7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bommel

Sluetelhanger vraagt steeds om wachtwoord bij mail en safari

Ik heb al gezocht en enkele tips doorgevoerd, maar Sleutelhanger vraagt bij het opstarten van Mail en Safari steeds om mijn sleutelhanger wachtwoord. Geen ramp, maar wel irritant. Wat kan ik hier aan doen om dit automatisch te laten gebeuren? Sleutelhanger toevoegen aan opstart menu misschien?

Alvast bedankt voor de tips.

PB 12″
    512 Mb
    OSX

Bijdrager
    iljitsch

In de sleutelhanger (heet de keychain utility echt zo in het Nederlands? yuck!) kan je bij ieder item (zoals je mailwachtwoord(en)) instellen welke programma’s daar altijd bij mogen. Waarom je voor Safari een wachtwoord nodig zou hebben is mij echter een raadsel tenzij je startpagina wachtwoordbeveiligd is.

Bijdrager
    Bommel

Yep, zo heet ‘ ie…
    Nee, niks bijzonders als startpagina… nu.nl
    Blijft vreemd dus…
    Ik heb bij elk item mijn toegangsinstelling op ‘verleen altijd toegang tot dit onderdeel’ ingesteld, maar safari blijft er om vragen.

Bijdrager
    Turver

@iljitsch: wat is er zo yuck aan Sleutelhanger? Lijkt me een adequate vertaling van Keychain.
    En een of andere site in safari kan het niet zijn, want Bommel wordt gevraagd om het wachtwoord van de Sleutelhanger zelf.

@ Bommel: heb je misschien een ander wachtwoord voor je Sleutelhanger zelf dan voor je account op OS X? Kijk ook even in de voorkeuren, volgens mij kan je voor de Sleutelhanger ook instellen dat je altijd om het wachtwoord wordt gevraagd, de eerste keer in een sessie dat je ‘m gebruikt.

Bijdrager
    Bommel

Nee, heb hetzelfde password (dat kan ik checken omdat alle andere sleutelhanger entry’s (zoals Adium, e.d.) wel reageren als ik met dat password veranderingen aanbreng). Ik zal de voorkeuren nog eens nader bekijken (zit nu niet achter een Mac, helaas…)

Bijdrager
    marloez

voor mail heb ik dat ook soms, dacht dat het aan de verbinding oid ligt, want ik druk meestal maar op negeer of cancel en dan start ie gewoon op. Gebeurt ook wel eens tussendoor…raar

Bijdrager
    MacLeon

heb je je account wachtwoord veranderd? keychain wachtwoord veranderd niet automatisch mee, volgens mij moet je dan het bestandje : hd->gebruikers->bibliotheek->preferences->keychains->login.keychain weggooien maar het kan ook het bestand hd->bibliotheek->keychains-> system.kechain zijn, maar probeer eerst die eerste maar, dan vraagt ie er nog 1 keer naar en volgens mij is het dan over.

dit is eigenlijk puur beveiliging van je sleutelhangers, zodra jij je wachtwoord veranderd kan iemand nog niet direct al je sleutelhangers doorbladeren. Want met een boot cd kun je immers wachtwoorden resetten…. maar niet die van je keychain login.

probeer het maar eens en laat maar even weten of het werkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.