25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Matador

Slimme deurbel

Ik ben op zoek naar OMT ervaringen met slimme deurbellen. Ik heb zelf twee weken de Netatmo deurbel gehad, maar die vandaag retour gestuurd wegens notoir onbetrouwbaar, traag en gebruikersonvriendelijk. Ik had de Netatmo gekozen voor z’n HomeKit integratie, maar verder dan ‘blij zijn met een dooie mus’ ging dat ook al niet, dus het hoeft geen HomeKit meer te ondersteunen. Ik kijk enerzijds naar de Ring Doorbell 3 en anderzijds naar de Eufy Video Doorbell.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik heb zelf geen Eufy deurbel, maar een vriend van mij wel en die is er heel erg over te spreken. Voorlopig is daarvoor nog geen Homekit integratie, maar dat zit er wel aan te komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de deurbel van de Action (vrijwel hetzelfde model ligt – voor meer geld – bij het Kruidvat).

Bevalt uitstekend. Kost weinig, super betrouwbaar, reageert snel, bewaart foto en film lokaal, koppelt met lampen in en om huis, etc.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    hans dorsman

Wij hebben de Eufy, geeft een mooi scherp beeld, maar ‘s nachts is het minder. Komt volgens mij doordat er te veel lantaarnpalen in beeld staan (tegenlicht). Als je nog automatische verlichting er bij hebt, zal het beter zijn (die is bij ons nu kapot).

voordeel vind ik ook dat de video lokaal op een home base die je in je meterkast oid kunt zetten opgeslagen wordt. Er kan dus geen sd kaart uit gesloopt worden.

Reken er niet op dat HomeKit ondersteund gaat worden, zou eerst wel zo zijn, maar nu niet meer. Misschien op een nieuwer model. Nadeel van HomeKit is overigens wel dat er met een lagere resolutie opgeslagen wordt.

Bijdrager
    Wauters

Ik heb al 4 jaar een Ring en werkt naar behoren.

Beeld en geluid zijn zeer goed!

Reden van deze deurbel is omdat ik deze het meeste betrouw op gebied van security. Er was een issue enkele jaren geleden maar dit had vooral te maken met wachtwoorden die bekend waren. Momenteel is 2 staps verificatie verplicht.

Ja, 2 keer op 100 komen oproepen wat later binnen maar dit is bij elke slimme deurbel wel eens het geval.

Beelden opslaan kan enkel als je 3€/maand betaalt.

Bij mij is deze gekoppeld aan mijn amazon echo 5 waardoor het beeld en geluid in de huiskamer te zien zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Wauters.
    Inactief
    Anoniem

Ik heb een tijdje een Ring gehad, maar het wifi signaal geraakte niet zo goed door onze muren. Notificaties kwamen zodoende altijd te laat aan.
    Sinds een half jaar een Eufy, en die doet het perfect. Scheelt me ook weer een abonnement van 3 euro per maand.

Bijdrager
    OMT-fan

Gebruik hier de Ring PRO al 2 jaar tot volle tevredenheid!

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>hans dorsman op 27 januari 2021 om 00:58</p>
    Reken er niet op dat HomeKit ondersteund gaat worden, zou eerst wel zo zijn, maar nu niet meer. Misschien op een nieuwer model. Nadeel van HomeKit is overigens wel dat er met een lagere resolutie opgeslagen wordt.

Maar die HomeBase zou dan wel weer HomeKit ondersteunen? Hoe zit dat dan?

Bijdrager
    Matador

Deze is het geworden. Werkje voor zaterdagnamiddag:-)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Netjes. Zou ik ook gekozen hebben.

Geniet ervan.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is ook zó handig.

Net de buurkindjes nog even toegesproken die aan de deur stonden (toen ik er niet was).

Bijdrager
    chocobeer

hoi Matador, ik heb zelf de Ubiquity Unifi G4 Deurbel, werkt perfect met Homekit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door chocobeer.
    Bijdrager
    Matador

Is die Ubiquity Unifi G4 Deurbel te koop in België / Nederland?

Bijdrager
    TLM

Nee de UniFi G4 Doorbell heeft geen HomeKit ondersteuning. Maar het kan wel via Homebridge als je met configuratie bestanden aan de slag wil.

Dat had @Chocobeer er wel even bij mogen vermelden.

Bijdrager
    chocobeer

hoi @TLM,

klopt, je heb gelijk, ik vergat dit helemaal te vermelden maar het instellen via homebridge is echter zeer goed beschreven en is prima te installeren op een macbook of een raspberry, op antwoord van Matador, nee ik heb de bel via de USA besteld, binnenkort is deze ook in NL leverbaar.

ik heb ook over een ring of netatmo nagedacht maar ik vind beide bellen erg groot en lomp, valt overdag ook erg op, plus de G4 deurbel heeft een mooie toevoeging, er zit namelijk een lcd scherm op waar je een custom tekst op kan instellen, bv. je naam ofzo.. en zodra je voor de deur staat wordt je entree verlicht met de ingebouwde led verlichting.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door chocobeer.
    Bijdrager
    Pivni Pes

Een dik jaar hebben wij de Ring pro, was actie bij Amazone met flinke korting.
    Opzicht erg tevreden mee, maar het was lastig de bel werkend te krijgen.
    Ik heb een 5-tal Unifi WiFi punten door het hele huis hangen, maar de Ring kon daar slecht mee overweg helaas.
    Mijn Draytek router heeft ook WiFi, maar die gebruikte ik niet, deze heb ik nu ingesteld staan puur alleen voor de Ring, nu werkt het perfect.
    De Chime kan ik overal aan koppelen en is 2 vingers in je neus installatie.

Bijdrager
    JJmac

<p class=”cite”>KarelWillem op 26 januari 2021 om 23:28</p>
    Ik heb de deurbel van de Action (vrijwel hetzelfde model ligt – voor meer geld – bij het Kruidvat).

Bevalt uitstekend. Kost weinig, super betrouwbaar, reageert snel, bewaart foto en film lokaal, koppelt met lampen in en om huis, etc.

? Je had toch een Ring besteld.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. En die is weer verkocht.

Zonder abonnement doet het niet veel meer dan, eh… ‘ring’…

De ‘Action bel’ heeft van huis uit gewoon veel meer mogelijkheden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    JJmac

Oké dat wist ik niet, heeft de Action bel ook een lossen bel erbij, zodat je niet afhankelijk bent van je mobile.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Maar je kunt vanuit de app van alles activeren.

Ik heb bijvoorbeeld een lamp in de hal, en een lamp naast de printer die aangaan als er wordt aangebeld.

Dus alles wat je binnen ‘Smart Life’ kunt gebruiken, kan je met de bel laten werken.

Heb je nog een goedkoop radiootje of zo? Hang hem aan een smart stekker, en activeer die als de bel wordt ingedrukt.

Bijdrager
    Brombeer

Dan moeten eerst de buizen warm worden…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat leert de mensen weer eens wat geduld te hebben. .;)

Nu is het vaak ‘ram op de bel… oh, ze zijn niet thuis, doei!’.

Dat alles binnen 3.5 seconden.

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>KarelWillem op 30 januari 2021 om 08:13</p>
    Nu is het vaak ‘ram op de bel… oh, ze zijn niet thuis, doei!’.

Dat alles binnen 3.5 seconden.

Zo heb ik het wel graag: geen tijd om te wachten, is geen tijd voor mij. Dus meer tijd voor mij…:-)

Bijdrager
    Bazzerd

Mijn netatmo deurbel doet het werkelijk perfect. Heerlijk dat je het geluid van je eigen deurbel kan behouden. Goed zicht. Lokale recording en HomeKit integratie. Oja en goede klantenservice: mijn base plate was gebroken bij installatie; gratis een nieuwe!

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>Bazzerd op 31 januari 2021 om 15:46</p>
    Mijn netatmo deurbel doet het werkelijk perfect. Heerlijk dat je het geluid van je eigen deurbel kan behouden. Goed zicht. Lokale recording en HomeKit integratie. Oja en goede klantenservice: mijn base plate was gebroken bij installatie; gratis een nieuwe!

Fijn voor jou. Ik heb ‘em met veel plezier teruggestuurd ?

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door Matador. Reden: Typo
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.