13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ikbenstefan

sluimer en internetverbinding

Gebruik soms Azureus om te downloaden op mijn MacBook Pro. Echter in sluimerstand stopt het downloaden. Komt dat doordat in sluimerstand ook de internetverbinding word stopgezet?

thnx

Bijdrager
    WaZoo

Klopt!
    Dat kun je instellen bij ‘Energiestand’
    en dan onder ‘opties’ ‘Schakel sluimerstand…’ niet aanvinken:)

Bijdrager
    Turbanus

Dit is dus in het OS geregeld en niet op het internet of zo….:wink:

Bijdrager
    Oppie

Maar als ie aan het downloaden is, hoort ie niet vanzelf in sluimer te gaan, want de Mac is dan niet ‘inactief’.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb dat ook nog niet meegemaakt. Als Airport aktief is en je daarme op het netwerk zit, gaat dit Macbook ook niet slapen met de deksel open.

Bijdrager
    WaZoo

Wat je zegt oppie, dat heb ik ook nog niet meegemaakt, staat dus los van mijn ‘oplossing’

Bijdrager
    gipsman

Hier gaat de PBook wèl in sluimer als er via de airport ‘niets gebeurt’, dwz. als er
    geen up- of download gaande is.
    Die sluimer treedt in na 3 uren, omdat het in Energy Saver van de PB zo is ingesteld.
    Maar die instelling wordt altijd ‘overruled’ door de netwerkactiviteit.
    Wel is bv. mogelijk dat de DHCP-lease even onderbroken wordt door de provider.
    (Als je een dynamic address hebt)
    Of de airport kan (even) wegvallen (ander netwerk, toestellen in de buurt,..)
    Dan kan ook de download stilvallen en de mac in sluimer gaan…

Bijdrager
    ikbenstefan
    ”WaZoo”

Klopt!
    Dat kun je instellen bij ‘Energiestand’
    en dan onder ‘opties’ ‘Schakel sluimerstand…’ niet aanvinken:)

Dank voor de reacties! Heb in energieinstellingen bij lichtnetadapter de sluimerstanden al op ‘nooit’ staan. Toch, als de klep dicht gaat’ stopt de download.

Bijdrager
    Oppie
    ”ikbenstefan”

Toch, als de klep dicht gaat’ stopt de download.

En dat verbaast je???
    Klep dicht is sluimer! Er is hier geen keus (behalve bij aansluiten extern scherm, etc.).

Bijdrager
    ikbenstefan
    ”Oppie”
    ”ikbenstefan”

Toch, als de klep dicht gaat’ stopt de download.

En dat verbaast je???
    Klep dicht is sluimer! Er is hier geen keus (behalve bij aansluiten extern scherm, etc.).

Eigelijk wel om eerlijk te zijn. Als ik een filmpje kijk vanaf mijn MacBook op een TV wil ik de klep niet open hebben (bijv bij Frontrow). Zelfde voor downloads, wil dan de klep dicht hebben, maar het downloaden wil ik wel door laten gaan. Kan op mijn G5 de monitor in sluimerstand zetten en toch gewoon blijven downloaden. Heeft dan zeker met het externe scherm te maken?

Inactief
    Anoniem
    ”ikbenstefan”

Heeft dan zeker met het externe scherm te maken?

Inderdaad.

Moderator
    Poezenbeest

Ik weet niet of het zo een probleem is om de MB open te laten staan als je een film kijkt…. misschien iets om in het systeempaneel Energiestand te regelen? Zet bijvoorbeeld het scherm na een kwartier in sluitmerstand en kijk of het effect heeft op je TV.

Als de MB niet automatisch zou sluimeren bij het dichtklappen, zou je er iedere keer aan moeten denken als je hem ergens mee naartoe wilt nemen. Bij de iBooks zou het trouwens funest zijn, omdat een groot deel van de luchtkoeling via het toetsenbord verloopt. Het zou tot oververhitting leiden.

Wat ikzelf doe is mijn scherm ‘op een kiertje’ laten staan, zodat de warmte (tijdens torrents downloaden bijvoorbeeld) alsnog via het toetsenbord onder mijn scherm door wegkan. Ik denk zeker dat bij een hoge proceccor-activiteit als films kijken het geen kwaad kan om je scherm open te laten staan, of in ieder geval op een kier, omdat warmte nou eenmaal de neiging heeft om omhoog te gaan.

Bijdrager
    ikbenstefan
    ”Zerk”

Ik weet niet of het zo een probleem is om de MB open te laten staan als je een film kijkt…. misschien iets om in het systeempaneel Energiestand te regelen? Zet bijvoorbeeld het scherm na een kwartier in sluitmerstand en kijk of het effect heeft op je TV.

Als de MB niet automatisch zou sluimeren bij het dichtklappen, zou je er iedere keer aan moeten denken als je hem ergens mee naartoe wilt nemen. Bij de iBooks zou het trouwens funest zijn, omdat een groot deel van de luchtkoeling via het toetsenbord verloopt. Het zou tot oververhitting leiden.

Wat ikzelf doe is mijn scherm ‘op een kiertje’ laten staan, zodat de warmte (tijdens torrents downloaden bijvoorbeeld) alsnog via het toetsenbord onder mijn scherm door wegkan. Ik denk zeker dat bij een hoge proceccor-activiteit als films kijken het geen kwaad kan om je scherm open te laten staan, of in ieder geval op een kier, omdat warmte nou eenmaal de neiging heeft om omhoog te gaan.

thnx, klinkt logisch.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.