5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Zander

Slotje bij option opstart

Hallo,

Ik heb gisteren een defect imaccie g3 gekocht en probeer deze nu weer aan de praat te krijgen.
    Bij het opstarten krijgt hij een kernel panic. Ik wil een nieuw OS installeren maar opstarten met de C lukt niet.
    Als ik met de alt toets opstart om een andere opstartschijf te kiezen krijg ik onderstaand te zien.
    Ik weet het wachtwoord van de imac niet. Ook met een andere HD start hij niet op en kom ik via ALT in dit scherm terecht

Weet iemand wat dit is?

Groet

Sander

Bijdrager
    tobiaslf

Dat is een Firmwarepassword. De enige manier omdeze te openen is om het password in te typen of het geheugen qua aantal te veranderen. Dus een module erbij of een module eraf. Dan word het gewist.

Succes!

Tobias

Bijdrager
    MacRooyen

Op deze Apple Support Site pagina staat beschreven over het wat en hoe van “Setting up firmware password protection in Mac OS X 10.1 or later”.
    Ik hoop dat je hier iets mee kunt…

Moderator
    unSOUND

5 maal je PRAM zappen en het wachtwoord is weg.

Bijdrager
    MacRooyen

Verder is het volgende te lezen op Mac Tips And Tricks

Password-protecting Open Firmware does not ensure the host cannot be booted in a manner counter to what you intend. An attacker who can open the case of the computer can force a password reset. By adding or removing memory, the host is put into a mode where it is possible to reset the PRAM by pressing Command-Option-P-R at boot time. Once the PRAM is reset three times, the password protection is removed. This quirk in the Open Firmware architecture underscores the reason for physical locks on your hosts.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.