22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Paul26

Slimme stekker + Philips hue iOS app

Zijn jullie bekend met een slimme stekker die op dit moment gewoon verkrijgbaar is én die werkt met de Philips Hue app op iOS. Op deze manier wil ik straks de kerstverlichting kunnen bedienen in dezelfde widget als waar ik nu alle lampen thuis mee aan en uit doe.

Bijdrager
    Alex

De Eve Energy werkt niet met de Philips Hue app. Andersom werkt Philips Hue wel met de Eve app. Het werkt wel met Homekit. Ik heb verschillende Eve Energy’s voor het schakelen van lampen, koffiemachine e.d. Zeer betrouwbaar!

Bijdrager
    pinkie

De Eve Degree werkt wél met de Philips Hue app en is zeer eenvoudig te koppelen. Het werkt niet met Homekit.

Bijdrager
    Paul26

De Eve Degree werkt wél met de Philips Hue app en is zeer eenvoudig te koppelen. Het werkt niet met Homekit.

Wat zou ik daar mee moeten doen dan?

De Eve Energy werkt niet met de Philips Hue app. Andersom werkt Philips Hue wel met de Eve app. Het werkt wel met Homekit. Ik heb verschillende Eve Energy’s voor het schakelen van lampen, koffiemachine e.d. Zeer betrouwbaar!

Dit zou dan nog eventueel een optie zijn, dan kan ik misschien een widget maken met Homekit die alles tegelijk aan/uit zet

Bijdrager
    pinkie

@paul26, mijn excuses. Ik bedoel de Osram Lightify en daarvoor geldt wat ik eerder schreef.

Bijdrager
    polimo

Eve Degree wordt wel herkend door Apple Homekit. Je krijgt temperatuur en vochtigheidsgraad netjes gerapporteerd in Homekit; je kan er echter geen acties of automatiseringen mee opzetten. Hopelijk komt dat nog.

Het is/blijft een probleem dat elke accessoire maker(Eve, Philips Hue,….) zelf ook met een eigen overview app komt; het maakt het moeilijk voor de gebruiker om verschillende accessoires in één app te overzien. Apple Homekit is goed geplaatst als overviewer… maar dan moet iedereen Apple Homekit connectiviteit inbouwen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de eerste vrouwen hun partners aan bomen gaan vastbinden op verlaten langweggetjes.

Hoelang zullen ze dit soort onzin nog van ons pikken. Kan mij niet voorstellen dat ze dit aantrekkelijk vinden, volwassen mannen die met hun veel te dure telefoon op de bank zitten te pielen om het licht van de kerstversiering aan en uit te doen. Ik bedoel, ik verveel mij ook wel eens maar op het nu zo op te lossen.

Bijdrager
    polimo

Dat de kerstverlichting automatisch aangaat bij ondergaande zon is toch ook leuk voor partners… en zo vele andere dingen die onze aandacht niet meer zullen nodig hebben om toch te gebeuren. Lijkt me een leuk vooruitzicht toch! …. en daar “werken” we aan! :-)

Bijdrager
    Multistrada

Volgens de laatste berichten moet de ‘ doorsteek plug ‘ van Osram ook werken met de hue app.
    Gelezen in een advertentie van Osram Lightify aan-uit Plug aanmelden op de Philips Hue Bridge.

Jan

Bijdrager
    bartvdv

Wat een gedoe met appjes en ‘slimme’ stekkers. gebruik gewoon een aantal digitale schakelklokken. Instellen of programmeren per werkdag (ochtend en avond) en de weekends en de lichtjes floepen aan en uit op de gewenste ogenblikken zonder enige tussenkomst. En nog pakken goedkoper.

Bijdrager
    Paul26

@paul26, mijn excuses. Ik bedoel de Osram Lightify en daarvoor geldt wat ik eerder schreef.

Volgens mij wordt die niet meer gemaakt en is dus niet makkelijk te krijgen.

Bijdrager
    madcat

de Osram Lightify heb ik hier ook, dat werkt wel in de philips hue app, maar ondersteund out-of-the-box geen homekit

Bijdrager
    Paul26

@paul26, https://www.beaumotica.nl/osram-lightify-smart-plug-4058075036239

Hier niet leverbaar, maar elders toch nog kunnen bestellen:-)

Bijdrager
    pinkie

Merkwaardig, bij mij zeggen ze dat ze deze binnen 6 dagen kunnen leveren maar goed, als je ze maar hebt kunnen vinden. Ze werken prima, veel plezier ermee.

Bijdrager
    rbuizert

Zelf via Amazon.de besteld. Nog iets goedkoper en vanaf €29,- gratis verzenden (voor het geval je er meer dan één wil)
    http://amzn.to/2jIDdMI

Bijdrager
    Alex

Op tweakers.net is men erg tevreden over Koogeek pluggen. Deze werken met Homekit via wifi.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1592273/last

https://www.tomtop.com/p-p1eu.html

Bijdrager
    Paul26

Ik heb de osram smart+ plug vandaag binnen gekregen. Het was even een paar minuten prutsen om hem zichtbaar te krijgen in de Hue app. Maar na enkele keren resetten werkt het helemaal zoals ik graag wilde.

Bijdrager
    pinkie

Goed om te horen Paul.

Bijdrager
    Luke Roberts

@pinkie @paul
    Goed topic dit, waarover nog veel onduidelijkheid heerst.

Begin dit jaar testte ik de Osram Lightify plug, met als doel keukenkasten verlichting en her en der een losse lamp (waarin geen Hue lamp past) te kunnen bedienen met Hé Siri en HUE programma’s (voor mij beter dan Homekit programma’s want ik heb geen apple TV).

Ja, hij werkte wel in de HUE app.. Maar, hij sloopte ook meteen de homekit koppeling van mijn hele HUE installatie.
    Kortom, geen werkende oplossing als je met Hé Siri je lampen wil bedienen.

Is er inmiddels al verbetering?

Eigenlijk is het bloed irritant dat Philips geen HUE stekkers maakt, en dat de oude stekkers van Philips die het prima deden met HUE miet meer te vinden zijn.

Bijdrager
    pinkie

Hi Luke, ik herken je frustratie want ook nu werken de Osram stekkers nog niet met homekit. Ik vin het grote voordeel dat ik ze wel in scenes kan verwerken en met de Hue afstandsbedieningen werken ze ook. Vooralsnog ervaar ik homekit als erg beperkt en ik gebruik eigenlijk alleen de Hue app en de iConnectHue app, daarmee kom ik goed uit de voeten d.m.v. widgets e.d. De Hue app werkt ook uitstekend op de Apple Watch!! Siri kan dan dus nog steeds maar een beperkt gedeelte van mijn installatie bedienen.

Bijdrager
    Luke Roberts

Hee Pinkie,

Dank je voor de opheldering!

Echt balen dat Philips weigert een plug uit te brengen. Het slaat nergens op. In plaats van hun markt te beschermen dwingen ze nu eigenlijk gebruikers om volledig op een ander systeem over te gaan, waaraan ze NIETS verdienen. #FAIL

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.