4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    |/|/- |°_=O

Slimme postbussen / smart folders leeg ( Bug Big Sur? )

• MacBook Pro 16GBm
    • Big Sur

In het mail programma maak ik gebruik van Slimme postbussen. Sinds wanneer, weet ik niet maar volgens mij sinds Big Sur bij mij draait ervaar ik hier problemen mee.

Na dat ik de computer opstart en inlog dan werken de slimme mappen van Mail prima zoals bedoeld. Maar als ik het een tijd later weer mail mail check dan werken de slimme postbus mappen ineens niet. Dan klik ik er eentje aan en dan lijkt de map leeg te zijn. Dit veranderd niet wanneer ik een andere slimme postbus aanklik, zelfde gedrag dus. Als ik conventionele mappen aanklik, bijv. het mapje “Alle inkomende” dan zijn alle mails gewoon te openen zoals je zou verwachten.

Tot nu toe doe ik steeds het volgende: Sluit Mail af (cmd-q) Houd alt ingedrukt terwijl ik de mail app weer open en daarna sluit ik ‘m direct weer af. Dan moet ik uitloggen en weer inloggen. Daarna werkt het zoals het hoort, maar dat is altijd tijdelijk. Het is irritant. Andere methode zoals computer opstarten in save mode enz levert geen enkel verschil.

Kent iemand dit probleem ? Weet iemand een oplossing ?

Bijdrager
    tarun

Het bijwerken duurt altijd even. Kan het zijn dat je zoveel mails hebt staan dat dit heel erg lang duurt?

Bijdrager
    tiny

Ik heb zelf een smart mailbox die alle ‘flagged’ en ‘unread’ mails weer geeft. Of weer zou moeten geven…

Helaas een bekend probleem van Mail in Big Sur. Er zijn veel quick fixes geschreven die allemaal ongeveer hierop neer komen:

Apple mail search not working for macOS Big Sur users

1. close all apps
    2. close Mail
    3. hold shift and open Mail
    4. close Mail
    5. hold shift and open Mail
    6. close Mail
    7. restart

Onwijs irritant dat iedere keer wanneer je de mail niet goed ziet, je moet herstarten. Ik klik vaak even naar de gewone grote vergaarbak (inbox) en soms ga ik uit bittere noodzaak (en als ik weet op welk mailadres de mail binnen gekomen zou moeten zijn) maar even naar de browser waar een web-app mij soms kan laten doen wat ik wil doen. Ik hoop dat er snel een update komt die deze irritante bug fixt!

Bijdrager
    |/|/- |°_=O

<p class=”cite”>tarun op 18 februari 2021 om 11:20</p>
    Het bijwerken duurt altijd even. Kan het zijn dat je zoveel mails hebt staan dat dit heel erg lang duurt?

Er is weliswaar veel mail op de server maar ik denk niet dat dat echt het probleem is. Namelijk, als ik de computer net opgestart heb dan werkt de mailbox eigenlijk altijd wel zoals je mag verwachten. Nieuwe mails stromen binnen, dan zie ik ook dat de regels van de slimme postbussen toegepast worden. Maar als ik dan met wat anders bezig ga en kom dan ruimere tijd later weer terug bij Mail om bijv. zelf een mail te sturen of een door te lezen dan werkt het ineens niet meer. Dan zie je bij het wisselen tussen de postbussen ook de inhoud niet meer verspringen nagelang de inhoud van die postbussen.

Het enige dat dan werkt is: afsluiten > met alt klik opstarten en direct afsluiten>  uitloggen van mijn Mac en als ik daarna weer inlog dan werkt het weer een tijdje zoals je verwachten mag, wetende dat het zelfde probleem over een tijdje weer terug is gekeerd.

<p class=”cite”>tiny op 18 februari 2021 om 11:53</p>
    Ik heb zelf een smart mailbox die alle ‘flagged’ en ‘unread’ mails weer geeft. Of weer zou moeten geven…

Helaas een bekend probleem van Mail in Big Sur. Er zijn veel quick fixes geschreven die allemaal ongeveer hierop neer komen:

Apple mail search not working for macOS Big Sur users

<iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“Apple mail search not working for macOS Big Sur users” — Insider Paper” src=”https://insiderpaper.com/apple-mail-search-not-working-for-macos-big-sur-users/embed/#?secret=koT4gHaiiz&#8221; width=”500″ height=”282″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”koT4gHaiiz”></iframe>

1. close all apps
    2. close Mail
    3. hold shift and open Mail
    4. close Mail
    5. hold shift and open Mail
    6. close Mail
    7. restart

Onwijs irritant dat iedere keer wanneer je de mail niet goed ziet, je moet herstarten. Ik klik vaak even naar de gewone grote vergaarbak (inbox) en soms ga ik uit bittere noodzaak (en als ik weet op welk mailadres de mail binnen gekomen zou moeten zijn) maar even naar de browser waar een web-app mij soms kan laten doen wat ik wil doen. Ik hoop dat er snel een update komt die deze irritante bug fixt!

Nou zeg dat ! Erg irritant. Nou die shift variant zal ik straks dan ook proberen. Maar het lijkt erg op wat ik nu regelmatig doe maar dan met alt. Maar goed, blijkbaar is het inderdaad een bekend euvel. Dan inderdaad maar hopen dat de goden op de Apple rots snel een oplossing vinden en die met hun zegens laten neerdalen op onzer fruitige altaartjes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.