4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bechris60

Slome Wifi over de Airport

Als jullie mij kunnen helpen zou ik jullie dankbaar zijn.

Zo ik heb een netwerk van Airports in mijn huis, van een airport op de begane grond bedraad naar een airport op de 1e verdieping, vanaf de eerste verdieping draadloos naar een airport op de 2e verdieping. Op de begane grond en de eerste verdieping heb ik altijd zo’n 170 mbits gehaald, nu is het opeens maar 10 tot 20.

Het enige wat is veranderd aan mijn netwerk is dat er een iMac aan toegevoegd is.

Ik weet dat het niet aan de provider ligt aangezien ik mijn Synology via het draadloze netwerk ook heel langzaam bereik.
    Ik maak gebruik van het 5ghz netwerk en heb al elk kanaal geprobeerd en heb het nu weer teruggezet naar automatisch.

Als ik de wifi van de Ziggo Hitron router gebruik bereik ik makkelijk mijn maximale snelheid, dan zou je misschien denken dat de UTP kabel die naar de eerste airport op de begane grond gaat kapot is, dit is ook niet zo aangezien ik die al 2 keer heb vervangen en zelfs de kabel van mijn Synolgy heb geprobeerd die makkelijk honderden mbits kan leveren.

Ook heb ik andere poorten geprobeerd maar niks blijkt te helpen.

Alle airports hier zijn expresse’s.

Bijdrager
    bechris60

Ohja, ik weet niet of dit uitmaakt maar de DHCP word niet geregeld door de airports maar door het Hitron modem van Ziggo.

Bijdrager
    modder8

Ook gehad met Ziggo en Airport Extreme.

In mijn geval, Ziggo modem in brug modes zetten, DHCP en NAT door Airport Extreme laten uitvoeren en geen DNS servers van Ziggo, maar va OpenDNS verhielpen het probleem.

Op de forums van Ziggo kom je dit vaker tegen. Deze oplossing had ik daar ook vandaan.

Bijdrager
    bechris60

@modder8 Ja ik zou dat zeker willen doen maar het Hitron modem regelt alles en als ik dat zou veranderen dan zou dat betekenen dat een paar belangrijke apparaten tijdelijk offline moeten.

Ik heb wel al de DNS veranderd maar dit mocht helaas niet baten.

Ook heb ik meer zo’n 2 uur aan de telefoon gezeten met Apple en werd ik 3 keer doorverbonden, ik moet zeggen ze helpen je goed maar je moet echt een paar keer door worden verbonden voordat je aan de lijn bent met iemand met echt veel kennis hierover, nu kwamen ze er nog niet uit hoe we dit gaan oplossen zonder dat ik de NAT moet veranderen en gaan ze weer binnen 4 dagen contact met me opnemen, heb zelfs een contact persoon en E-mail adres toegewezen gekregen, top service.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.