22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Ericdek

Sluimeren met Mojave

Mojave werkt goed.

Maar er is toch één vervelend probleem. Als ik de iMac uit sluimerstand wil halen (vb.’s morgens) duurt het toch even en blijft het scherm zwart. Vroeger met High Sierra was een tik tegen de muis of een toetsaanslag voldoende om hem “wakker” te maken.

Als de iMac zich maar een paar minuutjes in sluimerstand bevond gaat het wel iets vlotter.

Nog iemand met dit probleem en reeds een oplossing gevonden?

Groeten van

Ericdek

Bijdrager
    cornorge

Zelfde probleem en heb ook het idee dat een nachtje sluimerstand de iMac niet stabieler maakt. Moet regelmatig herstarten na een lange sluimer periode. Hiervoor nooit meegemaakt. Heb er nog geen oorzaak of oplossing voor gevonden.

Moderator
    Night

Ik had datzelfde probleem met de overstap van Yosemite naar High Sierra. God mag weten waardoor het komt. Misschien door (de slaapfunctie van) enkele harddisks die standaard aangesloten zijn, voor o.a. TM backups?

Bijdrager
    abbenhui

Herkenbaar, en bij mij ook al sinds High Sierra. Aan ‘randapparatuur’ voor TM e.d. is niets veranderd, dus ik vermoed zelf dat het toch in HS-, danwel Mojave zit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    koen

Ik heb dit ook met een MBP uit 2017, en het gebeurde ook al met High Sierra.

Bijdrager
    Ericdek

Wil er nog aan toevoegen dat er met High Sierra geen probleem was. Het gaat hier wel om een SSD in de iMac, dus geen HD.

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    nnsa

Me2-tje

Bijdrager
    janbertwedman

Zelfde hier

Bijdrager
    fred44nl

heb nog nooit problemen met sluimeren gehad.

met geen enkele versie van OSX en/of MacOS.

het hangt er misschien wel een beetje vanaf welke sluimer-mode er ingesteld is.

OSX: Changing Hibernation mode – UPDATED

oorspronkelijk was dat 3 en daar heb ik 0 van gemaakt.

Moderator
    Night

Mijn iMac staat ook op ‘mode 0’. Daar is ook verder niets aan veranderd. Ik sluit me dan ook aan bij de mening dat dit er bij HS is ingeslopen en in Mojave nog steeds zo is.

Bijdrager
    Shmoo

Mijn Mac staat altijd op sluimer-mode 9,  maar voordat ‘ie 7 schaapjes heeft geteld ligt die al te knorren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Sinds 10.14 heb ik hier ook „last” van — onder 10.13 ging gelijk het scherm aan maar moest ik een paar tellen wachten tot de computer ook echt reageerde (afgezien van dat de muiscursor bewoog), onder 10.14 duurt het ongeveer net zo lang maar blijft het scherm zwart, en zodra er beeld is reageert ook alles. Of het een verbetering is, kan ik niet zeggen:)

Bijdrager
    MrBelloNLD

gwoon niet sluimeren? (alleen beeldscherm wel…)

Bijdrager
    MagicMouse

Hetzelfde probleem, met fusiondrive iMac 2017. Vooral na lang sluimeren, moeite om eruit te komen. Tot aan high sierra nooit problemen gehad.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>MrBelloNLD op 7 november 2018 om 00:12</p>
    gwoon niet sluimeren? (alleen beeldscherm wel…)

Je kunt natuurlijk ook in elke kamer in je huis het licht altijd laten branden en de deur dichtdoen als je dat licht niet nodig hebt.

Bijdrager
    whaha

Ik heb er op mijn iMac 13,1 uit eind 2012 ook last van. Volgens mij sinds die laatste update voor High Sierra.

Ik heb nu Mojave en ik moet nu steeds via de aan-knop het systeem wakker schudden. Ik vind het vrij vervelend, want ik vind de sluimer optie van de iMac juist een van de pluspunten van het systeem.

Bijdrager
    MrBelloNLD

@Jakko,

licht wel uitdoen:-)

maar ik zie vaker problemen met sluimeren, waarom niet gewoon scherm dimmen, dan is ie snel weer weer wakker.

als je langere tijd niet nodig hebt, dan gewoon uit.

Bijdrager
    whaha

Waarom niet gewoon scherm dimmen?

Wie zegt dat men dat niet doet? Alléén scherm dimmen is een hele andere vraag. Dat doe ik enkel als ik eventjes ( < kwartier) weg ben van mijn computer. Als ik weet dat ik langer dan een kwartier / uren mijn computer niet nodig heb, vind ik gewoon de sluimeroptie het beste en bij zo’n duur apparaat als een Mac moet dat het gewoon doen. Als ik weet dat ik mijn computer zeker meer dan 24 uur niet ga gebruiken, zet ik ‘m inderdaad uit, maar ik ga ‘m niet uit sluimer halen om ‘m uit te zetten.

Ik weet nog goed dat de verkoper van mijn eerste iMac er prat op ging dat de Mac zo’n goed energiebeheer had. Ik ga simpelweg niet zomaar accepteren dat dit nu niet meer het geval is, ruim 11 jaar later. Dat is absurd.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat hoeft ook niet.

Heb je dit al doorlopen? Standaard troubleshooting stappen voor macOS

Bijdrager
    whaha

Nee, want naar het schijnt behouden mensen het zelfs als ze een volledig schone installatie doen.

Dus ik wacht even een oplossing af. Tenslotte kwam het met een update van High Sierra. Mojave heeft er alleen nog steeds last van.

Bijdrager
    GoeieDag

Welke ‘schijnt’? Ik heb nergens last van op welke Mac dan ook; niet in HS en niet in Mojave.

Bijdrager
    whaha

Niet iedereen heeft er last van, maar ‘men’ heeft er wel last van sinds de laatste update van High Sierra. One More Thing heeft daar zelfs een bericht aan gewijd indertijd. Ik zuig dit echt niet uit m’n duim of zo hoor!:P;) Was het maar zo’n feest.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.