5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dannycoolen

Slotje System Preferences na reboot geopend

Beste mensen,

Aangezien ik problemen heb met mijn TC icm Synology (waar een ander topic van loopt)
    Vraag ik dit toch maar hier aangezien dit meer een OSX probleem is.
    Ik heb het probleem dat wanneer ik settings maak en deze doormiddel van het slotje lock in de system preferences deze na een reboot gewoon te veranderen zijn.
    Het verwijderen van de com.apple.systempreferences.875285A8-CDF3-5A82-915F-6EF49F517C9F
    En een andere account aanmaken mochten niet baten.
    Is een reinstall dan echt de enige optie of heeft er iemand nog hoop voor mij:D

Alvast bedankt!

groeten danny

Bijdrager
    SunKeeper

Het slotje zorgt er niet voor dat de instellingen vergrendeld blijven, maar zorgt er wel voor dat onbevoegde personen ze niet kunnen wijzigen.

Kijk eens hier:

Staat dat bij jou wel aangevinkt?

Zoniet, dan is het logisch dat ze nog open staan als je ze niet hebt dichtgezet.

Bijdrager
    dannycoolen

Dat staat uit heb ik nu aangezet, iets anders wat ik vreemd vind is maar compleet off-topic als ik een disk permissies test doe geeft hij fouten aan.
    Wanneer ik deze herstel en meteen daarna weer een test doe zijn diezelfde fouten er nog steeds….

Bijdrager
    SunKeeper

Bevoegdheden herstellen moet je gewoon 1 keer doen, na een update bijv. en eventueel vlak voor een update.

Meerdere keren achter elkaar helpt niet, als steeds hetzelfde terugkomt zal dat wel zo horen.

Het systeem heeft het zelf weer goed ingesteld, nadat Schijfhulpprogramma het gewijzigd had. Je kunt het dan steeds opnieuw wijzigen met Schijfhulpprogramma, maar dan speel je alleen maar een welles-nietes-spelletje.:lol:

Niets bijzonders dus.

Moderator
    unSOUND
    SunKeeper op 16 oktober 2011

Bevoegdheden herstellen moet je gewoon 1 keer doen, na een update bijv. en eventueel vlak voor een update.

Permissies uitvoeren voor of na een update heeft weinig praktisch nut, updates worden als root uitgevoerd, en staan dus boven ( foute ) permissies.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.