7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

sluimer / sleep problemen IMAC

Maccers

Heb een imac 2,16
    Ding staat dag en macht aan (ook omdat ik hem gebruik om TV op te nemen)
    Als ik naar bed ga zet ik het scherm uit met een active corner of even de aan/uit knop intoetsen
    de 2 schermen springen dan op zwart !!

Echter vaak in de ochtend staan de schermen weer vrolijk op de screensaver.

Beetje zonde van de stroom.
    Denk zelf dat een of ander programma wat in de background loopt het scherm weer op actief zet.

Kun je dit op een af andere manier overrulen??

Cles

Bijdrager
    Wouter I

Bij mij hebben de volgende instellingen (een beetje) geholpen
    (excuus voor de vage omschrijving, ik zit nu niet achter een mac):

1. Bij energieinstellingen (1 van de opties in Settings) aangeven dat je scherm na x minuten inactiviteit gaat slapen.
    2. Ergens in de settings kun je ook aangeven of je Mac mag worden gewekt vanuit bluetooth en vanuit LAN (moet je dan uitzetten)
    3. Voordat je wegloopt alle actieve schermen minimaliseren of indien mogelijk sluiten (mijn scherm wil nooit in slaap als iMovie geopend is)

Hopelijk helpt dit voor nu. Naar een echte degelijke oplossing ben ik ook wel benieuwd.

Bijdrager
    Esquare
    ”cles”

Denk zelf dat een of ander programma wat in de background loopt het scherm weer op actief zet.

Gok dat er een EyeTV aan hangt? Doorzoek dit forum maar eens: er zijn meer mensen met de combinatie slapeloze Mac – EyeTV.

Bijdrager
    sypie

En sluit FireFox 3 af, deze houdt je Mac ook wakker.

Voor de EyeTV had het te maken met de programma gids volgens mij/

Bijdrager
    cles

Blijft allemaal slecht, de sluimer problemen blijven bestaan.

Is er voor de imac een toesten combinatie om het scherm donker te zetten net als bij een notebook?

Bijdrager
    Pieterr

Werkt de Ctrl-Shift-Eject toetscombinatie op de iMac (in Leopard)?

Bijdrager
    sven-

Bij mij (Tiger) komt altijd eerst de screensaver voor een aantal minuten, en daarna komt de sluimerstand óf (als er programma’s zoals Transmission bezig zijn en de Mac wel bezig/aan moet blijven) gaat het scherm uit (dus niet zwart maar gewoon echt uit). Dit kun je allemaal zelf instellen bij Systeemvoorkeuren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.