10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lodger

slow motion opname – welke camera

Ik wil extreme slow-motion opnamen maken en heb begrepen dat je daarvoor een high-speed camera nodig hebt. Kan iemand me vertellen welke opties hiervoor zijn (modellen, +/- huurprijzen per dag…)?
    Is er een goede consumentencamera waarmee je goede resultaten kunt boeken?
    Alvast bedankt!
    :)

Bijdrager
    MacBooky

Casio Exilim EX F1… briljant voor dat geld (MM 699,00)

Bijdrager
    Lodger

Uhm. Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dus een videocamera. Of kan die Casio ook een paar minuten film opnemen in high speed?

Bijdrager
    julesp
    ”Lodger”

Uhm. Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dus een videocamera. Of kan die Casio ook een paar minuten film opnemen in high speed?

Ja. Dit is een van de snelste fotocamera’s van dit moment. Hij kan 60 foto’s per seconden maken, en neemt op in HD kwaliteit

Vliegensvlugge video met de Casio EX-F1
    De Casio EXILIM Pro EX-F1 kan vliegensvlugge videobeelden vastleggen, die te snel zijn voor het menselijke oog. Gebruikers kunnen dit materiaal extra langzaam afspelen op een snelheid van 300 bps, 600 bps of 1.200 bps. Bovendien heeft Casio de camera voorzien van een speciale Movie Button. Met één druk op deze knop kunnen gebruikers de video-opname starten. Daarbij hoeven ze niet in het menu te switchen van foto- naar videofunctie. Daarnaast kan de camera video’s opnemen in Full High-Definition-kwaliteit. De Pro EX-F1 kan ook filmpjes maken van 1920×1080 pixels met een snelheid van 60 beelden per seconde. Met een HDMI-kabel is de camera eenvoudig aan te sluiten op een HDTV.

BRON

Bijdrager
    EagerB0bNerd

60 beelden per seconde lijkt mij niet écht high-speed eigenlijk.
    1000 beelden per seconde komt meer in de richting.
    Kijk eens naar de Phantom

Bijdrager
    julesp
    ”EagerB0bNerd”

60 beelden per seconde lijkt mij niet écht high-speed eigenlijk.
    1000 beelden per seconde komt meer in de richting.
    Kijk eens naar de Phantom

Zo veel maakt ‘ie er per seconde per FOTO, niet per beeldje-per-seconde.

Moderator
    unSOUND

Die Casio is niet geschikt voor slom-motion opnames. Hij film namelijk niet in 60 beelden per seconde, maar 60 fields per seconde, wat dus gewoon interlaced is, en in de realiteit gewoon 30 beeldjes per seconde oplevert.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Kijk eens op: http://nl.redlake.com/

Heb ze ooit eens een mail gestuurd over prijzen, maar nooit wat terug gehoord lol, maar voor zover ik weet kosten die krengen minimaal een paar duizend euro, en wil je echt goeie (die beetje hoge resolutie op kunnen nemen, en ook voor langere tijd) zit je wel aan een kleine auto prijs:P

Houdt er met je zoektocht rekening mee dat ze vaak zetten van 5000 FPS!!! ja, leuk, maar op 320×200 resolutie ofzo, en maar 10 sec ofzo, dus zoek goed de specs op!!!

Bijdrager
    Lodger

Bedankt alvast iedereen.
    Ik wil er trouwens niet 1 kopen, maar huren voor 2 dagen. Dus als iemand weet waar ik zo’n Phantom of Redlake kan huren, dan lees ik het graag.
    Alternatieven zijn nog steeds welkom trouwens!

Bijdrager
    acb

http://www.camalot.nl/

Houdt er rekening mee dat je bij high speed opnames ook speciale belichting nodig hebt met een vaak dure gaffer / belichter er bij…. Meer info -> http://www.unilux.com/display_industry.php?iid=5

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.