6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

Sluimer & terminal

Weet iemand van jullie hoe ik m’n mac via een terminal commando/ programma in sluimer/sleep kan zetten???
    Een mac die ik op afstand “onderhoud” wil niet altijd van zelf in slaap gaan, dus wilde ik via een crontab hem in slaap zetten….

Bijdrager
    Dennis Bijl

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2002061709450594

staat een artikel over sleep now misschien is het wat voor je.

Bijdrager
    Jan-Willem

Dat proggie dat ze daar hebben staan, is precies wat ik nodig heb.
    thnx, ik ga hem gelijk proberen…

Bijdrager
    piepie

Kan ook iemand mij vertellen waarommijn machine crasht als ik één van mijn harde schijven uit zijn slaapstand haal door op zijn icoontje te dubbelclicken.
    Problemen zijn ontstaan na de inbouw van een DVDbrander.
    Heb de slaapstand voor harde schijven maar uitgezet, nu draait alles zonder problemen. Vind het wel vreemd en zou dit graag opgehelderd zien.

Bijdrager
    Jan-Willem

Wat voor hd’s externe? of via netwerk

Bijdrager
    piepie

Interne schijven.
    Heb Pram geZapped, alles draait weer als een trein, maar heb de instellingen niet meer teruggezet uit angst voor een crash die weer mijn harde schijven overhoop gooit.
    Het is mogelijk dat een virus veroorzaker is geweest. Ik heb de schijven niet gescand, want met reparaties via virusscanners heb ik geen goede ervaring. Alles gebacked up en de schijven gewist. Opnieuw de software geïnstalleerd. Hele avond zitten downloaden voor alle Upgrades. Ik heb nu weer een stabiel systeem.

Het kan geen kwaad om je computer 1 of 2 keer per jaar een lekkere schoonmaakbeurt te geven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.