15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    kleini

slimme afspeellijst

ik heb ven gezocht met de zoekfunctie, maar ik ben blijkbaar geen goede zoeker…

Ik zou willen weten hoe je kan selecteren dat er voor een bepaalde eigenschap minstens iets moet staan.

bijv. Ik wil een slimme afspeellijst met alleen liedjes waarvoor er een artiest is opgegeven.
    dan zou je bij de eigenschappen van de afspeellijst iets moeten kunnen ingeven bij artiest zodat er zeker iets moet staan?

Bijdrager
    kleini
    ”Pieterr”

Slimme afspeellijsten aanmaken
    How to create a Smart Playlist with iTunes

gast, zeg nu eens eerlijk.
    -weet jij wat er staat?
    gevolg:
    -geeft het een antwoord op mijn vraag?

Maar goed, ik heb al een oplossing gevonden…

Bijdrager
    Oppie

Kleini, die “gast” heeft gewoon een forumnaam.
    En misschien niet in dit geval voor jouw, maar men reageert hier over het algemeen om te helpen.
    Dus iets aardiger reageren zou jou ook iets aardiger maken…

Bijdrager
    Pieterr
    ”kleini”

geeft het een antwoord op mijn vraag?

Moet ik alles voor je uitspellen dan? Gewoon eerst eens zelf wat proberen voortaan.

Bijdrager
    nookie

Pieterr, ik moet het je toch even nageven, je bent veel te aardig voor de mensheid.
    Zelfs na zo’n reactie kom je nog met een tip.

Bijdrager
    kleini

kom op, jullie doen net of ik zo onbeleefd was…

Ik vond toch echt nergens een antwoord op mijn vraag.

Die tip is wel een mooie tip, maar eigenlijk nog steeds niet wat ik zoek.

Mijn probleem was dat er bij artiest NIETS staat, ook niet unknown.
    Ik heb het opgelost door eerst een slimme afspeellijst te maken die als voorwaarde “artiest is ” heeft.
    Vervolgens maak ik een afspeellijst die deze lijst uitsluit.

Bijdrager
    Whamp

Je kunt toch ook op artiest selecteren en dan de blanco’s invullen met een naam. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Bijdrager
    kleini
    ”Whamp”

Je kunt toch ook op artiest selecteren en dan de blanco’s invullen met een naam. Of begrijp ik het nu verkeerd?

sommige van mijn nummers hebben niet meteen een artiest…

Bijdrager
    Whamp

Die artiest kun je toch invullen? Of heb je een hele lange lijst…

Bijdrager
    nookie

Je hebt in je megagrote bieb een hoop nummers zonder artiest.
    Om het makkelijk te maken wil je volgens mij een slimme afspeellijst maken met daarin alle nummers die nog niet voorzien zijn van een artiest toch??

Wat je kan doen is op je artiesttabje drukken, zodat alle nummers die geen artiest bevatten helemaal bovenaan staan.
    Alle selecteren -> Appeltje I -> en dan bij artiest iets neerzetten wat nergens voorkomt, bijvoorbeeld: flippie ging naar school.

Daarna maak je een afspeellijst aan met de selectie: artiest -> bevat -> flippie ging naar school.

Bijdrager
    Whamp
    ”nookie”

Je hebt in je megagrote bieb een hoop nummers zonder artiest.
    Om het makkelijk te maken wil je volgens mij een slimme afspeellijst maken met daarin alle nummers die nog niet voorzien zijn van een artiest toch??

Wat je kan doen is op je artiesttabje drukken, zodat alle nummers die geen artiest bevatten helemaal bovenaan staan.
    Alle selecteren -> Appeltje I -> en dan bij artiest iets neerzetten wat nergens voorkomt, bijvoorbeeld: flippie ging naar school.

Daarna maak je een afspeellijst aan met de selectie: artiest -> bevat -> flippie ging naar school.

Precies! Dat bedoelde ik. Misschien een iets te summiere omschrijving.

Bijdrager
    kleini

Nee, eigenlijk wil ik deze naamloos houden.
    En ik ik heb een oplossing.

Maar toch bedankt voor de tips…

Bijdrager
    nookie

En de oplossing luidt………………………….

Bijdrager
    jf
    ”nookie”

En de oplossing luidt………………………….

”kleini”

Ik heb het opgelost door eerst een slimme afspeellijst te maken die als voorwaarde “artiest is ” heeft.
    Vervolgens maak ik een afspeellijst die deze lijst uitsluit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.