4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Imac-rvd

Slimme foto albums op Mac synchroniseren niet naar iPad

Hallo
    Ik heb een probleempje met het synchroniseren van mijn fotobestand (op mij Mac in Foto’s) naar mijn iPad. Probleem is dat de slimme mappen waarin mijn foto’s zitten niet worden overgebracht (ze zijn tenminste niet zichtbaar) terwijl die foto’s wèl zijn overgebracht.
    Niet lang geleden stonden in de rubriek “Mijn albums” nog de namen van de verschillende slimme albums en die kon je bedienen met je vinger. Nu is die structuur onder de rubriek “Mijn albums” weg.
    Mac en iPad zijn beide up-to-date met 10.12.6 en 10.3.3.

Heeft iemand een idee hoe ik die mappenstructuur op de iPad weer zichtbaar maak?

Bijdrager
    Imac-rvd

Ik heb een probleempje met het synchroniseren van mijn fotobestand (op mij Mac in Foto’s) naar mijn iPad. Probleem is dat de slimme mappen waarin mijn foto’s zitten niet worden overgebracht (ze zijn tenminste niet zichtbaar) terwijl die foto’s wèl zijn overgebracht.
    Niet lang geleden stonden in de rubriek “Mijn albums” nog de namen van de verschillende slimme albums en die kon je bedienen met je vinger. Nu is die structuur onder de rubriek “Mijn albums” weg.
    Mac en iPad zijn beide up-to-date met 10.12.6 en 10.3.3.
    Heeft iemand een idee hoe ik die mappenstructuur op de iPad weer zichtbaar maak?

Ter aanvulling: Het synchroniseren heb ik voor alle zekerheid uitgevoerd zowel via WiFi als fysiek verbonden met de Mac

Bijdrager
    McPim

Ben je sinds dit zich voordoet iCloud foto-bibliotheek gaan gebruiken? Die synchroniseert slimme mappen namelijk niet. Als je synchroniseert met iTunes, zonder iCloud foto-bibliotheek te gebruiken, kun je mappen selecteren, ook je slimme mappen.

(off-topic: je kunt je eigen reactie aanvullen door je bericht te bewerken met het pijltje in het plaatje naast je naam…)

Bijdrager
    Imac-rvd

Nee, ik gebruik de cloud niet voor mijn foto’s (thans zo’n 15000). Ik synchroniseerde de afgelopen jaren alleen via vaste verbinding naar mijn iPad, maar nu gebruik ik beide methoden zoals het uitkomt. In elk geval klik ik altijd de slimme mappen aan die ik wil synchroniseren, waarbij nu dus alleen die map niet apart zichtbaar is. Dat hij er wel “in” zit zag ik toen ik de loepfunctie gebruikte: Ik tikte een deel van de naam van de slimme folder in en alle foto’s daarin werden getoond.

Nog even op mijn iPhone gekeken waarbij alles was gesynchroniseerd behalvehet fotobestand. Op de een of andere manier was (niet door mij) ingesteld dat het fotobestand niet zou worden gesynchroniseerd. Vreemd want niemand heeft toegang tot mijn iPhone.
    Zou het kunnen liggen aan update 10.3.3 ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.