10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Slimme mappen…

ik wil graag een slimme map maken waarin bestanden moeten komen staan met het kleurlabel blauw maar ook bestanden met het kleurlabel paars, groen, geel en oranje. Hoe kan ik dit doen? Want als ik een nieuwe slimme map aanmaak in de Finder dan kan ik bij de criteria t kleurlabel aangeven maar als ik dat dan twee of meer keer doe, voor meerdere kleuren dus dan kan ie geen bestanden meer vinden…. logisch eigenlijk maar er moet dus een OF optie in ofzo… overigens wil ik ook een slimme map aanmaken waarin bestanden WEGGELATEN worden ZONDER kleurlabel. eigenlijk hetzelfde effect als boven dus…. Kan iemand mij helpen wat t lukt me niet! Bedankt alvast!

Bijdrager
    PureLogic

Was mij ook al opgevallen dat dat niet kan. De Finder onsteund alleen maar dat bestanden aan Criteria 1 EN 2 EN 3 voldoen i.p.v. Criteria 1 OF 2 OF 3, er wordt blijkbaar verwacht dat je dan een 2e Smart Folder aanmaakt.

Bijdrager
    Vin

slaat ook nergens op!

Bijdrager
    gretver

belachelijk, snel je geld terug vragen.

Bijdrager
    Vin

hahaha

Bijdrager
    klaus

Dit gaat toch over Tiger, of ben ik mis.

Zoja, dan kan je met Spotlight enkel een AND query opbouwen en die als slimme folder gaan bewaren?
    Beetje jammer zo..

Bijdrager
    BearPig

Het kan wel: klik op de gekleurde bolletjes terwijl je de apple-toets indrukt. Op die manier selecteer je er meerdere.

Een “OR” functie om meerdere verschillende criteria te combineren lijkt inderdaad te ontbreken.

Bijdrager
    Vin
    ”BearPig”

Het kan wel: klik op de gekleurde bolletjes terwijl je de apple-toets indrukt. Op die manier selecteer je er meerdere.

ja en dan? dan kan ik toch nog geen slimme map daarvan maken ofzo??

Bijdrager
    BearPig

OK, stap-voor-stap:

Open een Finder venster
    Kies New Smart Folder
    Selecteer Color Label
    Klik op het eerste gekleurde bolletje van het label dat je in de Smart Folder wilt. Klik vervolgens met de apple-toets ingedrukt op elk volgend gekleurd bolletje in de rij van de labels die je ook in de Smart Folder wilt.
    Kies Save.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Bijdrager
    Vin

ahaaa nu wel ja! Bedankt!!! dit is echt relaxt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.