5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

slimme afspeelijst met hele albums ………….hoe?

ituners

Heb in Itunes veel klassiek staan
    Ik wil graag een slimme afspeellijst maken

van totale albums en liefst ook nog waarvan een of meerder nummers op 0 keer afgespeeld staan.
    en dan bv 1 gb aan muziek
    dus zo dat ik de naam van het album niet hoef in te tikken

wil ik teveel, of kan het.
    heb al wat uitgeprobeerd maar lukt me tot nu toe nog niet.

cles

Bijdrager
    De Henk

moet op zich niet moeilijk zijn : gebruik afgespeeld en genre bij je keuze en je kunt ook nog selecteren op album.

Bijdrager
    Elstar

Ik heb alle grenzen van de slimme afspeellijsten wel zo’n beetje afgetast.
    Maar ik begrijp de vraag niet helemaal, met name het “hele album” snap ik niet.
    Ik denk dat je bedoelt dat je alleen hele albums naar je slimme afspeellijst wilt verplaatsen, maar dat is inderdaad te veel gevraagd. Zo slim zijn slimme afspeellijsten nog niet. Je kan wel sorteren op album en dan hopen dat de boel bijelkaar blijft.

De rest is wel mogelijk.

Ik heb ook een afspeellijst met alleen klassiek, die zoekt dagelijks een halve gieg aan nummers uit binnen het genre “klassiek” op nummers die “minst afgespeeld” zijn. Op het moment staan er enkel nummers in die 0 keer afgespeeld zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe je de tags bij al dat klassiek hebt ingevuld, want juist bij klassiek zijn er ontelbare mogelijkheden. Hoe nauwkeuriger je het invult, hoe groter de mogelijkheden van slimme afspeellijsten.

Bijdrager
    cles

met hele albums bedoel ik , dus alle nummers van een cd.

Bijdrager
    themacs

Is het volgende niet voldoende?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.