16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDuncan

slow MacBook Pro

dual 2 core 2,33 2gb

Ik heb al twee keer een melding gekregen dat ik hem uit moest zetten en opnieuw opstarten
    en hij is traag al bij aanschaf. ook logt hij uit zichzelf uit als de scherm beveiliging staat.

Wie kan mij iets meer vertellen

:( :( :( :(

Bijdrager
    MrAcid

Denk je zelf dat je hier zinnige reacties op zult krijgen..? Ik denk het niet.

Waarschijnlijk is het probleem dat je hem in Woerden gekocht hebt, dat moet je nooit doen.

Bijdrager
    Daan86

Woerden is pauper! Dat is gewoon vragen om problemen! Volgende keer maar ergens anders kopen dan he!

Bijdrager
    MacDuncan

Hallo

Ik bedoel dat helemaal niet zo
    Wat staat er verkeert dan???

Bijdrager
    hansenonline

niks verkeerd met wat je verteld, maar er zijn veel leden hier die slechte ervaringen hebben met woerden! pram zap etc al gedaan? probeer eens de hardware test te doen als die er nog bij zit, ik geloof dat ik bij mijn macbookpro maar twee instal cd’s heb gekregen.
    voer een reinstall uit en zorg dan dat je niet alle taal en printer bestanden installeerd, scheelt weer wat ruimte. na aanschaf van mijn macbookpro dacht ik eerst ook is dit alles, maar na alles van de installatie te hebben gehad en de updates had gehad, was ie meteen sneller.

Bijdrager
    MacDuncan

Hoi

pram zap etc waar vindt ik dat Google?

Heb er al veel Apple progs op staan hmmmmmmm maar ja als het moet dan moet het

Tanks voor de info

Bijdrager
    Nikita

Appletje + ALT + P + R ingedrukt houden tijdens het opstarten en pas loslaten nadat je 2x de gong hebt gehoord.

Het kan ook defect geheugen zijn, dat veroorzaakt nogal vaak Kernel Panics (die schermen met in 5 talen de melding dat je de Mac moet uitzetten).

Bijdrager
    Igor
    ”hansenonline”

…probeer eens de hardware test te doen als die er nog bij zit, ik geloof dat ik bij mijn macbookpro maar twee instal cd’s heb gekregen…
    .

Doe de eerste cd erin en houdt de d ingedrukt tijdens het opstarten -> hardware test

Bijdrager
    MacDuncan

tanks tanks tanks

Daar heb ik wat aan

:D :D :D :D :D :D

Bijdrager
    puntKoen
    ”MrAcid”

Denk je zelf dat je hier zinnige reacties op zult krijgen..? Ik denk het niet.

Waarschijnlijk is het probleem dat je hem in Woerden gekocht hebt, dat moet je nooit doen.

Ik ben geen fan van MacHouse, maar waarom zou in godsnaam de kwaliteit van een nieuwe machine afhangen van het verkooppunt? Zonder argumentatie dat soort belachelijke dingen beweren is niet fair.

Bijdrager
    Juch

klopt slaat echt nergens op. Alsof ze in Woerden slechtere hardeschijven hebben, en tragere processors. Dat je slechte service krijgt is 1 ding, dat je reparatie verneukt wordt een ander. Maar een nieuw apparaat dat sloom werkt door schuld van een verkooppunt?? Iemand mag mij die logica uitleggen.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Inderdaad idiote reacties….Bovendien schiet de vraagsteller er niks mee op…

Bijdrager
    CMD-Z

Misschien moet je ook wat specifieker zijn,

zo’n bakbeest hoort als hij uit de doos komt niet traag te zijn, maar wat is traag?
    Misschien is het toch een hardware matig defect, dit dien je dus uit te sluiten via (o.a.) bovengenoemde tests. In het ergste geval zou ik er mee terug gaan, z.s.m.

Bijdrager
    MacDuncan

Heb de test gedaan en heeft niets gevonden?

Wat ie namelijk ook vaak doet, is dat ie geen opstart geluid geeft.
    Vaag allemaal, heb wel een update gezien wat dit zou moeten verhelpen maar geen suc6

Ik ben en mac gebruiker die niet veel beta of freeware progjes gebruikt, dus ik heb dat uitgesloten hoop ik? :?

Op mijn werk hebben we ook macs maar die zijn aanzienlijk sneller.

We heeft er nog meer info

Alvast bedankt voor de mensen die hebben meegedacht.

Bijdrager
    Juch

je hebt nog steeds niet uitgelegd wat nou traag is. Dat andere macs sneller zijn zegt ook neits, het vertelt ons ook niet over waarin ze sneller zijn. Tot slot, een opstart geluidje heeft natuurlijk niets met snelheid te maken.

Dus neem de tijd en schrijf iets wat specifieker, en anders kunnen we je niet helpen.

Begin bijv bij

Ik ben en mac gebruiker die niet veel beta of freeware progjes gebruikt

welke beta programma’s gebruik je dan wel?

Bijdrager
    MacDuncan

Rapid weaver iTunes

Lijk net of ie veel moet laden, ook finder staat niet gelijk op mijn desktop als bij andere macs
    2 a 3 seconden als ik hem vaal geopend heb dan gaat ie wel snel

Word excel
    en mail van apple

de vraag is ook hoe komt het dat ik soms wel een opstart geluid hoor en soms niet
    en dat ie tot 2 keer toe zij dat ik hem uit moet doen en weer opstarten

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.