steeze
    ”iJeroen”

Met welk programma kijk je de film? Volgens mij heb ik met Quicktime Full-Screen nog nooit gehad dat hij naar sluimerstand ging…

Gewoon in Quicktime, maar niet in fullscreen. Misschien moet ik maar een proberen om een film in frontrow te kijken. Hopelijk gaat tie dan niet in sluimerstand. Anders zet ik die sluimerstand voor eventjes op 3 uur. Maar ik dacht dat er misschien een andere oplossing was. Want ik kijk best vaak films, en ik heb geen zin om steeds de sluimerstand te wijzigen.

Bijdrager
    iJeroen
    ”steeze”
    ”iJeroen”

Gewoon in Quicktime, maar niet in fullscreen. Misschien moet ik maar een proberen om een film in frontrow te kijken. Hopelijk gaat tie dan niet in sluimerstand. Anders zet ik die sluimerstand voor eventjes op 3 uur. Maar ik dacht dat er misschien een andere oplossing was. Want ik kijk best vaak films, en ik heb geen zin om steeds de sluimerstand te wijzigen.

Volgens mij gaat hij idd in Full-Screen niet in sluimerstand… en het maakt het film kijken een stuk leuker. :)

Bijdrager
    Vai Martino Vai

Met Quicktime fullscreen gaat hij inderdaad niet in sluimermodus. Zo kijk ik ook mijn films.

Moderator
    unSOUND
    ”Vai
    ”unSOUND”

Die waarschuwing geldt puur tegen inbanden van je beeldscherm

Niet puur voor het inbranden. De sluimerstand is ook voor energiebesparing. Dat scheelt je weer wat op de rekening.

Dewaarschuwing die je in je systeemvoorkeuren krijgt gaat puur over de hardware-matige risico’s en de eventuele conflicten met screensavers e.d.. Het energie-gedeelte staat daar los van, en moet iedereen voor zichzelf bepalen. Bij mij staat iedere vorm van energie-besparing in ieder geval uit.

Bijdrager
    sypie
    Bijdrager
    rotrax

yep caffeine is inderdaad het tooltje wat je zoekt werkt perfect en voorkomt ook automatisch uitloggen

Bijdrager
    steeze

Caffeïne lijkt me wel een handig tooltje, zometeen even proberen.

Bijdrager
    iPJ

Kijk je films op een dvd? Want dan kun je gewoon DVD-Speler (Op de Apple uiteraard) gebruiken en dan gaat hij niet op de sluimer… Heb het zonet nog gebruikt! :)

Bijdrager
    steeze

Ik heb (nog) geen dvd bekeken op mijn iMac, maar gewoon die 700MB films. Ik heb gisteren Caffeïne getest. En het was precies wat ik zocht. Bedankt voor de reacties.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.