11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    sparkle

sluimer en downloaden

hoe werkt dat nou?

ik heb nog geen mac. maar ik vraag me af: kan je je Mac op sluimer zetten terwijl je download? (is ie lekker stil als ie download :wink: )

ik hoor het graag! mvg, mike.

Bijdrager
    Pleeborstel

Een Mac is doorgaans een stuk stiller dan een doordeweekse pc. Dat komt omdat er veel beter is nagedacht over de koeling (behalve toen bij die windtunnel G4’s :p) dan bij de meeste Windowsbakken. Daarvan zijn er zoveel dat je zelf een koeler van bijvoorbeeld Zalman of Papst moet kopen als je niet wilt dat ie opstijgt:D

Volgens mij gaat je Mac vanzelf in de sluimerstand na een tijd van inactiviteit. Mijn PowerBook gooit ook het scherm op zwart als ie een tijd geen actie hoeft te ondernemen. Bij het downlaoden gebeurt dat ook, maar dan gaat ie niet echt slapen. Alleen het scherm gaat dan uit, de Mac zelf gaat rsutig verder met zijn werk:D Ik neem aan dat andere Appeltjes dus ook alleen het scherm op zwart doen en rest gewoon verdergaat.:)

Bijdrager
    Dennis002

Je moet dus niet je Mac in de sluimerstand zetten (hooguit het scherm), want anders stopt de HD (lekker stil, maar hij doet ook niks meer, dus er kan dan geen gedownloade info bijgeschreven)

Bijdrager
    MacAanZee

Dat klopt. Scherm gaat ( evt. na een tijdje screensaver) op zwart en het werk gaat door. Als je ‘m echt op sluimer zet, dan doet ‘ie volgens mij niks meer.

Bijdrager
    MacThijn

maar het verschil tussen sluimer en het beeldscherm uit en voorderest alleen maar downloaden is gering… je hoord hem zowiezo niet…

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Ik gebruik ’t zelf nooit. Maar onder Systeemvoorkeuren/ Energiebestand zie ik wel deze aan te vinken optie staan:

‘Plaats beeldscherm in sluimerstand na inactieve periode van:
    ………………………………………………………………………’

En met de puntjes bedoel ik eigenlijk de regelbalk die in Systeemvoorkeuren/ Energiebestand staat weergegeven. Maar hiermee kun je dus regelen, wanneer je je beeldscherm in sluimerstand wilt zetten.

Maar je kunt je beeldscherm natuurlijk gewoon met de aan/uit knop uitzetten. En dat doe ik dan weer wel.:wink:

Bijdrager
    dimelot

Je kan dus wel je HD ook op sluimeren zetten, want het downloaden is een ‘netwerkactiviteit’ en daardoor gaat hij dus niet sluimeren.

Wat ik wel altijd doe is dat hij na 1 minuut moet gaan sluimeren nadat de ‘netwerkactiviteit’ is gestopt. En mijn scherm gaat ookgewoon lekker slapen na 5 minuten geen ‘scherm’-activiteit.

Bijdrager
    JobKuipers

Van je beeldscherm in de sluimerstand zetten wordt je computer niet stiller. Dat wordt de computer wel van de computer in de sluimerstand te zetten, maar zoals hiervoor al beschreven, houdt dan ook alle activiteit van de computer op (dus ook het downloaden!!). Wat jij dus hebt bedacht (om zonder enig achtergrondgeluid van alles te kunnen downloaden gaat dus niet lukken) maar de meeste Apple’s maken niet veel lawaai (de windtunnel G4 daar gelaten). Wat je nog kan overwegen bij een PowerMac (als je echt stil wil werken) is de computer in een kast te plaatsen die je rondom hebt bekleed met schuimrubber met noppen (maar dan zie je je vraaie Mac ook niet meer staan).

Succes,

Groet,
    Job

Bijdrager
    MacAanZee

Een Mac maakt minder geluid dan welke Windows computer dan ook, dus maak je geen zorgen.
    Je hoort het vrijwel niet.

Bijdrager
    sparkle

thx voor de reacties. :D

Bijdrager
    Ijope

ik slaap als mijn g4 aan staat dus jij moet het ook kunnen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.