14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

SLOW ID2-> Dader gevonden?

OK, ID2 werkt prima. Maar de schermverversing is me (vergeleken met xpress) te traag. Veel rondgezocht, verschillende macjes en OS’sen geprobeerd en een mogelijke dader gevonden.

Suitcase!!!
    (Guess who’s back). Gaf Suitcase in het verleden al vaak problemen (waardoor hij de bijnaam SHOOTcase kreeg), nu is ie terug.

De beeld-verversing op 1 van onze machines onder OS9.2 (G3, 640 MB) gaat soms sneller dan op G4 (&33/640 MB). Hoe ken dat nou?

De G3 gebruikt ATM Deluxe voor fontmanagement. Ook in de verschillende topics van Adobe over ID2 komen fonts (en fontmanagement) naar voren als boosdoener.

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@77.wdxrae9CIdW.3@.1de8014c/4

Is dit de ware reden waarom Adobe geen ATM meer ontwikkeld? Heeft OSX problemen met fonts (-beheer)? Vooral fonts in illu eps’sen geplaatst in ID2 worden traag weergegeven in ‘normale weergave’.

Hoe zijn de ervaringen van ID gebruikers hier? Andere fontmanagers? Suitcase?

Bijdrager
    Castor

Zou het gebruiken van EPSen met de aloude ‘convert to outlines’ enigzins helpen?

Bijdrager
    Mmmarco

Volgens de adobe forum gebruikers kan het wel schelen. Maar ja dat doe ik liever niet ivm toekomstige bewerkingen enzo. Liever zie ik een Adobe font manager voor osx…

Bijdrager
    Castor

Iemand Font Agent weleens geprobeerd? Of Font Reserve? Hoe is ID daarmee?

Bijdrager
    Mmmarco

Gebruit iedereen dan Suitcase?

Bijdrager
    ateazz

Hallo,

Ik gebruik ook font reserve, werkt erg goed.
    Zeker als je binnen een wat grotere groep mensen werkt dan is fr ect geweldig.

try it

http://www.diamondsoft.com

greetz

Bijdrager
    F vd Geest

Ikzelf gebruik Fontagent Pro 1.2.
    Het opstarten gaat traag van Fontagent en een kleine bug zorgt er voor dat bij ‘automatisch opstarten’ Fontagent op de voorgrond blijft staan (ipv ‘verbergen’)
    Ik heb een klein Applescriptje geschreven dat ik ook automatisch opstart via inlogitems en dat er voor zorgt dat Fontagent wel naar de achtergrond gaat.

Bij InDesign zorgt Suitcase nog steeds voor crashes wanneer fonts ontbreken, met name wanneer je QXPress documenten probeert ‘om te zetten’. Deze suitcase-bug wordt maar niet opgelost, kan zelfs tot permanente crashes van InDesign leiden.

Fontagent heeft deze nadelen niet. Hetzelfde geldt voor programma’s als Word naar het schijnt, daar heeft Suitcase ook problemen mee.

De nadelen van Fontagent zijn dat je eerst wel alle meldingen over ontbrekende fonts krijgt in het programma waarmee je werkt en daarna pas Fontagent de fonts activeert. Da’s ff wennen…

Wat ik zelf wel weer prettig vind aan Suitcase is dat het zich in het dock nestelt en dat je vandaaruit direct fonts(sets) kan activeren. Dat kan Fontagent dus weer niet. Fontagent daarentegen activeert NIET defecte fonts terwijl Suitcase geen check op corrupte fonts heeft en dat kan ook weer voor problemen zorgen.

Kortrom: het is een kwestie van je eigen voorkeur, maar gebruik bij suitcase in ieder geval NIET de InDesign plug-in.

Bijdrager
    Mmmarco

OK. Klare taal. Is er nog iemand voor ATM onder OSX? (Vond vroeger atm altijd wel fijn)

Bijdrager
    HOMER

Ik werkte onder de oudere systemen altijd met ATM (haleluja!)

Echter sinds OsX is het een beetje een potje geworden met mijn fontsysteem. Eerst probeerde ik fontreserve maar bleek absoluut Kut met de grote K. Ongelofelijk traag, zelfs op mijn nieuwe G4 dual 1 Ghz…..onbegrijpelijk. Ook wilde het nogal eens crashen of simpelweg niet starten, gelijk gedumpt die handel.

2 weken geleden een kraakje van Suitcase op de machine gezet, en dat bleek onmiddelijk perfect te werken, de jongens bij extensis kunnen het nog steeds. Ik ben er zeer over te spreken, dus ik ga maar eens een pakketje suitcase kopen.

(maar ook ik zou atm liever terug zien)

Bijdrager
    Castor

Suitcase 10.2 doet het erg goed bij mij. Heb een tijdje geleden een aanbieding gekocht Portfolio 6 voor X, Suitcase X, Font Doctor!
    Op het moment krijg je Font Doctor nog steeds gratis bij aanschaf van Suitcase. Ik ben alpha/betatester geweest voor Portfolio en Maskpro en neem van mij aan dat Extensis de ontwikkeling van software erg serieus neemt. Diamondsoft is nu al erg lang aan het rommelen met Font Reserve, dat ooit zo veelbelovend was. Font Agent hoor ik de positiefste en de negatiefste verhalen over, maar iedereen noemt het instabiel.
    ATM komt echt niet meer hoor – Adobe en Extensis zijn beste maatjes schijnt.

Bijdrager
    Hemi

Met m’n stomme ei heb ik even terug m’n Mac ge-update naar 10.3, Quark6 en zit nu toevallig midden in de opmaak van een fullcolor-blad van ong. 50 pagina’s, en het geklooi met die fonts gaat me stierlijk vervelen eigenlijk.

Ik heb eerst geupdate naar Suitcase X1, maar het gebruik gaat ook niet soepel eigenlijk.
    Daarna een kopietje van Font Reserve 3.1 erop gezet. Dit lijkt mooi te kunnen werken, alleen moet ik de FontReserve Quark 6 Extensie nog hebben om Auto-activate te kunnen gebruiken. Heeft iemand een kopietje die ik even kan lenen misschien… hinthint…:)

ik hoop echt dat het zakie een beetje sttrak getrokken wordt de komende tijd met het fonts gebeuren.

Bijdrager
    mactukkie

Suitcase 10.2 werkt bij mij goed onder zowel QXP6 als InD2 (en ook Ill10).
    Het enige nadeel t.o.v. OS9: daar kon je fonts die niet geladen werden of conflicten uitlokte ff snel in je Lettertypemap in je Systeemmap gooien, QXP opnieuw starten en voila. FontAgent werkte bij mij overigens voor geen meter.
    btw: Extensis is toch bezig om Suitcase en FontReserve tot 1 (perfect) pakket samen te smelten?

Bijdrager
    servir frais

ms een hele simpele vraag maar staat de weergave kwaliteit in indesign bij beide mac’s op normale weergave, en per toeval ene niet op hoge?

ikzelf werk met suitcase en activeer handmatig de fonts, zelfs met een beperkt aantal fonts en bv zelfs met suitcase die niet actief is, heb ik ook op een dual 1.25 ghz soms trage schermverversing…

mn vriend werkt nu met panther en het probleem schijnt te zijn verholpen of toch op zn minst veminderd te zijn !

servir frais

Bijdrager
    montysamoerai

Wij werken al geruime tijd met Suitcase en hebben daar niet echt problemen mee. De oorzaak van crashes in InDesign heeft toch meestal voor 99% te maken met corrupte fonts.
    Die kun je trouwens in Suitcase gemakkelijk herkennen: selecteer bv. een lettertype in het Suitcase venster en zet de preview b.v. op 32 pt. Als bepaalde lettertypes nu niet op 32 pt worden weergegeven in de Preview van Suitcase, dan is dat font corrupt! (corrupte fonts worden kleiner, of op 12 pt weergegeven).
    Tip voor Mac OS X: installeer al uw lettertypes van de originele CD’s en vermijd Apple’s .dfonts !

Ik ben nu overgeschakeld naar Suitcase X1 en Panther en ondervind echt geen problemen in combinatie met InDesign 2.02.

(PowerBook G4 17 inch, 1.33 GHz)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.