6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Slotje regelpaneel Opstartschijf gaat steeds vast

Hoe zet ik het slotje van het regelpaneelonderdeel Opstartschijf permanent los? Ik switch continue op een Mac Pro tussen de schijven, maar ik vind het lastig dat ik steeds een administratorwachtwoord moet invoeren.

Bijdrager
    HaWollie

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Geavanceerd (knop rechtsonder) > Beheerderswachtwoord… (uitvinken)

Bedenk wel dat het uitschakelen van het Beheerderswachtwoord voor alle Systeemvoorkeuren van toepassing is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door HaWollie.
    Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>HaWollie op 4 juli 2020 om 10:32</p>
    Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Geavanceerd (knop rechtsonder) > Beheerderswachtwoord… (uitvinken)

je boedoelt deze:

maar ook als het vinkje er niet staat, verschijnt toch overal een slotje.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vrees dat je daarvoor wat dieper in Terminal moet duiken:

https://blog.macsales.com/41050-how-to-grant-administrative-access-to-locked-preference-panes-for-any-user/

Uiteraard kan je dat ook doen voor een specifiek beheerdersaccount.

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>Night op 4 juli 2020 om 10:55</p>
    Ik vrees dat je daarvoor wat dieper in Terminal moet duiken:

https://blog.macsales.com/41050-how-to-grant-administrative-access-to-locked-preference-panes-for-any-user/

Uiteraard kan je dat ook doen voor een specifiek beheerdersaccount.

Hier leggen ze de terminal mogelijkheden uit, ze doen alsof ook startupschijf aan bod komt, maar die staat er uiteindelijk niet tussen.

Bijdrager
    Kwadraatje

Niet elk voorkeurpaneel wordt besproken, nee. Maar ze geven wel aan hoe je de overige kunt aanpakken: ‘The general rule for guessing the preference pane’s name in the authorization database is to remove any spaces in the name, provide the name in all lowercase, and remove the word “and” if present in the name.’

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.