11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Sama

Sluimerstand doet het niet meer…..

Sinds enige tijd werkt de sluimerstand niet goed meer. De iMac gaat wel in sluimerstand, maar ‘ontwaakt’ vrijwel onmiddelijk weer. In de zeer korte sluimer hoor ik een paar zachte klikjes en dan gaat de iMac weer aan. Waar kan dit aan liggen en wat zou eraan te doen zijn?

Bijdrager
    Yaris

Dat heeft te maken met randapparatuur die aan je computer hangt, zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1258203

Bijdrager
    Sama

Waarom zou dat ineens optreden? En is dat alleen maar op te lossen door de randapp. af te koppelen?

Bijdrager
    Esquare
    ”Sama”

iMac G5 versie 10.3.9
    1.6 GHz 256 Mb

Mag ik als terzijde opmerken dat een iMac niet erg blij is met 256 MB? Dat is zoiets als rijden met de handrem erop… :)

Bijdrager
    luclodder

heb je een usb hd aan een usb hubje hangen? Daarmee had ik hetzelfde probleem!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad, 512 MB is toch wel een minimum, want anders moet het virtueel geheugen
    teveel naar de harde schijf swappen. Geloof me vrij, het is al een groot verschil.

Bijdrager
    JeePee

Heb je enig idee sinds wanneer je er last van hebt? Je zou ook kunnen kijken in Activiteitenweergave, welke applicaties actief zijn op dat moment. Dus gewoon aanzetten en dan direct na ontwaken kijken wat bezig is. Ook kun je de laatste ComboUpdater er overheen halen en wat bij mij helpt, is DiskWarrior of TechTool Pro 4 (altijd de meest recente versie gebruiken) de directory opnieuw te laten opbouwen, misschien staat er iets verkeerd. Deze laatste optie helpt regelmatig bij de meest vreemde verschijnselen.:|

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Probeer eens met de sluimerstand van de harde schijf uit te zetten in Systeemvoorkeuren>Energiestand.

Bijdrager
    Sama

Ik ga het proberen. ik moet eerst 1 van die progamma’s aanschaffen. Bedankt voor de tip.:D

Bijdrager
    Sama

Super Duper werkte ook niet meer goed(naast de problemen met de sluimerstand). Super Duper geconsulteerd per email. Ze zeiden dat het waarschijnlijk aan de Firewire aansluiting lag. Eruit en er weer in gedaan. Daarna was het sluimerstand probleem en het probleem met Super Duper opgelost!

Bijdrager
    JeePee

De support bij SuperDuper! is ook geweldig! Ik heb er ook al diverse malen met succes gebruik van gemaakt. 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.