5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ShantyHeart

slowmotioneffect goedkope camera (bv JVC gr d270) normaal?

Hi Allemaal,

Wil me voor ’t eerst bewegen op het video filmen & moniteren met iMovie 5, wellicht koop ik 6.

In een review van wat mij wel een goede camera lijkt, de jvc gr-270, las ik het volgende

naam2050: Ik heb sinds een aantal weken de jvc gr-d270. Nu heb ik een film gemaakt in het donker met de ingebouwde lamp van de camera. Als ik nu de film afspeel lijkt het net of de film in slow motion opgenomen is. Heeft iemand hier een verklaring voor. reageer

Robin15: De belichtingstijd wordt vergroot, zodat hij meer licht kan opnemen. Hij heeft meer tijd nodig om 1 plaatje op te nemen. Dit heeft echter tot gevolg dat je een slowmotioneffect krijgt, maar voor camcorders in deze prijsklasse is dat normaal. (18-11-2005)

Is het normaal zo’n slowmotion effect en als je dat niet wilt welke prijsklasse moet je danken?

Thx!

Bijdrager
    NCKRTS

dit is normaal voor alle camera’s die geen gebruik maken van Infra Rood / NightShot voor opnames in het aardedonker (0 lux).

De CCD chip is niet gevoelig genoeg om in 1/50e (DV PAL is 25frames/s dus 50fields/s) van de tijd genoeg licht om te zetten voor zichtbaar beeld, dus schakeld hij over naar een lagere framerate zodat hij nog zichbaar beeld te geven.

Toegeveven: deze optie is zelfs voor consumenten gewoonweg niks waard!

Als je persee in het donker wil kunnen filmen, heb je als consument meer aan een Sony Camera met nightshot. Die geeft ook zelf helemaal geen licht, zodat je mensen ook nog sneaky kan filmen.

Andere producenten hebben het erover dat hun night-mode beter is omdat ze in kleur kunnen filmen… maar ik denk dat je meer aan soepel zwart/wit beeld hebt dan shocky “kleur” beeld:P

Mocht je niet echt in het donker, maar meer bij schermer willen filmen, dan kan je het best gewoon een gode 3CCD camera kopen. Die zijn over het algemeen veel gevoeliger als 1CCD cams.

en anders…. De videolamp :P, maar de jvc gr-270 heeft geen accesoireschoentje dus dat wordt al niks..

Succes

Bijdrager
    KP

michien zou je zelf een paar IR leds kunnen solderen aan een baterij…als ik het goed heb zien digicams IR licht namelijk, maar mensen niet…je krijgt dan wel een grijzig/groenig beeeld

Bijdrager
    boerke

Vaak kan je je cameraatje ook wel gedwongen naar een snellere sluitertijd sturen,
    door het uitzetten van bepaalde automatische functies.
    het beeld wordt dan wel donkerder, maar in ieder geval kan je
    waarschijnlijk meer met donker beeld dan met slo-mo beeld.

Inactief
    Anoniem

Wel ik heb een tijdje geleden met een JVC met HD gefilmd.
    Ook heb ik in het donker gefilmd, met het ingebouwd lichtje.
    Geeft niet zo veel licht maar het ging.
    Hij speelde gewoon en niet in slow motion!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.