8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kridie

sloom internet

Hoi,

ik heb vandaag een nieuwe (router gekocht maar ervaar sloom internet.
    Ik heb het snelste abbo van ziggo (120mb download).

Het internet gaat via het modem (ubee EVM-3200) naar de nieuwe router toe.
    Vanuit de router zijn er verschillende apparaten gekoppeld. 2 pc computers via ethernet en verder een paar telefoons en laptops via WiFi. Op meerdere computers de download & uploadsnelheid getest maar deze komt vaker niet hoger dan 5mb download.

Ik heb een keer een test gedaan waarbij er 60mb downloadsnelheid uitkwam, dit was met m’n macbook via ethernet. Dit heeft zich echter 1x voorgedaan en daarna niet meer.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

b.v.d.

Dirk oude Egbrink

Bijdrager
    Stargazer72

Allereerst: bedoel je met mb Mbit of MByte. Scheelt een factor 8. Abbonnement van Ziggo is in Mbit. Dus 120Mbit komt overeen met 15 MByte.

Ik dacht ook de snelheid afhangt van de belasting van het netwerk in de buurt en de afstand tot de Ziggo centrale. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
    Ik haal meestal wel de volledige snelheid, maar op sommige dagen blijft het ook op de helft of minder steken.

Bijdrager
    kridie

Oke het het verschil tussen mbits en mbytes is nieuw voor mij, maar dan nog kom ik niet op de maximale snelheid aangezien de speedtest ook in mbits is. Ik haal nu 4 mbits terwijl ik een 120 mbits abbo heb.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Misschien de bekabeling bij jou in de grond ?

Het zou zomaar kunnen dat die zulke snelheden nog niet aan kan.

Bijdrager
    Napsju

Haal je die snelheden met de kabelmodem rechtstreeks in je Mac wel gewoon? Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat je een 802.11b device gekoppeld hebt aan je router. Tsja, die haalt je volledige performance onderuit.

Hier ook 120 mbit ziggo. Fantastisch!

Moderator
    Poezenbeest

De Ziggo-modems kunnen niet heel erg goed tegen netwerken achter de modem… Daarnaast… Ziggo…

Bijdrager
    Napsju

Dat slaat helemaal nergens op. Die modems voldoen gewoon aan de internationale standaarden (802.1, DOCSIS) en hebben totaal niets te maken met NAT achter het modem.

Ziggo is een prima provider die 40x sneller internet levert dan al die anderen over ADSL hier in Nieuwegein. En nee, ik werk niet voor Ziggo.

Bijdrager
    bouncer

@Zerk. Je kletst een eind raak.

@Kridie. Loop al je settings door.
    – Router moet staan op delen van 1 publiek adres.
    – DNS. Welke gebruik je? Probeer openDNS: 208.67.222.222 en 28.67.220.220
    – Op welk kanaal ben je verbonden? Kies handmatig voor een ander kanaal, bijv. 4. De meeste andere routers zitten op 1, 11, 13.

Edit: Welk je ubee-modem even resetten (halve minuut stroom eraf) als je veranderingen op je router hebt doorgevoerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.