3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MarSmyth

Slimme Afspeelijst Laatste toevoegingen

Hey OMT,

Ik ben laatst een beetje gaan spelen met de slimme afspeellijst functie in iTunes. Nu wou ik een slimme afspeelijst maken voor het volgende: de drie laatst toegevoegde albums. Nu kon de grote van de afspeelijst niet worden gedefinieerd in aantallen albums, dus dat heb ik maar ter zijde gelaten. Gelukkig kon ik wel de regel: “toegevoegd in de laatste 3” er wel in zetten. Maar dit gaf niet het resultaat dat ik wilde. De afspeelijst zette de albums op alfabetishe volgorde in plaats van opvolgorde van toegevoegde datum. Nou dacht ik ok, dan klik ik op de toegevoegd kollom en dan ranhschikt ie em daar op. Dit gaf mij niet het gewenste resultaat. Want wat blijkt het laatste nummer van een album word als laatste geimporteerd. Dit zorgt ervoor dat alle albums van achter naar voor staan.

Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat: het laatst toegevoegde album bovenaan staat in de slimmeafspeelijst en volgorde van de nummers in het album als origineel blijft.

Bijdrager
    Pieterr

Bij slimme afspeellijsten wordt niet in (eenheden van) albums gedacht, maar alleen in (eenheden van) nummers.

Bijdrager
    michelvdb

Klik op de driehoekjes in de kop van de kolommen en je kunt ordenen zoals het in je opkomt. Je kunt via de menubalk de weergaveopties aanpassen. Ook interessant om weten is dat wanneer je in kolom Album op de weergaveoptie klikt drie opties beschikbaar zijn Album, Album op jaar en Album op artiest.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.