10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Draftsman

Slideshow high quality?

Met welk programma maak je, voor een projectie van 3 x 2,5 meter, de scherpste slideshow waar ook nog eens verschillende sporen geluid onder gemixed moeten worden. Het kan natuurlijk in FCP maar heeft dat wel een hagelscherpe output voor m’n high-res foto’s? In DVD studio pro kan ik geen (niet lekker) geluid mixen.

Bijdrager
    chatsmit

Het ligt er denk ik aan of je er een video bestand van wilt maken, of het in real time projecteert. In real time kun je gewoon een slideshow geven in de resolutie die je zelf bij beeldeigenschappen op kan geven.
    Als video bestand misschien iMovie? De hoogste resolutie video is naar mijn weten nog steeds HD video. Kies bij iMovie voor een HD project en maak daar je slideshow en sleep je muziek bestanden er onder.

Bijdrager
    hobbes2210

Gewoon effe met je meedenkend:

Ik zou in FCP een HD projecty aanmaken (heb je in ieder geval de hoogst haalbare resolutie)
    Film dus ook exporteren als HD.

Ik denk echter dat misschien je projector de bottleneck is.

En out the box thinking…..
    Waarom niet een custom resolutie in FCP met de resolutie van je foto materiaal.
    QT zal dat zeker afkunnen spelen. Projector als 2e scherm aansluiten en voila, full screen slideshow

Zou dat kunnen werken????

Bijdrager
    TonE

Je kunt ’s naar fotomagico kijken.
    Deze heeft een speciale optie voor presentaties op een beamer met vooraf instelbare custom resoluties. Ik heb het hier zelf nooit voor gebruikt, echter de slideshows voor TV en computerdisplays zijn kwalitatief vele malen beter dan bv iPhoto. Audio kun je altijd beter eerst voorbereiden in een dedicated audio programma dat je goed ligt.

Bijdrager
    Draftsman

De sildeshow wordt aangevuld met jpg titelpagina’s, 300 dpi, hoogste kwaliteit. Ook heb ik al titelpagina’s in FCP gemaakt. De output van FCP is in beide gevallen erbarmelijk. Ik ben (nog) niet zo thuis in dit programma, waren dan m’n videosettings niet goed, bedoel je dat met HD projecty? Dat kan ik n.l. nergens vinden.

Bijdrager
    Draftsman

Audio kun je altijd beter eerst voorbereiden in een dedicated audio programma dat je goed ligt.

Ik moet gesproken tekst synchroniseren met titel-slides, dat kan je volgens mij niet zo eenvoudig voorbereiden. Wel simpel te doen in FCP.

Bijdrager
    hobbes2210

Resolutie bepaal je in de sequence. Daar kan je de resolutie bepalen
    (sequence > settings > general)
    Hier bepaal je ook de compressie

Bijdrager
    Draftsman

Resolutie bepaal je in de sequence. Daar kan je de resolutie bepalen
    (sequence > settings > general)
    Hier bepaal je ook de compressie

Oke, ik gebruik in dit geval alleen maar stills, foto’s en tekstbeelden, wat is daarvoor de beste setting en wat is dan de beste, scherpste output setting?
    Ik heb nu de compressor op DV-PAL staan, quality 100, bij een pixel aspect ratio van PAL-CCIR 720×576 maar dat geeft uiteindelijk een niet scherpe QT.mov

Geblokkeerd
    Anoniem

DV-Pal is bepaald niet de hoogste resolutie die je kunt krijgen.

Het ligt aan de beeldverhouding van je foto’s wat de beste resolutie is, maar neem bijvoorbeeld het video-formaat 16:9. Dan kom je uit op de pixel-verhouding 1024×576. (voor video dan). Probeer bijvoorbeeld een montage te maken in 8 bit uncompressed.

Je zult je slideshow vanuit je computer via een component-verbinding moeten aansluiten op de beamer/projector die gebruikt zal worden. Op die manier krijg je het beste resultaat.

Als je het projecteert zal het in de zaal echt wel scherp er uit zien.

Wij hebben (dan wel weer video) een aantal maanden geleden een HDV project vertoond op een scherm van 6 meter breed en dat was superstrak. Ik denk als je 8 bit uncompressed gebruikt, wat veel meer beeldinformatie kan bevatten, je resultaat navenant beter zal zijn.

Bijdrager
    Draftsman

pixel-verhouding 1024×576. (voor video dan). Probeer bijvoorbeeld een montage te maken in 8 bit uncompressed

Dit ziet er idd prachtig scherp uit, echter bij het afspelen blijft de flim steeds ‘hangen’. Ook tijdens het previewen in de sequence blijft het beeld regelmatig op zwart. En de bestandsomvang wordt exorbitant grooooot. 2,5 GIG voor 15 sec.
    Enfin, er is dus niet echt een standaard. Het wordt dus uitproberen ergens in de middenweg. Wat doet overigens de compressor ‘animation’?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.